Iphone 3G

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Då var även jag fast i Iphone-träsket.

Har lite frågor som alla ni visa kanske kan svara på eller diskutera om?

1. A2DP-stöd? Någon som vet om det kommer som en mjukvaru-uppdatering eller om det är en hårdvarufråga?

2. MMS? Var ska jag hitta en applikation som gör att jag kan skicka MMS?

3. Om jag laddar hem .ipa-filer som är filändelsen för applikationer, hur synkar jag de till telefonen? Den synkar men efteråt säger den att problem har uppstått och allt jag vill synka finns inte på telefonen.

Annars är jag nöjd, kommer använda GPS mycket då jag bor i en för mig ny stad och har lite svårt att hitta, sen kommer jag styra mitt Itunes med Remote-applikationen, hoppas även att jag kan lösa så att jag kan använda den som en fjärr till alla mina prylar!

Tacksam för svar!

Mvh Bobby
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du MÅSTE ladda ner mac-saber! Onödig och fullkomligt kannon! Har den i macboopron men det är lite vanskligare att svinga runt 25k-kronorsdatorn. Men i en Iphone vore den grejt! :geakalarm
 

bq

Life is too short to be boring
Gick med
27 Apr 2004
Ort
San Diego CA
Hoj
sv 650 -03, såld. zx6r -00, såld. gsxr1000 K3, stulen. ??? letar
swirly mms finns om du jailbreaker din iphone, kostar 7-8 dollar.

.ipa kan du synca om du ändrar nån framework fil, kommer inte ihåg vilken men borde stå där du lastar ned ipa filen.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
swirly mms finns om du jailbreaker din iphone, kostar 7-8 dollar.

.ipa kan du synca om du ändrar nån framework fil, kommer inte ihåg vilken men borde stå där du lastar ned ipa filen.

Vart laddar man hem Swirly någonstans? Jag kommer bara till ett forum när jag letar efter det.


Skitbra! Ska kolla upp dessa länkar!

Vad innebär egentligen att jailbreaka telefonen? Vad kan hända med den som man inte vill?
Hur får jag sedan tag i installer och såna program? Och hur funkar dessa och varför ska man ha dom? Helt ny på detta då jag köpte luren i fredags...
 
Last edited:

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hej igen!

Några Iphonenördar här inne eller? Fick precis hem Lightsaber och jag är mycket nöjd! Hahaha vilken rolig pryl!

Några andra tips och trix för mig som är ny på luren? Finns det saker som jag bara måste ha? Remote har jag och det funkar klockrent! :tummenupp
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag väntar tills Apple slopat telias monopol. Telia kan inte ha råd att betala för den hur länge som helst..
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vart laddar man hem Swirly någonstans? Jag kommer bara till ett forum när jag letar efter det.



Skitbra! Ska kolla upp dessa länkar!

Vad innebär egentligen att jailbreaka telefonen? Vad kan hända med den som man inte vill?
Hur får jag sedan tag i installer och såna program? Och hur funkar dessa och varför ska man ha dom? Helt ny på detta då jag köpte luren i fredags...

Jailbreakar du nallen så få du Installer och Cydia, två program som du kan ladda ner en massa roligheter genom.
Finns massor av teman mm mm
Swirlymms finns, program som gör att du kan filma med iphonen finns också.
Skulle nåt gå fel så är det bara att köra återställning i itunes så blir nallen orginal igen.
Hittade två bra grejjer som gör att du får en ikon för att slå av/på wifi och en annan för Blåtanden så slipper man in i inställningsmenyn och krångla.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hej igen!

Några Iphonenördar här inne eller? Fick precis hem Lightsaber och jag är mycket nöjd! Hahaha vilken rolig pryl!

Några andra tips och trix för mig som är ny på luren? Finns det saker som jag bara måste ha? Remote har jag och det funkar klockrent! :tummenupp

Om du använder Exchange server så funkar syncning av email, kalender och kontakter riktigt bra.

Labyrinth och Cube Runner är bra tidsfördriv...
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Om du använder Exchange server så funkar syncning av email, kalender och kontakter riktigt bra.

Labyrinth och Cube Runner är bra tidsfördriv...

Måste den jailbreakas innan?
Funkar sync av hotmailkonto med? Man måste väl dega till MSN för att få tillgång till POP-kontot?

Jailbreakar du nallen så få du Installer och Cydia, två program som du kan ladda ner en massa roligheter genom.
Finns massor av teman mm mm
Swirlymms finns, program som gör att du kan filma med iphonen finns också.
Skulle nåt gå fel så är det bara att köra återställning i itunes så blir nallen orginal igen.
Hittade två bra grejjer som gör att du får en ikon för att slå av/på wifi och en annan för Blåtanden så slipper man in i inställningsmenyn och krångla.

Någon som har testat att jailbreaka här? Jag är sugen men vill inte krasha den. Kan det bli problem vid eventuell service hos Telia? Räcker det att jag återställer den i Itunes om det skulle vara så att den behöver service?
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
För exchangesync så behöver du inte (skall inte?) jailbreaka den.

Har själv en iPhone 3G och är toknöjd med den, har inte tänkt att jailbreaka den utan kör med den som den skall vara. Orkar inte med en massa strul och configurationer fram och tillbaka numera utan vill bara att saker och ting skall funka.
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Någon som har testat att jailbreaka här? Jag är sugen men vill inte krasha den. Kan det bli problem vid eventuell service hos Telia? Räcker det att jag återställer den i Itunes om det skulle vara så att den behöver service?

Har en jailbreakad 3G, bara att göra en återställning i iTunes om du skulle behöva lämna in den.

Bra å ha appar från Installer/Cydia:
asKeyb (stänger av stavningskontrollen)
WifiToggle (av/på för Wifi direkt från springboard)
PowerTool (omstart, avstängning, omstart av springboard)
Flashlight (bättre än den som finns i App Store)

Från App Store kan du ladda ner tex Brain Tuner, Lightsaber.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Måste den jailbreakas innan?
Funkar sync av hotmailkonto med? Man måste väl dega till MSN för att få tillgång till POP-kontot?

Nej, du måste inte jailbreaka för att få tillgång till Microsoft Exchange konton. Med MSN vet jag inte hur det funkar, men Yahoo och GMail är inga problem. Skillnaden är att du antagligen måste köra fetch istället för push om du inte har en mail-server som stödjer det.

Personligen föredrar jag push, men det suger ordentligt med juice ur batteriet. För tillfället kör jag push med jobb-mailen (exchange) och fetch med min yahoo email. Fördelen är att meeting invites kommer upp direkt på telefonen i stil med ett sms eller meeting reminder och du kan accept/decline direkt från luren. I love it!

Andra program so är skoj är Facebook, BSkiesLite (helikopter), iGolf och SP2 Lite. Jag har lagt till the Constitution också, men det kanske inte är så aktuellt i Sverige... :)
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Tack för alla svar!
Väntar nog ändå med att jailbreaka den tills jag är lite mer insatt i det, dock hade det varit riktigt gött att få bort den värdelösa stavningskontrollen vid sms-skrivning, sen hade det vart fint om man kunde få ett liggande tangentbord när man skriver sms också.
Borde väl komma en update med alla dessa funktioner snart tycker jag.
Jag har de "braattha" sakerna som ni har nämnt här och känner nog inte för tillfället att jag saknar så mycket, skulle vara möjligheten att skicka mms då på en telefon som inte är jailbreakad. Det måste väl ändå Jobs snart fatta att vi vill ha?
Sen hade det vart bra om inte bluetooth-stereo var en hårdvarufråga, vill ju kunna använda mitt stereoheadset ffs! Tycker det är ytterst märkligt att en sån här funktion inte är med från början på en såpass ny mobil, det finns ju fan på min gamla SE W880i!!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Varför hakar alla upp sig på att telefonen inte har MMS? Varför använder man MMS när det finns email?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Varför hakar alla upp sig på att telefonen inte har MMS? Varför använder man MMS när det finns email?
För att MMS kan man skicka direkt till polarens mobil oavsett vart polaren är. De flesta mobiler har MMS-funktion och ägare som har aktiverat den, det samma kan inte sägas om e-post på mobilen.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Passar på att låna tråden lite...
Jag går också och funderar på iphone och har nästan bestämt mig för att det blir en sådan väldigt snart.

...MEN, vad skall man välja för abonnemang? Jag har funderat på iMini, är det någon som kör med detta? Hur långt kommer man med 100 Mb i månaden? :va
Finns det nått annat alternativ med ungefär samma månadskostnad utan att inköpspriset sticker åt helvet...

/Markus
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
För att MMS kan man skicka direkt till polarens mobil oavsett vart polaren är. De flesta mobiler har MMS-funktion och ägare som har aktiverat den, det samma kan inte sägas om e-post på mobilen.

Det är sånt där tänkande som håller oss fast i stenåldern. Springer ni runt med konservöppnare i fickan ifall någon vill kommunicera med burktelefon? :D

Ut med det gamla, in med det nya! :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är sånt där tänkande som håller oss fast i stenåldern. Springer ni runt med konservöppnare i fickan ifall någon vill kommunicera med burktelefon? :D

Ut med det gamla, in med det nya! :yoparty

E-post är betydligt äldre än MMS :mattias

Bara för att du bor i ett U-land när det kommer till mobiltelefoni behöver ju inte vi anpassa oss till det.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Mjo, email må vara äldre än MMS, men på mobiltelefoni-sidan så får man nog anse att email blir mer och mer vanligt och antagligen kommer ersätta MMS i framtiden.

När det gäller näturvecklingen så kan jag bara hålla med; USA ligger efter tex Europa. Turbo-3G på iPhonen så vore den i det närmsta perfekt. :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top