Iordningställa en CBR F2 inför försäljning

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tjena, köpte mig en cbr 600 -94 i vintras och gav 13000 för den, kändes som ett bra pris då den gått 5500mil och inte hade några som helst fel.

Nu har jag blivit sugen på motard och tänkte sälja hojen till sommaren, tänkte då försöka fräscha upp den med lite små nya detaljer och en omlackering från den grå metalic den är idag till svart/röd som nyare cbr600rr för att få den att kännas lite mer modern.


Någon som vet vad man mer eller mindre kan förväntas få för en schysst cbr f2?
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
tvätta den ordentligt jävlarns nogrannt till å börja med! se till att kedjan är ordentligt ren,
ger ett bra första intryck, :)
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Omlackering gillas inte av en del. Många vill ha original utan penselrenoveringar. Om hojen inte är modern nu kommer den nog inte kännas så pga ny färg. Och inte blir den "unik" heller. Jag förstår tanken men jag håller inte med. Som föregående skrev, en ren hoj, rent och smort drivpaket är det första intrycket. Lycka till med försäljningen.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du får inte nog med pengar för en F2 för att det ska vara värt att göra ett seriöst lackjobb. En halvrisig hemmalack drar bara ner värdet.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Vad vill du få för den ?

Hur mkt räknar du på att lägga ner i timmar och pengar för lack ?

Den har gått 5500 mil sa du ? Över 15k blir tufft oavsett, men visst, det är dina pengar.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Oavsett vad du gör med hojen får du inte mer än 15 papp för den ändå.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
13131_0_1_2_cbr%20600%20f_Martin%20Hofman.jpg


Har haft en svart o röd cbr 600, kan inte säga att den såg jättemodern ut direkt.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Som sagts...tvätta, polera, vaxa, rengör drivpaketet & fetta in, gör ett bra helhetsintryck helt enkelt, visa så mkt historik som möjligt med kvitton etc.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Att göra den modern va väl att ta i kanske, menar mer att fräscha upp den så den ser hel och ren ut:)

just nu är den i nån tråkig grå metalic så därför vill ja lacka om den, jobbar som lackerare så det kommer inte kosta något mer än tiden det tar att göra jobbet.

tänkte något sånt här med samma dekaler
http://www.carpictures.com/pics/ful...CBR-600F3-red-black-1998-00E0C435504719A.jpeg

en hoj från 94 kommer aldrig bli modern med en omlackering, men en ny lack är alltid en ny lack.

har sett att en del cbr f2,f3 ligger runt 20 på blocket under sommaren, det låter helt sjukt för en så gammal hoj men det känns som att alla priser mer eller mindre är för höga. självklart vill man ju ha så mycket pengar som möjligt men man kan inte leva i en fantasi..
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Ett altenativ är att lägga upp den som den är + ingår lackering i valfri färg.
Gjorde det några gånger när jag själv jobbade med lackering, uppskattades faktiskt mycket av en del och bidrog till mera spekulanter. Givetvis fick dom lägga handpenning innan lackeringen påbörjades.
Iof var det på lite dyrare, udda exemplar. Men om du ändå ska lacka om så varför inte.
Färgval kan betyda mycket för många.
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Du har en F2 med 5000+ mil på mätaren ?

Den kommer sälja för 15 eller under.

Lägg ut den för vilket pris du vill på blocket, men det kommer inte vara utsatt pris den säljer för om du sätter 35 000 kr
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Du har en F2 med 5000+ mil på mätaren ?

Den kommer sälja för 15 eller under.

Lägg ut den för vilket pris du vill på blocket, men det kommer inte vara utsatt pris den säljer för om du sätter 35 000 kr

Har aldrig påstått att priset kommer skjuta upp till 35 för en omlackering.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Ett altenativ är att lägga upp den som den är + ingår lackering i valfri färg.
Gjorde det några gånger när jag själv jobbade med lackering, uppskattades faktiskt mycket av en del och bidrog till mera spekulanter. Givetvis fick dom lägga handpenning innan lackeringen påbörjades.
Iof var det på lite dyrare, udda exemplar. Men om du ändå ska lacka om så varför inte.
Färgval kan betyda mycket för många.
har sett en del annonser där dom erbjuder sig att måla men det känns rätt krångligt ändå, vill ju ha affären gjord så snabbt och smidigt som möjligt. Ska tänka på din ide ett tag iaf, har alla kåpor nerplockade just nu så om ja målar åt någon så får väl han/hon skruva ihop allt så ja slipper de..
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Om det går åt helvete med helförsäljning kanske jag kan tänka mig att köpa delar från den. Jag tillhör ju dem som älskar min F2 trots all huvudvärk den ger mig.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top