insplanet.com bra eller anus ?

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Letar bra försäkring själv , såg i många trådar att folk pratar om insplanet.com och att dom hittar de billigaste åt en kostnadsfritt, gick in på deras hemsida , gick in på mc försärking så stog det skriv in förnamn, efternamn, tele o e-post , gjorde det, Sen ringde dom mig efter 2 veckor . Dom fråga efter mitt regnummer och sa att det skulle ta 5 minuter o att han ringer upp igen.
Nu har det gått snart 3 timmar men ingen som ringt , är de någon som har använt deras hemsida själv o hur gick det isåfall ?


Mvh F
 

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Har inte använt deras hemsida men de ringde upp till mig en gång och frågade mig om jag ville ha hjälp med att hitta en så billig försäkring som möjligt.

Han frågade vad jag betalade idag och började sedan knappra på sin dator. Efter en stund kom han fram till att han inte kunde matcha det pris jag betalade.

Det kostiga i det hela är att min bil var försäkrad i Trygg-Hansa, de borde väl åtminstonne få fram det priset?:va
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Har alltid gett mig sämre pris än vad jag själv har hittat.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
mitt erbjudande landade på 2000 mer än jag betalar idag! Påslag?
:gnissla
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Till mig har dom inte rekomenderat nånting än , Får se om dom ens ringer upp ,fick en konstig känsla av att dom luras men men kanske bara jag som är nojjig.


/F

Ibland får man bättre pris genom dylika mäklare men långt ifrån alltid. De har inte avtal med alla bolag. Själv fick jag bättre hemförsäkring, bil och båge fixade jag bättre på egen hand..
 

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Ort
Ångermanland
Hoj
En cross
Mot mig var de jättetrevliga, de ringde upp efter fem minuter och verkligen gick igenom de olika alternativ som fanns, olika för- och nackdelar med de olika företagen osv. Riktigt bra service :)
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Inget personligt påhopp utan ett konstaterande:

Tänk vilken marknad det finns för tjänster åt lata människor. De flesta tycks bara bli latare för varje år som går och nu orkar man inte ens ringa de 5-6 försäkringsbolag som finns att välja på. Vanligase frasen här på Sporthoj är "Jag har inte orkat läsa hela tråden men..." Vem skall bli först med tjänsten rövtorkning när jag själv inte orkar.:gnissla
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Inget personligt påhopp utan ett konstaterande:

Tänk vilken marknad det finns för tjänster åt lata människor. De flesta tycks bara bli latare för varje år som går och nu orkar man inte ens ringa de 5-6 försäkringsbolag som finns att välja på. Vanligase frasen här på Sporthoj är "Jag har inte orkat läsa hela tråden men..." Vem skall bli först med tjänsten rövtorkning när jag själv inte orkar.:gnissla

Iofs så tar försäkringsmäklare INTE betalt av försäkringstagaren, utan av försäkringsbolaget.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag provade dom i förra veckan då det var aktuellt med bilförsäkring, två olika bilar, plus kombinationen att jag även flyttade min hem/villa försäkring gav ändå ingen som var billigare än IF som jag redan har.

Insplanet lämmnade dock 200:- högre bud än vad IF själva gjorde både före och efter Insplanet kollade.

Dom lär jag inte anlita igen, hur gratis det än är.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Kollade med insplanet både med bilen och hojen. Han knappt trycka på skicka-knappen innan de ringde upp.. Verkligen toksnabbt!

Dock kunde han inte matcha vare sig bilen eller hojen :S
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
De är försäkringsMÄKLARE. Självklart lägger de merparten av sina affärer hos det FB där de tjänar mest.........
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Nej, för min del hittade jag billigare själv, både på hojar och bil. Som grädde på moset var det ett jävla ringande ett tag från dom, ville sälja inkomstförsäkringar. Säljaren fattade inte att jag inte var intresserad förrän jag i princip skällde ut honom. Jag kommer inte anlita dem igen.
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
var ett år sedan jag redde ut vad insplanet var för något..men då var det att insplanet inte hade några avtal med dom större bolagen och om du tar en försäkring dom tippat dig så får dom 12% av det försäkringbolaget..Så folksam.länsförsäkringar mm har inget med insplanet att göra..
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Nej, de rekomenderar ALLTID Salus-Ansvar.

Kan det vara så att Salu Ansvar alltid är billigast? dom ligger mellan 2-3000 under årspremien för mig varje fall jämfört med alla de stora bolagen som trygghansa, folksam, if osv..

Det är som att klaga på att pricerunner alltid hittar den billigaste butiken.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top