Internet i Umeå?

MikkE

Guest
Tjenare.

Sitter nu på skitpissiga Kommunicera (www.kommunicera.umea.se) med ynkliga 2/0,5Mbit som dessutom är begränsad trafik, 24Gb á 30 dagar. Betalar väl nu runt 200 kr för det varje månad.

Ser inga fördelar alls med det då dessa 24Gb kommer att gå åt ganska så snabbt i skitlångsam nedladdning.

Vad använder ni för bredband? Betalar hur mkt? Bra/dåligt?
Jag betalar gärna 50-100 kr mer i månaden för att få bättre hastigheter och obegränsat trafik.

Jag bor på Istidsgatan, Nydalahöjd.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag hade Skycom på Berghem. 100kr/mån, 100 Mbit obegränsad nedladdning.
Bostadsrätt...

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Du hyr väl av bostaden och då är du vad jag hört tyvärr ganska låst till kommunicera om du inte vill skaffa nått genom typ telia eller nått annat bolag som erbjuder via teleledningen eller hur det nu funkar.

Själv har jag 10 Mbit (Umenet) via T3, betalar totalt ca 400/mån och har obegränsad trafik.

MikkE

Guest
Jag hade Skycom på Berghem. 100kr/mån, 100 Mbit obegränsad nedladdning.
Bostadsrätt...
Coolers. Bra priser har de om man är ansluten till Umeå Energi... tror jag att vi är också =) Står dock inte om vilken hastighet vi kan få i kåken. Får ringa imorrn.

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
jag har T3 betalar 149Kr för 100mbit
http://www.bredbandskollen.se/
på denna test har jag
skicka 60.36 mbit/sec
ta emot 78.64 Mbit/sec
svarstid 6 ms mot sundsvall

obegränsad mängd

sen kostar förståss det 200 till kommunen för stadsnät kostnaden
men 349 för denna fart helt ok tycker jag

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Du hyr väl av bostaden och då är du vad jag hört tyvärr ganska låst till kommunicera om du inte vill skaffa nått genom typ telia eller nått annat bolag som erbjuder via teleledningen eller hur det nu funkar

Jo det stämmer! Bor man i Bostadens lägenheter så är man låst vid kommunicera än så länge MEN efter nyår nån gång så ska dom öppna upp sitt nät! Gissa om kommunicera kommer att gå under då, precis ALLA jag känner som har dom kommer att byta!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Jo det stämmer! Bor man i Bostadens lägenheter så är man låst vid kommunicera än så länge MEN efter nyår nån gång så ska dom öppna upp sitt nät! Gissa om kommunicera kommer att gå under då, precis ALLA jag känner som har dom kommer att byta!
Dom kommer nog inte att gå under... TYVÄRR :)

Dom kommer att hyra ut sitt nät till andra leverantörer bara, så de kommer att betala en avgift till Kommunist-era för att trafikera nätet. Alltså kommer man kunna få t.e.x BBB men BBB i sin tur måste betala en hyra till K.

MikkE

Guest
Jo, får se hur det blir. Inte så att jag dör direkt men när det är begränsat blir jag lite pissed off.
Polaren har även 240Gb på någon av kommuniceras servrar eller vad det är. Han sitter iaf på DC++ och laddar ner med en maxbegränsning på 240Gb eller nåt sånt =)

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Inte låst

Du är inte låst till kommunicera, eftersom T3 har ADSL -anslutning på många av bostäderna på umeås fastigheter. Ring eller surfa in på T3 så ser du mer...
Körde själv T3 på ålidhem, funkade skitfint på ADSL. Hade ungf. 13Mbit/s och fri trafik. Tror jag pyntade 300/mån ingen anslutningsavgift.

Be kommunicera att gå och dö i någon garderob för oss allas bästa...

MikkE

Guest
Du är inte låst till kommunicera, eftersom T3 har ADSL -anslutning på många av bostäderna på umeås fastigheter. Ring eller surfa in på T3 så ser du mer...
Körde själv T3 på ålidhem, funkade skitfint på ADSL. Hade ungf. 13Mbit/s och fri trafik. Tror jag pyntade 300/mån ingen anslutningsavgift.

Be kommunicera att gå och dö i någon garderob för oss allas bästa...

Hehe, ok. Jag har inte riktigt hajat det där med T1 och T3 =/
Det gör ingenting om jag "bara" har 2Mbit, det är just med begränsningen som jag kräks åt, jävla påfund!

Nä.. Kommunicera är fanemej ingen hit! Ska snacka lite med tjejerna jag bor med och se vad de tycker. Jag kan förresten fortfarande inte surfa på min egna dator... (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=169832)

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
bra fart..

Nja, alltså jag hade 13 MBit i verklig fart, det var den hastighet jag kunde mäta upp mot servrar. Men vid nedladdning så bestäms ju ofta hastigheten av andra datorn. Enda kruxet kan vara något högre pingtider, men trots att jag själv är en inbiten BF2 spelare, så var det var ändå inga problem med det.
Inga problems med uppsägningen heller. Har bara gott att säga om T3.

Ingen begränsning i nedladdning och inga tjuvknep. Kommunicera är ju kända för att strypa även de som har fri nedladdnig så dom ändå inte kan ladda ner så mycket dom vill...
Har hört gott om bredbandsbolaget oxå, men dom finns det ju folk i klubben som jobbar åt. Så du kan ju höra där, fråga ZiMMeN, han är mycket duktigare på sådant här än mig...

Bre_Stellan

Bre_Stellan
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Xr 650 R Big red pig
bredband

Tja, jag kör bredbandsbolaget fritt 20 ner och 3 upp (adsl) på berghem. Funkar kanon.
Kostar runt 300 inklusive telefon. Då behöver du inte ens telia som operatör utan bbb hyr hela koppartråden in till lägenheten.

No more bostaden eller telia. :yoparty

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Telsamtal till BBB från mig

Jag: -Jag skulle vilja ha igång bredbandet hemma hos mig.
BBB: -Ok, gå in på vår hemsida.
Jag: - ??, har inte internet aktiverat.
BBB: -Vad får du upp för startsida när du startar explorer?
Jag: -UMCC Offline, jag har inte internet aktiverat än
BBB: -Hmmm (Nu hör jag hur det kortsluter), jag kopplar dig till support...

Skrattade gott de 25 minuter det tog innan supporten svarade och kunde ge svar.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jag bor i bostadsrätt öst på stan och har Riksnet med fast ip, 100 mb angivet och brukar väl få ut kanske 77 mb. Kostar 100 kr/månad.

-Freddy-

Guest
Jag har också en ganska bra internetleverantör med obegränsad nerladdning, hyffsad hastighet osv..

Men det bästa tycker jag att det är gratis, eller ja.. tills grannen kommer på att det är nån som snyltar på hans trådlösa internet.. :slicka

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Seriöst alltså! Man blir fan förbannad

Det är väl bara att flytta? En hyresrätt hos Bostaden är ju ekonomiskt ingen höjdare. Det du betalar i hyra har du aldrig igen och så har du alltså inte möjlighet att välja ISP själv? Nähä.

Jag har bott hos Bostaden på Nydala höjd när jag pluggade men det är, sett i efterhand, ett av mitt livs värsta misstag, fatta vad bostadsrätterna gick upp i värde under den tiden...

Jag kan rekommendera vår förening och lägenheterna är inte dyra. Det du lägger i en bostad är som pengar på banken. Sen kan du som jag skaffa en varm liten plats för hojen i det underjordiska garaget. :tummenupp

http://www.trasnidaren.nu/static/sv/

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...