Intensivkurs Stockholm - finns det bara omoraliska trafikskolor i denna stad?

Moder

Ny medlem
Gick med
11 May 2012
Ort
Vasastan
Hoj
Ingen ännu
Hej,
Har flyttat tillbaka till Sverige och det är nu dags att ta MC kort när man börjar närma sig 30.
Uppväxt på crossar, mopeder, 125:eek:r och mycket MC körning i utlandet (dock utan MC-kort, har B kort).
Försöker på ett snabbt vis ordna MC kort i sthlm och var på en av de större skolorna förra veckan. Efter att ha kört runt och lekt lite på deras övningsplats under en testlektion så hittar en receptionist på att man behöver 30 lektioner till en kostnad av runt 25 000 och det är utan riskutbildningarna.. Jag frågade vad hon baserade det på och hon sa att det var deras policy, alltså inget med mina färdigheter att göra. Jag tackade för mig och gick därifrån.

Fråga: Om man kan köra MC och bara snabbt och lätt vill ta en intensivkurs i sthlm på ett ställe som inte är kända för att råna folk, vart gör man det? Föreslå helst inget litet ställer för de har aldrig tider före midsommar iaf.

Mycket tacksam för svar
 
Last edited:

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
Jag lägger ett gott ord för Körkortexpress i Västerås, mänsklig personal och bra service.
 

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stortorp
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Farsta Trafikskola.
Har för mig att han hette Lasse.
 

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Västerås
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Håller med ovanstående talare, körkortsexpressen i Halstahammar, dryga milen utanför västerås. Kan varmt rek. har själv kört 3 dagars intensiv där. och kostar inte skjortan, men räkna med långa intensiva dagar. och under min tid skulle teorin vara avklarad innan man kunde boka tid.
:tummenupp
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
körkortsexpressen i Halstahammar


helt klart värt att åka ifrån stockholm dit. jag gick 3dagars kurs och hade uppkörning 4e dagen och klarade det.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Körde på City Trafikskola, intensivkurs, inga sådana utsugarfasoner alls. www.trafikcity.se. Jarla är ökända för att kräva massor av lektioner. Har en kompis som helt nyligen råkat ut för det...
 

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
Västerås Bil & mc drog jag till... åkte fram o tillbaka varje dag o tog inte så lång tid!
betalade då typ 10 000 för en vecka.. 2009.. var både folk som kunde köra och folk som aldrig kört förut som va där.
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Fasta trafikskola!
Körde 3 lektioner där sen tyckte de att jag skulle ta och köra upp.

Lasse var så säker på att jag skulle klara uppkörningen att han drog hem medans jag körde upp.
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Som någon tidigare skrev, ta en intensiv-vecka på körkort express i hallstahammar. Du kommer dö av uttråkning men kortet blir klart fort!
 

shining011

Bromsa senare...?
Gick med
26 Aug 2011
Ort
Hos mig
Hoj
Hynda
Dalens trafikskola vid Globenrondellen, mkt bra bemötande och ser till vad DU behöver i tid och lektioner...:tummenupp
 

viffer

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Bandhagen
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag tog min lapp på Ellströms i Märsta förra året. Köpte ett MC-paket med 8 körlektioner + risk 1 & 2 för 12 papp, uppkörning med skolans MC ingick, dock ej provavgifter som betalas till transportstyrelsen.

Bra körskola med vettiga körlärare, jag gjorde körlektioner, risk 1+2 samt teoriprov inom en månad, fick dock vänta 3 veckor på uppkörningsdag för det var fullbokat.
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
st eriks trafikskola alla årstider, alla dagar i veckan och alla tider på dygnet.

För att dem är BÄST
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
S:t eriksplans Trafikskola. Jag gjorde samma som dig, åkte runt och letade trafikskola för mc. Jag ville bara ha snabba lektioner på konbana osv och sen boka uppkörning. Jag hitta denna skola och körde 2st dubbellektioner på konbana två dagar i rad, sen dagen efter lyckades jag få in uppkörning pga återbud av tidigare person. Jag körde upp och hade mitt A kort i näven. Kommer ej ihåg vad killen på körskolan hette, men han var skitbra och soft kille. De fick betalt för lektionerna och uthyrning av hojen under uppkörning, var väl tacksamma för pengarna och jag var tacksam för snabb lösning. :yoparty

http://www.sterikstrafikskola.se/
 
Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Malmarna ute vid Bromma flygfällt :tummenupp
Var där en knapp handfull gånger och sedan så hade dom bokat uppkörningen åt mig! Billiga var dom också
 

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007 Honda Hornet
Tog min lapp för en månad sedan via Ellströms i Märsta, tog även C lappen där tidigare. Kan varmt rekomenderas! Riktigt vettig personal och lärare. Blev totalt 9 lektioner (aldrig suttit på hoj innan). De är inte ute efter dina pengar, utan vill bara bli av med dig så fort som möjligt, min lärare Mårten förbjöd mig tillochmed att ta fler lektioner då han tyckte det va att kasta pengarna i sjön, :tummenupp jag var klar för uppkörning. Tog totalt ca 3 mån från att jag slog upp teoriböckerna första gången tills att jag va klar, fick dock vänta rätt länge pga dåligt med tider hos trafikverket.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top