Idiotfråga om däckonline

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Supercorsa är ett mycket bra val. Se till så du beställer V2 av dom det är den senaste modellen och du riskerar ej gamla däck. Ett tips från coachen är att du köper från www.mynetmoto.com istället, 1329 kr bak och 1044 krfram plus frakt 225 kr :tummenupp

Bagdad-Bob!
Lever du?
Du är min idol och jag ska följa ditt tips.
Vi ses ute på fältet :machinegu
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det fina är att dom kommer till dörren med däckena (posten spedition) - får dom inte tag i dig får du hämta dom på postens depå.

Sen går det desutom att få däckena leverade till sammarbetande däckfirma som kränger dom till nått pris som ligger på 200-350 spänn stycket
 

Kneedrag

Guest
Köpte däck till bilen. Gör det aldrig igen från däckonline.
Ojämna däck som gjorde hela bilen skakig o trafikfarlig. Helt otroligt att de fick sälja sådana däck. Däcken är gjutna i Tyskland och det gör mig också förvånad att de producerat sådana skitdäck.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köpte däck till bilen. Gör det aldrig igen från däckonline.
Ojämna däck som gjorde hela bilen skakig o trafikfarlig. Helt otroligt att de fick sälja sådana däck. Däcken är gjutna i Tyskland och det gör mig också förvånad att de producerat sådana skitdäck.

Vad var det för däck?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan bli svårt att hitta när dom inte tjänar något på däcket. Så det kan bli galet dyrt eller ett blankt NEJ när du kommer med ett löst däck.

Då får man skaffa egna grejer...

När jag började handla på däckonline tog jag med däcken till en liten lokal handlare i mina trakter och det var inga problem för honom att montera internetdäck, att han dessutom bara tog en hundring per hjul gjorde inte saken sämre, numera jobbar svågern på euromaster så det kostar gratis för mig att kränga mina internetdäck:hihi
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fick ett framdäck som fått torrsprickor sist.. spelar ju ingen roll för mig som kör som farmor ungefär men. Lite dåligt.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Har aldrig haft några problem. Att någon fått något fel ibland händer ju överallt.
Det funkar ju att reklamera :)
 

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Ort
liten ort på landet
Hoj
Otämd Superkråka
har bara gott o säga om dom. sist hade knappt gummit stelnat så färska road 3. klart beställer man nån udda storlek kan dom väl vara nån mån. gamla men det får man väl räkna med varsomhelst.
levereras hemma på trappen :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tja jo, lite fnas inemellan..
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1378282992831.jpg
    uploadfromtaptalk1378282992831.jpg
    72 KB · Visningar: 421

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Bagdad-Bob!
Lever du?
Du är min idol och jag ska följa ditt tips.
Vi ses ute på fältet :machinegu

Jag har handlat utav däckonline vid två tillfällen denna säsongen och tycker det har fungerat riktigt bra..

Mynetmoto är väl inte mycket billigare med frakten plus moms? Däckonline så är ju allt med i priset :tummenupp
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Handlar flera gånger per år, inga problem än så länge.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Köpte däck till bilen. Gör det aldrig igen från däckonline.
Ojämna däck som gjorde hela bilen skakig o trafikfarlig. Helt otroligt att de fick sälja sådana däck. Däcken är gjutna i Tyskland och det gör mig också förvånad att de producerat sådana skitdäck.

Låter som om någon misslyckats med balanseringen, är det sådan obalans i däcken att det inte går att balansera borde den som gjort det märkt det och påtalat det.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Jag har handlat utav däckonline vid två tillfällen denna säsongen och tycker det har fungerat riktigt bra..

Mynetmoto är väl inte mycket billigare med frakten plus moms? Däckonline så är ju allt med i priset :tummenupp

Moms är inkluderat i priserna från mynetmoto :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Mitt däck kom på 3 dagar och var knappt en månad gammalt :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top