Idiotkörning på Sveavägen

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Hej mina vänner!

Jag är bosatt på sveavägen i stockholm, vilket leder till att man ser en hel del hojar runt onsdagkvällarna, och INTE mig emot!

Jag brukar gå ner till MCD å kika lite på sen-onsdagarna och se om det är någon man känner då min hoj står i "o-åkbart" skick i garaget. Vilket jag även gjorde igår.

Men igår såg jag något som gjorde mig upprörd!

Påväg från mcd (Jag bor vid Vanadislunden) hör jag att det gasas nå infernaliskt. Vänder mig om och ser en blå r-1 som med all säkerhet gjorde ett lyckat försök att knäcka 200-strecket på sveavägen. Duktig du var :kocko

Jag älskar hojar och att gasa, men jag tycker det finns gränser. Hade inte den mötande bilen som skulle svänga vänster tvärnitat hade det varken funnits r1 eller förare på torsdagmorgonen!

För er information brukar de ganska ofta ha flygande besiktning och hastighetskontroll pricis utanför mig, och mitt önskemål är INTE att de dyker upp oftare!

Så snälla!
Ha liiiiiiiiite vett när ni kör på Sveavägen. Visst den är rak, men det är ingen 402 metersBANA!

Så, nu har jag fått avreagera mig lite! :3freak
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
t.otte skrev:
Hade inte den mötande bilen som skulle svänga vänster tvärnitat hade det varken funnits r1 eller förare på torsdagmorgonen!

Det hade även gnällts över vänstersvängande bilister här på forumet på Torsdagsmorgonen.
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Ha!

Jag kan som åskådare, bilist och MC-förare anse att 200 km/h på sveavägen INTE är en rimlig fart. Hastighetsuppskattningen sjunker i kvadrat per 50kmh mot mötande fordon...

Men jag antar att den vänstersvängen INTE är densamma som denna, då r1:an inte visade en minsta tanke på varken gasavslag eller broms...
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
t.otte skrev:
Hej mina vänner!

Jag är bosatt på sveavägen i stockholm, vilket leder till att man ser en hel del hojar runt onsdagkvällarna, och INTE mig emot!

Jag brukar gå ner till MCD å kika lite på sen-onsdagarna och se om det är någon man känner då min hoj står i "o-åkbart" skick i garaget. Vilket jag även gjorde igår.

Men igår såg jag något som gjorde mig upprörd!

Påväg från mcd (Jag bor vid Vanadislunden) hör jag att det gasas nå infernaliskt. Vänder mig om och ser en blå r-1 som med all säkerhet gjorde ett lyckat försök att knäcka 200-strecket på sveavägen. Duktig du var :kocko

Jag älskar hojar och att gasa, men jag tycker det finns gränser. Hade inte den mötande bilen som skulle svänga vänster tvärnitat hade det varken funnits r1 eller förare på torsdagmorgonen!

För er information brukar de ganska ofta ha flygande besiktning och hastighetskontroll pricis utanför mig, och mitt önskemål är INTE att de dyker upp oftare!

Så snälla!
Ha liiiiiiiiite vett när ni kör på Sveavägen. Visst den är rak, men det är ingen 402 metersBANA!

Så, nu har jag fått avreagera mig lite! :3freak

Vart skall vi annars köra? vi har ju ingen bana ! :kocko
Jag kommer ihåg när vi körde vid Brommaflygfält på den där övningsbanan... det va riktigt kul... och ganska säkert...
//Henkan
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Super-Henkan skrev:
Vart skall vi annars köra? vi har ju ingen bana ! :kocko
Jag kommer ihåg när vi körde vid Brommaflygfält på den där övningsbanan... det va riktigt kul... och ganska säkert...
//Henkan

Barkaby flygfält...
Eller varför inte ställa upp någon dag på tullinge flygfält!
Är inte bilten numera förklarad som tävlingsbana :hihi
Då slipper du riskera att köra ihjäl nån stackard dam som ska svänga vänster :7peta
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Det är säkert spökryttarns polare, den ungefär lika modige och ansvarstagande Spökplumpen.

se_spokelses_kladden.gif


Edit:

Värt att notera på Disney's hemsida där följande går att läsa:

"I den första historien blev Spökplumpen faktiskt demaskerad i slutet av serien.

Därefter har man varit mycket sparsam med att visa Spökplumpens ansikte. Och idag minns de flesta inte hur han ser ut under dräkten.

Det är känt att han har slagit sig ihop med Björnligan för att utföra sina nattsvarta planer, men oftast arbetar han ensam."

Där ser man, sopor samarbetar, men inte hjälper väl det då de förr eller senare hamnar där de hör hemma.
 
Last edited:

KungKnas

FARTBLIND
Gick med
24 Apr 2005
Ort
på jorden ibland
Hoj
knappt inkörd CBR600RR
Du är bara avundsjuk Totte! :fatta!

Egentligen skulle du också vilja blåsa omkring som stålmannnen på en blå R1:a, speciellt ute på DIN gata sveavägen! Istället för och hålla på med din mekhög till hoj! :arsele

Skål på dig broder! :fyllisar
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Är du helt säker på att det inte va en blå r6'a ??? jag va där och tyckte mej endast se en r6'a som for iväg som ett skollat ollon... har man liten K*k så måste man gasa där alla ser :)
Du har mina fullaste sympatier i din åsikt, kör man i stan ska man köra säkert även om man inte kör helt enligt skolboken.

Gör man inte det kan det bli den sista måltiden man får ''Mcd Sveavägen'' och det känns ju lite sunkigt!!
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
KungKnas skrev:
Du är bara avundsjuk Totte! :fatta!

Egentligen skulle du också vilja blåsa omkring som stålmannnen på en blå R1:a, speciellt ute på DIN gata sveavägen! Istället för och hålla på med din mekhög till hoj! :arsele

Skål på dig broder! :fyllisar
Visst är jag sotis!
 

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Oxelösund
Hoj
Yamha R1-08
Vilket snille du är Henkan..Kan ju hoppas på att du var ironisk....


Super-Henkan skrev:
Vart skall vi annars köra? vi har ju ingen bana ! :kocko
Jag kommer ihåg när vi körde vid Brommaflygfält på den där övningsbanan... det va riktigt kul... och ganska säkert...
//Henkan
 

IronMike

Guest
Lasker skrev:
Gör man inte det kan det bli den sista måltiden man får ''Mcd Sveavägen'' och det känns ju lite sunkigt!!
Själv tror jag det händer när man minst anar .. dvs större risk i lugnt tempo till sveav, gasar man som ett svin på sveav så vet man om riskerna, och därför klarar sig, det har jag alltid gjort iaf :)
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
IronMike skrev:
Själv tror jag det händer när man minst anar .. dvs större risk i lugnt tempo till sveav, gasar man som ett svin på sveav så vet man om riskerna, och därför klarar sig, det har jag alltid gjort iaf :)

För några år sen såg jag en off-road som körde omkull när han skulle upp för trottoarkanten vid McD... :rofl
 

IronMike

Guest
UltraMarine skrev:
För några år sen såg jag en off-road som körde omkull när han skulle upp för trottoarkanten vid McD... :rofl
Kan varit en bekant till mig :rofl ..vit-röd sak yamaha, he he

Förklarar det jag mena ganska utmärkt :rolleyes:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Super-Henkan skrev:
Vart skall vi annars köra? vi har ju ingen bana ! :kocko
//Henkan


:kocko

Hoppas innerligt att du inte menar vad du sade men om du gjorde det så varsågod! :finger

Chansen är ju bra mkt större att du kör ihjäl någon inne i stan än ev ute på t,ex bulten
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top