I'm back, baby! Wow, forumdöden är på riktigt!

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Fyller 40 i april, skaffat BMW boxer, många är de Goldwings som andra har kommit fram först till!
Köpte mig en R1200ST - 05 (Yes, THE one with THE framlyse!) och väntar nu ivrigt till mitten på april typ för att ens få prova underverket.
Länge se'n jag postade, ska bli intressant att se min avatar/beskrivning om jag har nå'n nu när jag postar det här inlägget.
Forumdöden är så jävla verklig, asså.
Senaste Ghostrider var ju faktiskt sevärd!
Så till mitt spörsmål, går det att göra en power-wheelie med en R1200ST? Diskutera nedan, så levererar jag svaret typ just innan valborg!
TJO!
BTW, kränger Roller däck fortfarande? Nå'n bra rabatt på pilot road? Ah, de heter bara road numera... Michelin, alltid så ombytliga!
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Haha =D Väntar bara på GuW med DEN avatar-bilden berätta om sin R1200R Übermoppe och hur C1 är framtiden!
Kommer aldrig att glömma hur han ägde hela världen med sin syn på saker. Inte ordagrant, såklart, men ändå nära sanningen (tror jag)
Om hon inte klarar att det är lite mycket månad kvar i slutet av pengarna...
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Hahaha, som sagt, film kommer men förmodligen tidigast i början av april när det börjar finnas bara vägar här uppe!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Grym hoj, klarar powerwheelies om du har rejält med packning där bak, annars krävs duttande med koppling. Formidabelt helljus med moderna H4 och mycket fina köregenskaper. Väger inte jättemycket över 210 kilo fulltankad och har grövre gaffelben och mer tätstegad låda än alla andra boxer-BMW.

Körde själv en under ett par säsonger, en riktig superhoj.

 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Skrämmande tråd. Bara en tidsfråga innan GeFeldz börjar fråga om vilken reflexväst som passar bäst till BMW. Sen kommer goretex-stället, extraljusen, stående körning och hobbypolis-beteende som ett brev på posten.

Men jag kanske inte ska säga så mycket. Enligt vissa medlemmar kör jag inte sporthoj, för dit räknas tydligen bara gamla brittiska oljeläckage.

(Kul du köpt en hoj du gillar! Hoppas du får en fin 2024 med den.)
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fyller 40 i april, skaffat BMW boxer, många är de Goldwings som andra har kommit fram först till!
Köpte mig en R1200ST - 05 (Yes, THE one with THE framlyse!) och väntar nu ivrigt till mitten på april typ för att ens få prova underverket.
Länge se'n jag postade, ska bli intressant att se min avatar/beskrivning om jag har nå'n nu när jag postar det här inlägget.
Forumdöden är så jävla verklig, asså.
Senaste Ghostrider var ju faktiskt sevärd!
Så till mitt spörsmål, går det att göra en power-wheelie med en R1200ST? Diskutera nedan, så levererar jag svaret typ just innan valborg!
TJO!
BTW, kränger Roller däck fortfarande? Nå'n bra rabatt på pilot road? Ah, de heter bara road numera... Michelin, alltid så ombytliga!


En djävligt vältajmad comeback!!!


Screenshot_20240101-095717~2.png
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Haha =D Väntar bara på GuW med DEN avatar-bilden berätta om sin R1200R Übermoppe och hur C1 är framtiden!
Kommer aldrig att glömma hur han ägde hela världen med sin syn på saker. Inte ordagrant, såklart, men ändå nära sanningen (tror jag)
Om hon inte klarar att det är lite mycket månad kvar i slutet av pengarna...

Hahaha, som sagt, film kommer men förmodligen tidigast i början av april när det börjar finnas bara vägar här uppe!

Välkommen tillbaka! :tummenupp

Väg 356, Gurgel säger att den heter så, har många fina högfartskurvor som jag ser fram emot att se när du fullgasar med din C1. Normalt gillar jag inte bombarrepor men här gör jag ett undantag! :tungan
Men du måste ha hjälm när du slår i taket på de buckliga delarna... :krama

You have to C 1 ! :tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Var det inte han Starstriker som skulle tjöpa en BMW C1 o köra me eller ägde , en riktig gaypulka - va e han numera

Han kanske körde utan hjälm o dog
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Legendarisk väg för oss norrbottniska roadracerwannabe's. Fler än en kalixbo har åkt upp till Morjärv tur-och-retur bara för att lägga några repor på den kurviga kilometern mellan Forsbyn och Övermorjärv...Sedan tar den eviga förbannelsen vid - varför är inte sträckan Övermorjärv - Vitvattnet - Lappträsk asfalterad...?
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Legendarisk väg för oss norrbottniska roadracerwannabe's. Fler än en kalixbo har åkt upp till Morjärv tur-och-retur bara för att lägga några repor på den kurviga kilometern mellan Forsbyn och Övermorjärv...Sedan tar den eviga förbannelsen vid - varför är inte sträckan Övermorjärv - Vitvattnet - Lappträsk asfalterad...?
Blev lite nyfiken på sträckan trots att jag har 130 mil enkel dit…
Tyvärr är det bara en liten del av vägen som finns på StreetView, men är det asfalt eller oljegrus?
Hur som, det borde finnas en karta med alla fina (och helst bra) vägar över hela Sverige för oss som gillar kurviga vägar.
IMG_2919.png
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Blev lite nyfiken på sträckan trots att jag har 130 mil enkel dit…
Tyvärr är det bara en liten del av vägen som finns på StreetView, men är det asfalt eller oljegrus?
Hur som, det borde finnas en karta med alla fina (och helst bra) vägar över hela Sverige för oss som gillar kurviga vägar.
View attachment 493918
Hur går det med din sammanställning?

Får nog köpa en bättre och mer ändamålsenlig hoj innan våren men när det är gjort vore det bra med din guide...

Ingen press, jag menar bara press!
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Hur går det med din sammanställning?

Får nog köpa en bättre och mer ändamålsenlig hoj innan våren men när det är gjort vore det bra med din guide...

Ingen press, jag menar bara press!
Hmm, tänkte på det idag… ?
Jag måste ta tag i det innan våren, helt klart!
På sätt å viss bra att du påminner mig ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Blev lite nyfiken på sträckan trots att jag har 130 mil enkel dit…Tyvärr är det bara en liten del av vägen som finns på StreetView, men är det asfalt eller oljegrus?

Det är bara det första partiet (cirka 2 kilometer från älven i Forsbyn upp på berget) som är kurvig och dessutom asfalterad. För 15-20 år sedan var det asfalt med god kvalitet, men sedan dess har den nog fått både ett och två lager oljegrus och även några tveksamma lagningar. Fler än en kalixbo som stått på pallen i roadracetävlingar har lämnat knäpucksplast i dessa kurvor...Det var så en typisk söndagsrunda kunde se ut på nittiotalet. Järnet från Kalix till Nilles i Överkalix för att käka hamburgare och sedan järnet hem, med två-tre snabba repor upp till Övermorjärv både på vägen dit och vägen hem...

Tyvärr tar grusvägen vid uppe på berget och den sträcker sig ändå till Lappträsk fyra mil österut. Den eviga förbannelsen för oss i östra Norrbotten. Om även detta parti hade varit asfalterat så skulle det onekligen öppna upp för betydligt fler intressanta rundor.

Väg 356 är annars en märklig väg byggd under tiden då fienden verkligen kom österifrån. Bitvis väldigt kurvig. Bitvis med fem kilometer långa raksträckor.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Grym hoj, klarar powerwheelies om du har rejält med packning där bak, annars krävs duttande med koppling. Formidabelt helljus med moderna H4 och mycket fina köregenskaper. Väger inte jättemycket över 210 kilo fulltankad och har grövre gaffelben och mer tätstegad låda än alla andra boxer-BMW.

Körde själv en under ett par säsonger, en riktig superhoj.
Fin hoj men har den verkligen (behov av) grövre gaffelben än HP2 Sport?
Trodde alla boxrar av den generationen hade 41mm. Hur grov är STns?
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top