Ingen körning på Tuvängen denna säsong (2011)

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jävla skit! :huvet

Vad skilde?

/e
 

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -12
Tråkigt med Tuvängen men bra att det ändå finns en hel del tider i Stockholms området.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
För jäkla tråkigt..

Tror jag har någon sorts hatkärlek till de där tidiga Lördagarna.. jag avskyr verkligen att gå upp tidigt, särskilt när jag är ledig.. men när man kom dit strax före 7 med kudden kvar i ansiktet och solen började titta fram och folk droppar in allt eftersom..

Oslagbart..

Rörken och Järfälla är okej, men Tuvis var den som passade mig bäst personligen och låg närmast.. så igen, riktigt trist.

Håller alla tummar att det blir något där i framtiden.

edit: sen hoppas man att det inte föll på någon ekonomisk detalj som kunde ha lösts med någon hundring extra för körningen. Känns som att det inte var någon brist på folk som ville köra iaf.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Arghh! Nooo! Vafan jag som hade så nära till Tuvis :(
Tråkigt att det inte gick att komma överens.
Antar att trycket kommer bli jävulskt hårt på Järfälla nu.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Så med andra ord ännu svårare att komma med i grupperna i Järfälla då det blir ännu mer intresse runt järfällabanan. Nu måste man sova över dagen innan utanför grindarna för att garanterat veta att man kommer med.
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Att Järfälla var populärt i fjol råder det väll ingen tvekan om!:)

I år kommer dock kurserna på Arlandabanan och Gröndal vara på samma dag som Järfälla ibland, detta kan ev. komma att lätta på trycket lite på Järfälla -om man får spekulera lite. ;-)

Om man kan komma lös på måndagarna finns ju även Rörken, där var det inte alls lika fullt i fjol som tidigare efter det att Järfällakurserna startade. På söndagar kommer det dock "bara" hållas specialkurser där i år -se schemat.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635

Hälsningar
Hoke

Så med andra ord ännu svårare att komma med i grupperna i Järfälla då det blir ännu mer intresse runt järfällabanan. Nu måste man sova över dagen innan utanför grindarna för att garanterat veta att man kommer med.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jävla skit! :huvet

Vad skilde?

/e

Ganska mycket men av hänsyn till förhandlingspart och med ett stort hopp om att kunna komma tillbaka inom en inte allt för lång framtid så kommer SMC Stockholm inte att gå ut med mer detaljerad information än vad vi redan gjort.

SKRC har tittat på sina behov och krav och tyvärr hade vi ingen möjlighet att matcha de kraven. SMC Stockholm har full respekt och förståelse för SKRCs beslut.

Ove Lindström
kassör SMC Stockholm

Arghh! Nooo! Vafan jag som hade så nära till Tuvis :(
Tråkigt att det inte gick att komma överens.
Antar att trycket kommer bli jävulskt hårt på Järfälla nu.

Vi försöker lätta på det trycket genom att köra på Järfälla så ofta vi bara kan. Vi tittar även på andra lösningar och jag kan varmt rekommendera att man tar en tur till Gröndalsbanan också.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Om någon SMC-representant kanske kan svara på denna frågan vore jag glad:

Är uthyrning av banorna subventionerat av centralorganisationen eller är det bara intäkter från dagskassan som täcker banhyra, instruktörer och vad som kan tillkomma?
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Vi försöker lätta på det trycket genom att köra på Järfälla så ofta vi bara kan. Vi tittar även på andra lösningar och jag kan varmt rekommendera att man tar en tur till Gröndalsbanan också.

Kollade lite på bilder från gröndalsbanan och det ser onekligen bra ut, kanske värt en timmes tripp :)
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Lime är rätt person att svara på detta som kassör, men budgeterna på Knix-kurserna är normalt på distriktnivå och önskemålet från distriktsstyrelserna brukar vara att kurserna/verksamheten skall vara självbärande ekonomiskt.

SMC har ju inga egna banor att hyra ut, men hyr in sig på andras banor för sina kurser och mig veterligen utgår normalt ingen ersättning från SMC-Riks som är direkt kopplad till Knix-verksamheten på distriktsnivå(vad jag sett i budgeterna iaf).

Hälsningar
Hoke
Järfällagruppen


Om någon SMC-representant kanske kan svara på denna frågan vore jag glad:

Är uthyrning av banorna subventionerat av centralorganisationen eller är det bara intäkter från dagskassan som täcker banhyra, instruktörer och vad som kan tillkomma?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nej!

Så tråkigt.

Men då får man väl dra sig till Eskilstuna då. Eller Järfälla.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Attans också. Då får det bli Rörken måndagar istället. Tur man jobbar rätt sida stan :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Skööönt! Va på tiden!
Slipper man höra från alla som gråter efter ha kastat hojen i asfalten...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top