IF Sanningslinjen

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Efter allt man läst om IF på SH så vore det kul om dom lagt upp några av folks nummer som inte alls är så nöjda på den här sajten.

http://www.sanningslinjen.se/


Sökfunktionen funkade inte för mig så vet inte om tråden varit uppe tidigare.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Vafan? Undrar vad kunderna fått för att ha gått med på detta och om alla är positiva
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vafan? Undrar vad kunderna fått för att ha gått med på detta och om alla är positiva

Errr, det är en marknadsaktivitet.
De är inte direkt slumpade ur kundregistret.

Antagligen några stackare som fått vattenskada och fått hjälp med det.
Ungefär det ABSOLUT MINSTA man kan begära av sitt försäkringsbolag.

Har haft Trygg och Hansa som fixade en ordentlig vattenskada utan det minsta problem, de fixade även dörren på bilen som jag kvaddade mycket klantigt (vriden A-stolpe mm).
Folksam betalade utan att blinka ut när jag blev av med lite grejer på ett hotellrum i Paris. Länsförsäkringar täckte fugans mobil som hon tappade i sjön.

Mer oroväckande med företag som måste göra reklam med modellen "Vi gör faktiskt vad vi kräver att du ska betala för".
Efter detta tror jag att jag flyttar min Triumph märkesförsäkring till Folksam. Skrämmande att behöva promota det som står i villkoren.

IF = :näsblod
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Har IF, i måndags hittade jag en vattenskada i köket.
Cirkusen är igång :näsblod


Känner redan nu att jag skulle ha tagit en annat FB.
Tog 3 dagar från att jag anmälde skadan via telefon tills jag fick en svar om vad jag skulle göra. Kul om det hade varit ett rör som spruckit, hela huset fullt med vatten......


edit: tur som fan att man har röris kompis så det inte läcker mer sen i måndags. Men skadan är ju redan skedd sen ett tag
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det inte bara dom riktigt skumma skurkförsäljarna som har den där typen av marknadsföring med en handfull "riktiga kunder" som intygar produktens förträfflighet?
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Har ingen direkt erfarenhet av IF annat än att de varit dyrare på allt jag kollat hos dem (Huset, båda hojarna, bilarna, ungarna, etc etc).

Har TH på kåken och för barnen, har aldrig varit nåt problem när nåt gått sönder (varken hus eller barn :)), har Folksam på hojarna och en bil, inga problem där heller när nåt hänt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har IF på båda hojarna och har haft dom i flera år. Det har fungerat bra med dom faktiskt båda gångerna det varit nåt.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har If på hojen och har klotat en så den blev inlöst. Jag blev behandlad mycket väl. När utredaren kollat på hojen och bestämt att den skulle lösas in så talade vi på telefon och kollade på blocket på priser- Sen diskuterade vi tillbehör jag hade på hojen och sen kom vi överens om ett pris. Med stålar "i handen" handlade jag upp mig på ny.

Jag kunde varit med på sanningslinjen :D

Sen har antagligen IF bra och dåliga dagar och en målsättning att gå med vinst. Ungefär som alla andra företag-
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tror inte IF är intresserade att ha mig med på sanningslinjen. Överlag tror jag ändå att de flesta bolag behandlar sina kunder ungefär på samma sätt. Mycket beror på vilken person man får som skadereglerare.

Förresten tycker jag att det här med sanningslinjen var väldigt oseriöst. Är det verkligen försäkringsbolaget som håller i tyglarna på portalen?
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag har haft IF länge på såväl hoj (MYCKET billigare än alla andra försäkringar) som bil och de gånger något har hänt har jag blivit MYCKET bra bemött, snabbt hanterande och oklanderliga ersättningar. Med andra ord, jag är en mycket nöjd IF-kund och kunde mycket väl varit med på sanningslinjen.
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
IF är då bättre än TH då det gäller trafik/fordons försäkringar.

TH (inkompetena svamprökarna) vägrar betala om du blir påkörd och polisen dessutom dömmer den andra till böter.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/blev-pakord-bakifran-far-betala-for-skadorna_2687413.svd

Nä så TH ska man fan aldrig använda sig av

Jag stödjer då gärna TH i detta fallet, dock skulle jag vilja ge trafikförordningen en spark i röven för att hur i helvete ska man kunna undvika att braska in i röven på en bil som svänger ut på en 90 väg om man smäller 150meter från korset??

Hur många trådar har man inte sett på SH ang bilister som svänger ut framför oss mc åkare, och alla e enigt arga. Hur kan det komma sig att det e legalt om det nu e en bil som blir drabbad!!
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Jag stödjer då gärna TH i detta fallet, dock skulle jag vilja ge trafikförordningen en spark i röven för att hur i helvete ska man kunna undvika att braska in i röven på en bil som svänger ut på en 90 väg om man smäller 150meter från korset??

Hur många trådar har man inte sett på SH ang bilister som svänger ut framför oss mc åkare, och alla e enigt arga. Hur kan det komma sig att det e legalt om det nu e en bil som blir drabbad!!

Jag tycker fortfarande att om Polisen/rättsväsendet bedömmer en part som vållande ska inte ett FB kunna tycka
"näää vi vill inte betala" till den som enl lag inte är vållande
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Jag tycker fortfarande att om Polisen/rättsväsendet bedömmer en part som vållande ska inte ett FB kunna tycka
"näää vi vill inte betala" till den som enl lag inte är vållande

Du har ju alltid rätten att överklaga i tingsrätten om man inte e nöjd. Som sagt alla försäkringsbolag vill inte betala ut pengar, de gör ju allt för att slippa precis som alla andra.

Har haft bra kontakt med försäkringsbolag genom alla år utom en gång, fick min bil stulen. Då fick man svaret att du har begått stölden själv! och accepterade jag inte det fick jag överklaga till tingsrätten. Nu gjorde jag inte det för det va en gammal volvo och jag visste ju att rattlåset va trasigt innan bilen blev stulen. Så man tog den smällen att inte få en spänn för att någon idiot inte kunde hålla fingrarna ui styr.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hehe.. När jag först läste trådnamnet jag trodde" sanningslinjen" var något man kunde ringa in till om man misstänkte bedrägeri. Nu inser jag att det dock bara är ett ruttet reklamtrick. Man ringer säkert in till ett callcenter, det är ju inte svårt att fejka bakgrundsljud.
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Jag tycker fortfarande att om Polisen/rättsväsendet bedömmer en part som vållande ska inte ett FB kunna tycka
"näää vi vill inte betala" till den som enl lag inte är vållande

Det är skillnad på straffrätt och civilrätt. Det är inte alltid den som begått ett trafikbrott är civilrättsligt ersättningsskyldig gentemot sin motpart. Oftast, men inte alltid.

Men för all del, du är i gott sällskap i din villfarelse...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ett tips om man är medlem i SMC och får problem efter en olycka så har man via medlemsskapet rätt till rättshjälp.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Måste säga att IF är då vettigt att ha göra med.
Det blev inbrott i en fastighet jag äger.
Det var en jag känner som upptäckte att det hade varit inbrott då en dörr, som varit stängd kvällen innan, stog på vid gavel.
Hade inte hunnit inspektera huset mellan det att förra hyresgästerna flyttade o inbrottet. (Huset i norrland, jag i Sthlm)
Så jag fick en kompis att inspektera huset o fota som en galning på allt som "inte ser normalt ut"

Polisanmält inbrottet o så, men polisen är inkompetent som vanligt. Det finns vittnen på vem som gjorde inbrotet o polisen ändå avskriver ärendet som "utredningsmaterial saknas" eller nån sånn skit.

jaja oavsett, så efter polisanmälan så anmälde jag skadorna till IF, som gav ok på att jag fick fixa de själv under semestern mot att kunna visa kvitton på allt.

Det som var förstört (antingen av hyresgästerna eller inbrottstjuvarna) var:
upprivet golv på övervåningen
2 upprivna trösklar på undervåninen
ett 4kantigt hål i en vägg ca 20cm ovan golvet, storlek bords ben
krossad laminat på köksbänken
krossad ruta på inglasade altanen
förstört lås på altandörr

Varför nån fårförsig att riva upp ett golv o trösklar fattar jag inte.
Förra hyresgästerna har försvunnit från jordens yta verkar det som, så de går inte få tag i för att fråga heller :(

Så jag la nytt golv på övervåningen med lister, fixade hålet i väggen (hade en rulle tapet av samma möster), ny köksbänks skiva, nytt lås till altandörren och ny ruta till inglasade altanen.
Allt detta material + ersättning för tid jag la ner att fixa detta själv under semester, fick jag från IF. :tummenupp

Det enda problemet var tiden det tog innan jag fick ok på att fixa allt själv under semestern.
Men efter det, så var det inget tjafs alls :)
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
En kompis hade IF Hem/Villaförsäkring. En natt när kompisen sov, så tog den gamla pannan och exploderade. Det brev brand och kraftig rökutveckling. Som tur var så fanns där ett sprinkelrsystem i pannrummet som snabbt släckte elden. Det mesta i huset luktar rök sen, skorsten och sådant var skrot. Ja, ni vet skador som kommer efter en rejäl brasa utanför pannan.


IF betalade inte ut särskilt många kronor alls, för att det inte fanns dokumentation på sprinklerinstallationen. :huvet Det hade kanske vairt bättre om huset hade brunnit ner då, enligt IF's "Oj, backa över laptopen? Lugn vi hjälper dig"-modell. Klart, kompisen låg ju 2 våningar högre upp och sov, så hade IF haft tur så hade de ju inte behövt betala ut hundralapparna heller.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top