inflyttningsmiddag

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Jag o tjejen flyttar in i en ny lägenhet och tänkte bjuda våra vänner på inflyttningsmiddag, frågan är vad man ska bjuda på :va eftersom det kostar pengar att flytta, dubbla hyror, adressändring, osv osv så hade vi tänkt något enkelt och skippa förrätten och oxfilén. Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Aratron skrev:
Jag o tjejen flyttar in i en ny lägenhet och tänkte bjuda våra vänner på inflyttningsmiddag, frågan är vad man ska bjuda på :va eftersom det kostar pengar att flytta, dubbla hyror, adressändring, osv osv så hade vi tänkt något enkelt och skippa förrätten och oxfilén. Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?
Gör en Chili. Krydda uttav helvitte så går det inte åt så mycket :tummenupp
 

Socrates

Guest
Aratron skrev:
Jag o tjejen flyttar in i en ny lägenhet och tänkte bjuda våra vänner på inflyttningsmiddag, frågan är vad man ska bjuda på :va eftersom det kostar pengar att flytta, dubbla hyror, adressändring, osv osv så hade vi tänkt något enkelt och skippa förrätten och oxfilén. Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?

Surfade runt lite och hittade iaf 1 förslag :) http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showDocument&lintDocumentID=2587
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Socrates skrev:
Sannerligen, borde vara en favoritsida för alla oss pojkar som fortfarande är singlar


haha det roliga är att jag o tjejen satt o pratade om vad fan vi skulle kunna bjuda på men kom inte på nått, så jag sa "vänta jag frågar på forumet säkert nån som har någon idé" :yoparty
 

Socrates

Guest
Aratron skrev:
haha det roliga är att jag o tjejen satt o pratade om vad fan vi skulle kunna bjuda på men kom inte på nått, så jag sa "vänta jag frågar på forumet säkert nån som har någon idé" :yoparty

Om ni nu skulle ta steget ut och göra den där kycklingrätten så får du skriva här sen om det var något att ha...låter dock väldigt gott.

Edit: Går även bra att bjuda in mig nästa gång ni har middag och det är en singeltjej där utan dejt :D
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Socrates skrev:
Om ni nu skulle ta steget ut och göra den där kycklingrätten så får du skriva här sen om det var något att ha...låter dock väldigt gott.

Edit: Går även bra att bjuda in mig nästa gång ni har middag och det är en singeltjej där utan dejt :D

japp, kycklingen är ett starkt alternativ. tar väl några veckor innan detta kommer ske, men innan jul iaf.
 

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Småland
Hoj
Kronan, en grön
Ta ett fransbröd :rolleyes:
skär en rektangel i den och ta utt innehållet, Ganska stor Kvadrat.
kanske 15x7 cm om det funkar, och fyll med tacos köttfärs, in i ungen med lite ost på. mumms
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
ZaXeS skrev:
Ta ett fransbröd :rolleyes:
skär en rektangel i den och ta utt innehållet, Ganska stor Kvadrat.
kanske 15x7 cm om det funkar, och fyll med tacos köttfärs, in i ungen med lite ost på. mumms
Det där låter mer som ungkarlskäk som man äter när man är bakis än en festmåltid för ens vänner.

Kall falukorv på knäckebröd med ketchup är också gott, billigt och enkelt! :tummenupp
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Du har redan fått bra förslag tycker jag. Jag skulle ha tagit Chili som ngn nämde, men jag o mina polare prioriterar nog drickat kanske... :D

Annars ett tips: fråga Nursey här på SH. Hon verkar grym!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Zlide skrev:
Annars ett tips: fråga Nursey här på SH. Hon verkar grym!

Have no Fear...nursey is here !! :tuttar :tummenupp
Jag kan babbla fram hur mycket som helst och alla e billiga o bra rätter. MEN! Det beror på hur "lyxigt" ni vill att det skall se ut. Jag föredrar lugnt det lite mer rustika enkla men goda. Men andra kanske vill ha något som ser ut som restaurang meny. Kycklingen ser ju bra ut :tummenupp.
Jag älskar att göra smarriga pasta rätter med lite ooompf, vitlöksbröd och en god sallad och gott vin eller öl. De flesta gillar det och det är mättande och billigt. :fyllisar
(tack för förtroendet Zlide :yoparty :) )
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Köttbullar gjorda på älgfärs (blanda i 30% fläskfärs i smeten). Blå bands kantarellsås till, stekt svamp, lingonsylt, god kokt potatis.
Till detta serverar du någon porter till dryck, samt en liten OP-snaps.

Billigt och gott så förbannat!!
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Nursey skrev:
Have no Fear...nursey is here !! :tuttar :tummenupp
Jag kan babbla fram hur mycket som helst och alla e billiga o bra rätter. MEN! Det beror på hur "lyxigt" ni vill att det skall se ut. Jag föredrar lugnt det lite mer rustika enkla men goda. Men andra kanske vill ha något som ser ut som restaurang meny. Kycklingen ser ju bra ut :tummenupp.
Jag älskar att göra smarriga pasta rätter med lite ooompf, vitlöksbröd och en god sallad och gott vin eller öl. De flesta gillar det och det är mättande och billigt. :fyllisar
(tack för förtroendet Zlide :yoparty :) )


Saken är den att jag alltid blir bjuden på mat, så nu tänkte vi passa på att bjuda tillbaka, perfekt tillfälle, så lite lyx ska det vara, men inte för dyrt, begränsningar finns tyvärr :)

juha01 skrev:
Köttbullar gjorda på älgfärs (blanda i 30% fläskfärs i smeten). Blå bands kantarellsås till, stekt svamp, lingonsylt, god kokt potatis.
Till detta serverar du någon porter till dryck, samt en liten OP-snaps.

Billigt och gott så förbannat!!


Ahh! inte tokigt, älg finns det nog gott om att få tag på med, tjejens familj är jägare hela bunten :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Aratron skrev:
Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?

Det där låter ju fan URÄCKLIGT.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top