Insändare Metro MC

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns ju ett annat och väl beprövat sätt som fungerar - att helt enkelt bosätta sig utanför vårt rövhål till hufvudstad. Dylika problem minimeras och det brukar dessutom bli betydligt närmare till intressanta vägar.

Ja att bo i stan och sedan gnälla på trängsel...:rofl

Alternativ 2 kan ju vara att ha en larmad skåpbil uppställd som man sedan parkerar hojen inuti. :crash
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Jag bor ju i Partille, mycket längre utanför Göteborg kan man inte bo om man jobbar i Göteborg. Men även här finns det inga stående lösningar för mig att ha MC, om jag inte äger villa med garage el dyl. Tycker det är märkligt. Däremot finns ett par halvfulla cykel-förråd i markplan. F-n vad jag ska driva MC-frågan! Jag återkommer ;)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Förtätning är det nya svarta, alla ska ta den ekologiska hissen till markplan och köpa färska apelsiner tre meter utanför dörren.
Dagiset ska ligga på innergården och alla ska ha sina arbetsplatser i bostadsområdets ytterkanter.

Edit: alla ska trivas med denna bostadsform också.
 
Last edited:

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Även om det är sant så tror jag det är svårt att få sympatier för nåt som de flesta uppfattar som ett lyxproblem. Det ÄR dyrt och svårt att ha MC och vi är en rätt liten lobbygrupp i samhället.

Hoppas du menar att andra uppfattar det så.

Jag sålde min bil och för kostnaden att köra och hålla igång bilen så har jag 2 hojar. Hoj är billigare och enklare.
Bara för att de flesta MC-åkare kör med det bästa och dyraste de kan köpa betyder det inte att det inte finns "volvo" lika MC:n. Dvs billiga i inköp och bruk och försäkring och de är ändå roliga. Om man ska ha det som enbart som transportmedel liksom bilister. osv osv osv

:)
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Jag tycker att det ska vara dyrt och krångligt att ha hoj. Annars kommer ju varenda jävla WT ha hoj. Och så vill inte jag ha det iaf...

Skickat från min FRD

Jag förstår din poäng men jag tycker fan det är FÖR krångligt nu :)

Hade det bara varit normalt kruxigt att fixa ett förråd man kan rulla ut ur på säg 1,5x2,5 m, så hade det fortfarande hindrat alla från att skaffa MC. Man ska fortfarande vilja lägga pengarna, våga köra, vilja köra. Att det är billigare på många sätt att ha MC än bil, stämmer ju. Men många kan inte se den långsiktiga matematiken, och MC kan ju inte ersätta en bil. Man måste nog ha båda..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top