Impulstripp till Amsterdam

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Jag och några polare blev uttråkade av att sitta hemma i Sverige i det här skitvädret så vi bestämde oss för en impulsiv roadtripp till Amsterdam medelst bil. Planen är att vi drar om ett par timmar.

1 par jeans, 2 tröjor, VISA-kort och pass. Packat och klart.

Någon som har några tips på vad man kan hitta på i Amsterdam.
Var bor, äter, festar man osv?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Du bor där du landar efter du blivit utkastad för att du är för full, hög, bråkig och naken. Annars är det väl ingen Amsterdamresa?
 

Smagatusk

Guest
Angenämt. Det ska antecknas. :)

Vi tar oss dit på tisdag. Flyger. Jag, käringen och några kompisar. Mitt enda syfte är att fotas med en hora, men hon vill göra annat. Du är mer än välkommen att ge MIG tips när du kommer tillbaka.

Trevlig tur!:yoparty
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Vi tar oss dit på tisdag. Flyger. Jag, käringen och några kompisar. Mitt enda syfte är att fotas med en hora, men hon vill göra annat. Du är mer än välkommen att ge MIG tips när du kommer tillbaka.

Trevlig tur!:yoparty

Fotas med horor har man redan gjort i Thailand för ett par år sen så det är en "check" i den rutan.
Jag ska nog kunna ge ett par tips men jag reserverar mig i förebyggande syfte för åtskilliga minnesluckor/blackouts pga för många hasch brownies och för mycket sprit :tummenupp
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Bil? Då förstår jag inte frågan, då är ju inte boende något problem.

Du kör in till det mest krogtäta området i stan (brukar vara utmärkt med många glada gubbar på turistkartorna), parkerar nära en hög byggnad som du fotar ihop med bilen. Sedan dräller du runt på ett par tre barer och dricker lite pilsner och pratar med lokalbefolkningen. När du känner dig redo att börja klubba frågar du några som verkar ha koll och rätt stil vad de rekommenderar.

När du sedan är färdig där så är det antingen morgon, och du behöver ingenstans att sova, eller så har du hittat något annat ställe att "sova". Sedan kommer ju då förmiddagarna, och de är outhärdligt långa att fördriva om du inte har någonstans att vara, så då tar du dig tillbaka till bilen med hjälp av fotot du tog, och sover några timmar i den. Repeat and fade... :)
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Jag skulle vilja flika in en fråga.
Om man vill åka till Amsterdam och gå på nå schysst hardstyle/psytrance ställe, vart letar man? Finns det något ställe på internet där man kan kolla upp i förväg?
 

superstreetbike

SpeedJunkie
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
R1 2002
Jag var där för 3 veckor sedan. Turistade på redlight o kollade på live 6 show, rekomenderas.:tummenupp Inga fula kjoltyg där, he he. Självklart besök på coffey shop, trevlig paus i allt gående. De verkar vara mycket för argentinska o spanska restauranger, gott käk. Men det är dyrt där, förbered dig på det, bensinen ligger på drygt 16:-/L. Om du vill unna dig en god kopp kaffe på morgonen så blir det svårt, väldigt ont om "vanliga" cafeér.
Men kul har man där iallafall. Lycka till! Eller har ni redan åkt?
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
dyrt och onödigt. jag var där i förra veckan, fet besvikelse. det är så uppstädat nu, ser ut som disneyworld hela stan. om du är gift och inte gillr braj överdrivet mycket är det inte så kul.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top