Importhoj Risker?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det är nog bara att de vill uppmärksamma kunderna på att den är importerad.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det är nog bara att de vill uppmärksamma kunderna på att den är importerad.

No shit, Sherlock. :lol

Jag tror Nisse undrar vilka risker som finns med importhojar jämnfört med svensksålda. Finns inga garantier på att en svensksåld hoj inte har en skruvad mätare. Min personliga uppfattning är att det spelar ingen som helst roll om hojen är importerad eller ej. Begagnad hoj är begagnad hoj och då är det en helhetsbedömning man får göra från fall till fall.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Min personliga uppfattning är att det spelar ingen som helst roll om hojen är importerad eller ej. Begagnad hoj är begagnad hoj och då är det en helhetsbedömning man får göra från fall till fall.

Då är vi två, har haft två importare och kan inte påstå att det är nån skillnad mot en svensksåld dito. Men, vissa länder har ibland lägre effekt (ja, i alla fall på pappret..) vilket egentligen inte ställer till det på någe vis men försäkringen blir billigare :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Men även om ni tänker så så måste man ta i beaktning att majoriteten INTE tänker så (tror jag iaf) och då får man räkna med ett mer svårsålt objekt när det väl är dags, mot att ha en svensksåld.
Sen vet jag inte hur det är på importhojar med på importbilar är det ibland högre försäkring, varför vet jag inte däremot. Det är ju samma bilar oftast och även en BMW såld av Svenska BMW är ju import...
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Sen vet jag inte hur det är på importhojar med på importbilar är det ibland högre försäkring, varför vet jag inte däremot. Det är ju samma bilar oftast och även en BMW såld av Svenska BMW är ju import...

-"Därför att det händer mera med dom bilarna" fick jag till svar..

Ställde frågan för en stund sen då jag håller på att kolla försäkring på en 528, import..
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Någonting måste det ju vara i skillnad annars skule det inte stå "svensksåld" som ett positivt argument i företagsannonserna...... :confused:
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Ingen skillnad mot en svensksåld förutom att du får lite mindre för den om du byter ni den hos en handlare.

Anledningen till att svenska företagare försöker "snackar ner" importhojar är ju att de inte skulle tjäna några pengar om alla importerar själva.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Någonting måste det ju vara i skillnad annars skule det inte stå "svensksåld" som ett positivt argument i företagsannonserna...... :confused:

På en svensksåld hoj har man ju 5 år garanti (förutsatt att alla servicear gör på auktoriserad verkstad) medan importhojar vanligtvis bara har 3 års garanti. Det kanske är en av anledningarna.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sen vet jag inte hur det är på importhojar med på importbilar är det ibland högre försäkring, varför vet jag inte däremot. Det är ju samma bilar oftast och även en BMW såld av Svenska BMW är ju import...

För att när du sedan får en parkeringsskada på din import BMW och lämmnar den till Auktoriserad BMW plåtverkstad så upptäcker dom att bilen är ett dåligt upplagat vrak som är ramsnett och har centimetertjocka lager med spackel överallt.

Då måste försäkringsbolaget betala mer för att laga din parkerinsskada, alternativt lösa in skiten.

Fast det har ju aldrig hänt :rolleyes:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top