Indien?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jaha.. Det börjar kännas i restarmen nu igen. Och jag är sugen på något nytt. Thailand har jag vart i 6 ggr nu så det är ju uppenbart att jag gillat det, och senast va jag i malaysia som va si sådär (antagligen för att det är muslimskt).

Så nu undrar jag om Indien är värt ett besök eller är folket där så jobbigt så det sabbar hela semestern? Och är det Goa som man hört mycke om, som gäller? När är det lämpligast att åka dit?
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Har varit i Goa och nja. Smutsigt, extremt dryga försäljare (ofta barn) som aldrig ger sig. De i Thailand är en dröm! Enda strövområdet som finns är stranden då husen står på vägen. Det finns verkligen inget utrymmer att gå på. Billigt är det och partyvänligt. Jag skulle titta på något annat. Australien kanske?

Rotar fram nån bild lite senare.

Gata utanför vårt hotell i Goa:


Stranden:


Marknad:
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Allt stämmer. Det är smutsigt och försäljarna är på (men bara så länge man är blek). Fast jag gillar Indien o Goa. Det är värt ett besök. Antingen gillar man det eller så hatar man det.
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
jag var i goa för två år sen och tyckte inte det var mycket att ha, skitigt, jobbigt folk mm
Thailand är sjukt mycket trevligare..
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Indien är det land man måste besöka och samtigt det land man inte vill åka tillbaka till (iaf Goa)

Otrolig kulturkrock och man inser vilken hjälp det gör för jordens klimat att vi har hög drivmedelsskatt här hemma....
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har i och för sig bara varit några dagar i Indien och då i New Delhi men min uppfattning är att det är ganska värdelöst. Extremt jobbiga försäljare som mer eller mindre jagar dig och som vägrar acceptera att du inte är intresserad. Det går generellt sett inte att fråga någon efter gatan om vägen om du är lite vilse för då ska dom visa vägen och få betalt. Annars blir det ett djävla liv. Man kan inte ta en taxi efter vägen utan man bör ta en Pre-Paid taxi som drivs i samarbete med polisen på grund av att det finns en hyfsad risk att man istället blir skjutsad till en gränd och rånmördad.

Personligen upplevde jag det som att alla bara ville försöka blåsa mig på maximalt med pengar på ett sätt som jag faktiskt inte varit med om någon annanstans. Jag blev lätt paranoid på bara några dagar och gick mer eller mindre med handen på plånboken för att ingen skulle kunna norpa den och höll ordentlig koll på ryggsäcken hela tiden så att ingen skulle kunna gå bakom en och ta grejor ur den. Och jag är inte direkt någon som oroar mig för sådant.

Goa ska enligt ryktet vara lite bättre då det är mer turistifierat men det ska tydligen också vara lite jobbigt. Dock kan det vara värt ett besök faktiskt då det ju är en helt annan kultur än vi har här. Och någon gång kanske man ska besöka Taj Mahal som exempel.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja, låter som delade meningar. Då kanske man får se Indien som en kulturell resa och inte se det som paradiset direkt... Men det där med extremt jobbiga säljare har jag upplevt och det var i domenikanska republiken. Det är fan inte kul efter ett par dar... Dessutom barn som hoppar in under bordet och ska putsa sandalerna varje gång man ska äta. Börjar man ge med sig har man halva byn på sig som vill ha en slant. :näsblod

Är maten bra i Indien då?
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ja, låter som delade meningar. Då kanske man får se Indien som en kulturell resa och inte se det som paradiset direkt... Men det där med extremt jobbiga säljare har jag upplevt och det var i domenikanska republiken. Det är fan inte kul efter ett par dar... Dessutom barn som hoppar in under bordet och ska putsa sandalerna varje gång man ska äta. Börjar man ge med sig har man halva byn på sig som vill ha en slant. :näsblod

Är maten bra i Indien då?

Riktigt god oftast. Man kan inte riktigt jämföra med den man får här hemma.

Säljarna är inte riktigt så aggressiva som du beskriver.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Syrran och hennes familj åkte till Indien för två år sedan då de åker utomlands varje vinter. De kommer inte sätta sin fot där igen. Jag avrådde dem redan innan de åkte utan att ens ha varit där, precis som med Egyptien :D
Hade det inte varit för alla Indier så hade det kanske varit ok?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Bra idé!... Dom har ju sina välkända rumpor där oxå :)... Och så såg jag att dom har ett par stränder med på nån tio-i-topp-lista över bästa stränder i världen... Tips på område i brasilien som är att föredra?

Två polare som har varit typ överallt o gillat många ställen o gärna sett fler ställen än att åka tillbaka där de redan varit vad jag förstått är jävligt begeistrade över Brasilien o i synnerhet Rio de Janeiro va jag förstod o ska väl tillbaka ett gäng gånger till :)
Det är ju inte världens säkraste land men läser man på lite o håller sig i skinnet är det väl inte värre än nåt annat.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top