Idag ställde jag på MC:n... :)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Blev hela 20 mil idag. Riktigt nice men lite kallt om fingrarna.
:D
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hemma hos mig är garageuppfarten helt isbelagd. omöjligt att köra med annat än fulldubbat :(
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Hemma hos mig är garageuppfarten helt isbelagd. omöjligt att köra med annat än fulldubbat :(

Flytta söderut då. Jag vill ju fortfarande flytta söderut trots att det inte finns så mycket "sverige" kvar åt det hållet för mig
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
12 mil till avklarade idag :)
Värmehandtag hade gjort sig fin fint :)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Här står hojen försäkrad året runt. Men om man ska ut och åka får man först skotta upp snön från källartrappen & baxa upp hojen, sen hacka bort ishelvetet från vägen (ser ut som om nån galen ishallsvaktmästare löpt amok med ismaskinen över en dåligt underhållen grusväg)... Det är bara 400 meter. Sen är det bar asfalt och bara att köra.

Men det får nog vänta. 10-15 plus och snö- och grusfritt, det är melodin för gamla frusna 40taggare det. Och det lär det ju inte bli innan juni här i lapphelvete Tjockholm, sen i juli kommer ju vintern igen med stormar och ösregn.

Men jag är inte bitter.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Här står hojen försäkrad året runt. Men om man ska ut och åka får man först skotta upp snön från källartrappen & baxa upp hojen, sen hacka bort ishelvetet från vägen (ser ut som om nån galen ishallsvaktmästare löpt amok med ismaskinen över en dåligt underhållen grusväg)... Det är bara 400 meter. Sen är det bar asfalt och bara att köra.

Men det får nog vänta. 10-15 plus och snö- och grusfritt, det är melodin för gamla frusna 40taggare det. Och det lär det ju inte bli innan juni här i lapphelvete Tjockholm, sen i juli kommer ju vintern igen med stormar och ösregn.

Men jag är inte bitter.

Hur orkar du? Sälj hojen och köp snöskooter eller något :glömdet
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Har hittills tagit två turer på min sprillans nya Bandit, omkring sju mil båda gångerna. Det har ju inte varit någon medelhavsvärme direkt så lite kallt om fingrarna har det allt blivit efter ett tag, men det är ju bara att stanna till och skaka ner lite blod i händerna så är det bara tuta och köra igen. Halvarssons :bow
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Tog en tidig tur förra året. Sol och strålande väder. Ingen snö eller is där jag körde. Kändes riktigt bra. Precis innan jag var hemma igen så var det en kurva som inte sett sol.. Snö och issörja.

Det var dolt för mig i ingången av kurvan. När jag såg det var det försent. Jag gjorde alla fel man kan tänka sig och det var enbart bonntur att jag inte vurpade eller mötte någon.

Var överallt på vägen och fick till slut stopp på fel sida - långt ut på fel sida:död

Var försiktig!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top