Imponerade grabb på Anderstorp.

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Hej,kommer just från 2 bandagar på Anderstorp med Team Cavalli
med Freddy Papunen i spetsen.Jag körde i långsammaste gruppen som inte var långsam alls(Många nya sporthojar med slicks).
Till saken:på detta event så var där en liten kille(nio år gammal )som körde en ny Kawa Z250(33häst).Han körde som en gud och brände om alla i gruppen utom Freddy,låg bakom honom på rakan och han gjorde då 150-155,men,det gick nästan lika fort i kurvorna.
Grabbar med värsta racingställen och slickshojar började nästan gråta.
Vet ej grabbens namn men han är sponsrad av team Cavalli.
Alltså 140cm.lång och tung som en tankväska,imponerande. :)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
lättare,mindre och vågar i princip allt är nog dom avgörande faktorerna,
fast han har nog tränat rätt hårt :)
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Anderstorp

Tack för dom orden:)
Ligger mycket träning bakom körningen å andra sidan var det andra gången på nya Kawaskin 250cc. Vi kanske syns på fler bandagar med Team CaWalli. Följ gärna bloggarna på bike.se, alltid kul med kommentarer.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kanoners Jesper! Imponerande!

Några tider att dela med sig av så man får veta hur stor pajas man själv är på Anderstorp?
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Tider

Kanoners Jesper! Imponerande!

Några tider att dela med sig av så man får veta hur stor pajas man själv är på Anderstorp?

Tack.
Vill allt annat än att få någon att känna sig som en pajas:confused: stor skillnad att köra på gata och bana. :)
Första gången utan däcksvärmare med 250cc på storbana och körde på 2.01. (Fick hojen ca en vecka innan) Tror att banrekordet för den klassen som har åldern och tävlar ligger på 2.0 men vet inte säkert.

Mycket imponerande! Bara 9 år sa du? Ojojoj... :)

10 år :tummenupp Skit kul med Roadracing. Tränar med 250cc och fösöker köra/tävla så mycket som möjligt med Honda NSF 100cc, Svenska Honda Cupen, Danska mästerskapet (när det inte krockar) och laddar inför EM och VM.

Jesper Pellijeff
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Vet inget om tiderna m.m. men alltid skoj med talangfulla ynglingar. Lycka till och hoppas du kan jobba dig uppåt så vi får se en svensk i högre serier i framtiden!
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Dig ska jag allt följa.
Du kanske blir min idol framöver:)
Kör du dessutom redan som en gud så kommer du säkert att gå långt.
Jättekul att läsa om dig.
Hoppas på att kunna få se dig live någon gång.

Lycka till!:tummenupp

// Mimmi
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Snälla vitsord.

Dig ska jag allt följa.
Du kanske blir min idol framöver:)
Kör du dessutom redan som en gud så kommer du säkert att gå långt.
Jättekul att läsa om dig.
Hoppas på att kunna få se dig live någon gång.

Lycka till!:tummenupp

// Mimmi

Hej. Det hoppas jag på, tack. Följ gärna mina bloggar på bike.se och kommentera gärna (få som tycker till) Hamnar vi på samma bana nån gång fram över så leta upp mig :)
Hoppas vi ses, vore kul!

Tack, Jesper Pellijeff

Vet inget om tiderna m.m. men alltid skoj med talangfulla ynglingar. Lycka till och hoppas du kan jobba dig uppåt så vi får se en svensk i högre serier i framtiden!

Hej. Tack, jag hoppas att träningen ska ge resultat även i framtiden och som jag brukar säga: Jag lever mitt liv, jag lever min dröm:).
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det var nog dig jag såg på Tuvängen i måndags då då mina tjejer fick prova nsf100. Shit är det sådär depåkurvan skall tas, vet iaf att min r1:a skulle ligga skrotad i staketet om jag försökte hålla det tempot :) Fishtail in i kurvan, sedan direkt på gas och stabilt spår genom kurvan och ut på rakan...varv efter varv. Såg grymt kul ut också.
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Det var nog dig jag såg på Tuvängen i måndags då då mina tjejer fick prova nsf100. Shit är det sådär depåkurvan skall tas, vet iaf att min r1:a skulle ligga skrotad i staketet om jag försökte hålla det tempot :) Fishtail in i kurvan, sedan direkt på gas och stabilt spår genom kurvan och ut på rakan...varv efter varv. Såg grymt kul ut också.

Tja. Vi sågs tyvärr inte i måndags, då hade jag förhoppningsvis hälsat på er och gett tjejerna tips :yoparty. Hoppas att de hade kul och att provkörningen gick bra?!
Ni igenkänner tecknar mig på stilen och på hojen står det Bike Next Generation, Gulf, Roffes bilbärgning mfl som är mina sponsorer. :tummenupp Hoppas vi ses där eller någon annanstans någon gång.
Hälsningar Jesper Pellijeff team CaWalli
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Roligaste motorsportnyheterna på länge? :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top