Inget tryck på sporthoj?

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Är det inget tryck på sporthoj på blocket nu längre? Hur länge har man ute sin hoj innan man får den såld egentligen?

Har ute min för 89k
 

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
-
Det är väl aldrig någon större efterfrågan för sporthojar eller andra hojar för den delen i November månad...

För att få till en snabb affär då måste priset vara oslagbart, som jag ser det typ 15000:- under vad den borde kosta...

Sen kan man ju ha tur och hitta köpare iallafall, men köparna är få och säljarna är många "offseason"...
 

Nicotin

Guest
ganska segt generellt..

haft tantens hynda ute i 3 mån och inte ett enda samtal...
men det e köparens marknad nu och suget efter sportmoppe e kanske inte det högsta just nu..sen smäller det till i vår..
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
det går att sälja. jag fick sålt min grushoj på en vecka men priset var riktigt lågt, ca 25% under medel på blocket.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
försök å sälja en snöscooter i början på juli:va
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
väldigt dåligt köp sug överhuvud taget.
sålt en bil nyss men annonserde sjukt länge o har även sålt en båt vilket även de va svårt o ändå dumpade jag priset rejält.

har precis köpt ny hoj o sökte av blocket rejält o många säljare på blocket är riktigt desperata o man fick ner priserna grymmt mycket genom endast ringa på annonserna o man behövde inte ens pruta för de sköte säljarna själva typ.

jag kan säga att generellt säljer jag o köper väldigt mycke året runt o köp suget e lägre nu än på länge så jag kan säga till dom som har råd att ha ståendes ett tag att behålla, för som de verkar får man chock sänka priserna för att få sålt om man inte äger nåt speciellt som nån enstaka söker.

tror alltså inte säljarna ligger speciellt över normal pris utan folk handlar mer o mer på firmor o tar avbetalningar lättare än någonsin tyvärr.
 

wax49

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Mockfjärd
Hoj
2005 YZF-R6 1999 WR400F
Vad är det med det här? Varför måste man sälja sin hoj varje vinter? I dont get it.....help me understand?
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
de är väl generellt väldigt höga priser på blocket? endel privatpersoner begär ju mer än vad firmorna gör. Och snart skiljer de inte längre på priset om du väljer en gsxr 1000 k1 eller k3. verkar stannat på 57-65 000 allihop.

ditt pris verkar väl normalt för en k6a med lite godis på. Men som folk skriver så är de nog svårt nu. ska man sälja på våren utan att behöva skänka bort de är de nog september som är sista annonsmånaden. sen blir de tungt oavsett mc eller bil.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad är det med det här? Varför måste man sälja sin hoj varje vinter? I dont get it.....help me understand?

För att kunna ha senaste årsmodelen:pannkyss

de är väl generellt väldigt höga priser på blocket? endel privatpersoner begär ju mer än vad firmorna gör. Och snart skiljer de inte längre på priset om du väljer en gsxr 1000 k1 eller k3. verkar stannat på 57-65 000 allihop.

ditt pris verkar väl normalt för en k6a med lite godis på. Men som folk skriver så är de nog svårt nu. ska man sälja på våren utan att behöva skänka bort de är de nog september som är sista annonsmånaden. sen blir de tungt oavsett mc eller bil.

Jag tror många blivit oroliga för försäkringar på sportcyklar och beslutat sig för att sluta eller byta till mindre effektstark cykel (typ jag)
 
Last edited:

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Stockholm/Norrort
Hoj
cbr 1000rr
Fick min såld idag efter någon månad på blocket, dock vart ett jävla tryck på mail o telefon hela tiden men inte så många riktigt intresserade.

Låg ca ~10 lök under hojjar av samma modell o årsmod.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
som sagt, finns nog flera som vill köpa men inte till viket pris som helst.

jag köper gärna en k5-k6, men då ska priset vara max 65"

r1 från 04, duger bra men max 60"

zx10 funkar med men priset ska max vara 55"

detta är för fina ex..så vill ni sälja, skicka PM
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
jag ställer mil och utrustning i förhållande till priset och det gäller bara riktig utrustning som kostar ordentligt! Din båge är fin men den står inte ut och är inte billigare än någon annan!
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har haft ute min ktm 525 ett tag. den är nypimpad och ser asfräsh ut jämfört mot alla andra på blocket samt att jag ligger lägst i pris. inte en enda snubbe som hört av sig. det är nog bara att vänta till våren.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
I november och december har man ju varken tid eller råd att köpa en hoj.
Alla pengar går ju till alla dessa jävla julklappar!

Sedan är osäkerheter ang framtiden för sporthojar rätt stor. Läste i Vi Bilägare om reformen till 2009 när försäkringen förväntas stiga med ~300%.
För min del blir det till att gå ner från halvförsäkring till trafik, så blir summan den samma. Vilket är sjukt då det är sjukhuskostnaderna som kostar för ett f-bolag och inte själva hojen.
De jämförde med Finland (endast bilar) och konstaterade att rent generellt så blir det dyrare för de flesta. Men jämförelsen haltar då de finska f-bolagen har helt annorlunda kriterier på hur premierna sätts. Slutsattsen var i vilket fall som att det kommer bli dyrare för de flesta.

Där var även en intervju med någon sosse som sa att om de fick makten igen som kommer de slopa den nya reformen och återgå till den gamla modellen.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top