Idag är jag ledsen för att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Läs Sun Tzu, man ska välja sina krig. Spela svag när du är stark, spela stark när du är svag.
Såna där är ingen ide att jidra med, låt skiten gå ut direkt genom andra örat och göra som de säger. Ett överordnat befäl har rätt även när han har fel.
Du kan med ett lagom litet leende visa att du är överlägsen samtidigt som du accepterar att ta på dig hans misstag.

Bara det inte blir en vana att han ska lämpa över sin skit på dig för då måste man ju istället visa att man inte låter sig pissas på.

Den där taktiken är en vinnare vid många tillfällen! De och att senare vid ett neutralt tillfälle ta initiativ till de där alvaliga snacket som han hotade med. Osäkra chefer blir rädda av att deras hackkycklingar inte fruktar att ta en saklig diskussion med dem.

Jag jobbade 2 år för en chef som är den största loserna jag träffat. jag va väldigt lågt i livet på många plan och han utnyttjade det men jobbet lärde mig att de va stor skillnad på vad som va mitt fel och va jag fick skit för. Ett par "highlights" finns oändliga mer arbetsuppgifts relaterade men dem här är bland de populistiskaste

jag har jobbat över 2h snickarna låste verktygskontainern när dem gick jag har ingen nyckel. varken snickare eller chef svarar i telefon. jag gömmer mina verktyg i vårt materialförråd på bygget som vi inte låst på dem 2 månader jag jobbat där, inget har nånsin försvunnit.
- de heter till dem andra att jag ställde dem i trapphuset, och gick

Jag råkar volta med min bil på en söndag kväll. jag har våra ända nycklar till ett stambyte i bilen, eftersom jag klarat mig utan direkta skador och ambulanshellikoptern som kom behövdes mer på en annan olycka så tjatar jag till mig att jag ska övernatta hos en tjejkompis som jobbar på sjukhus så hon kan hålla koll på mig istället för att åka in. Detta för att jag ska kunna låsa upp bygget. dagen efter lämnar jag över nycklarna jobbar min dag och åker till sjukan vilket tar sån tid att jag är hemma 4, drar ett sms till kolegorna över läget och säger att jag kommer 9.
- Blir väckt av en skogstokig chef kl 8 som säger att de inte är acceptabelt med sovmorgnar på eget bevåg.

Krashar en annan bil- polarn ringer chefen från ambulansen och sa bara snabbt att jag totalförstört min bil och va på väg till sjukhus och inte skule kunna jobba imorgon, han ringde aldrig tillbaka

Chefen skickar mig "ta den här bilen, åk dit, gör de här" "dit" va fel adress och chefen stängde av mobilen.. hittar att de är runt kvarteret. öppnar bilen inser att den är hel tom.. går upp kollar va jag ska göra åker tillbaka till firman hämtar de jag behöver men hittar inga soppåsar, gör jobbet vilket är riktigt piss göra, försöka fästa slang i den mest porösa av väggar. när jag är klar efter 2h övertid konstaterar jag att de fan är 4 cm sågspån överallt så om jag soppar ihop mitt i en hög och förklarar med en lapp så e de lugnt.
- får en utskällning så högljud att jag kan lägga från mig telefonen i en minut och fortsätta jobba innan de blir lite tystare och de är värt att lyssna. för att jag inte soppat upp och för att jag inte pluggat innan jag satte skruven? har fortfarande inte träffat någon annan som tycker man ska plugga. allt skruven gör är att hålla slangen rätt så man ser att den inte kommer sticka ut. tills spackel eller fix läggs över den. sen håller de den på plats..

Tappa bort vår ena lärling på en bordell i tyskland, går och sätter sig på stripkluben på andra sidan gatan och skiter i det. jag och en annan anställd får gå och leta och när vi hittat honom så va de mitt ansvar då jag redan tagit plånboken av honom för att han inte ska dricka mer.

lovar att betala alla middagar på samma resa sista midagen minns han dock inte koden på kortet- alla får skramla kontanter. Blir förbanad när jag bjuder några anställda men inte han på öl sen..

hans fru hade för övrigt cancer under den resan.
Äckel är va han är. Efter den resan bytte jag jobb, på ett år dubblade jag min lön och får inte skit för andras misstag och mår bra mycket bättre.

när jag läser om sånt som bushidos situation så påminns jag av att ALDRIG låta nån manipulera och äga en på sånt sätt igen.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja, a-kassa är ju mysigt så här års...

Knappast men de betyder inte att man inte ska söka sig vidare om chefen är ett pucko. Och man behöver inte hålla med när han tycker du är dum i huvudet för något han har orsakat.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Knappast men de betyder inte att man inte ska söka sig vidare om chefen är ett pucko. Och man behöver inte hålla med när han tycker du är dum i huvudet för något han har orsakat.

Självklart håller jag med, men vill poängtera att det inte alltid är så lätt att få nytt jobb, söka kan man ju alltid.

Hade aldrig jobbat kvar där jag jobbar nu om jag fick ett annat jobb, men, men, vad gör man? Räkningsjävlarna måste betalas....
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Den där taktiken är en vinnare vid många tillfällen! De och att senare vid ett neutralt tillfälle ta initiativ till de där alvaliga snacket som han hotade med. Osäkra chefer blir rädda av att deras hackkycklingar inte fruktar att ta en saklig diskussion med dem.

Jag jobbade 2 år för en chef som är den största loserna jag träffat. jag va väldigt lågt i livet på många plan och han utnyttjade det men jobbet lärde mig att de va stor skillnad på vad som va mitt fel och va jag fick skit för. Ett par "highlights" finns oändliga mer arbetsuppgifts relaterade men dem här är bland de populistiskaste

jag har jobbat över 2h snickarna låste verktygskontainern när dem gick jag har ingen nyckel. varken snickare eller chef svarar i telefon. jag gömmer mina verktyg i vårt materialförråd på bygget som vi inte låst på dem 2 månader jag jobbat där, inget har nånsin försvunnit.
- de heter till dem andra att jag ställde dem i trapphuset, och gick

Jag råkar volta med min bil på en söndag kväll. jag har våra ända nycklar till ett stambyte i bilen, eftersom jag klarat mig utan direkta skador och ambulanshellikoptern som kom behövdes mer på en annan olycka så tjatar jag till mig att jag ska övernatta hos en tjejkompis som jobbar på sjukhus så hon kan hålla koll på mig istället för att åka in. Detta för att jag ska kunna låsa upp bygget. dagen efter lämnar jag över nycklarna jobbar min dag och åker till sjukan vilket tar sån tid att jag är hemma 4, drar ett sms till kolegorna över läget och säger att jag kommer 9.
- Blir väckt av en skogstokig chef kl 8 som säger att de inte är acceptabelt med sovmorgnar på eget bevåg.

Krashar en annan bil- polarn ringer chefen från ambulansen och sa bara snabbt att jag totalförstört min bil och va på väg till sjukhus och inte skule kunna jobba imorgon, han ringde aldrig tillbaka

Chefen skickar mig "ta den här bilen, åk dit, gör de här" "dit" va fel adress och chefen stängde av mobilen.. hittar att de är runt kvarteret. öppnar bilen inser att den är hel tom.. går upp kollar va jag ska göra åker tillbaka till firman hämtar de jag behöver men hittar inga soppåsar, gör jobbet vilket är riktigt piss göra, försöka fästa slang i den mest porösa av väggar. när jag är klar efter 2h övertid konstaterar jag att de fan är 4 cm sågspån överallt så om jag soppar ihop mitt i en hög och förklarar med en lapp så e de lugnt.
- får en utskällning så högljud att jag kan lägga från mig telefonen i en minut och fortsätta jobba innan de blir lite tystare och de är värt att lyssna. för att jag inte soppat upp och för att jag inte pluggat innan jag satte skruven? har fortfarande inte träffat någon annan som tycker man ska plugga. allt skruven gör är att hålla slangen rätt så man ser att den inte kommer sticka ut. tills spackel eller fix läggs över den. sen håller de den på plats..

Tappa bort vår ena lärling på en bordell i tyskland, går och sätter sig på stripkluben på andra sidan gatan och skiter i det. jag och en annan anställd får gå och leta och när vi hittat honom så va de mitt ansvar då jag redan tagit plånboken av honom för att han inte ska dricka mer.

lovar att betala alla middagar på samma resa sista midagen minns han dock inte koden på kortet- alla får skramla kontanter. Blir förbanad när jag bjuder några anställda men inte han på öl sen..

hans fru hade för övrigt cancer under den resan.
Äckel är va han är. Efter den resan bytte jag jobb, på ett år dubblade jag min lön och får inte skit för andras misstag och mår bra mycket bättre.

när jag läser om sånt som bushidos situation så påminns jag av att ALDRIG låta nån manipulera och äga en på sånt sätt igen.

Jag är ledsen men det enda jag kan tänka är att du kanske inte borde ha körkort. Har inte du typ rekordet härinne på flest krockar? :)

Skämt åsido! Jag kan bara hålla med om att man inte ska ta skit. Därav har jag börjat se mig om efter annat, utbildning eller jobb.
Fick nog förra veckan när chefen drygade sig till den grad att stubinen brann av och jag kastade lite saker i golvet o sopade ner lite skit från skrivbordet. Kollegorna gillade underhållningen och håller sig ur vägen för mig nu.
Det blev alldeles tyst och folk lyssnar helt plötsligt. Vet dock att det kommer hålla i en månad max och sen är lekstugan tillbaka. Suck.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag är ledsen men det enda jag kan tänka är att du kanske inte borde ha körkort. Har inte du typ rekordet härinne på flest krockar? :)

Skämt åsido! Jag kan bara hålla med om att man inte ska ta skit. Därav har jag börjat se mig om efter annat, utbildning eller jobb.
Fick nog förra veckan när chefen drygade sig till den grad att stubinen brann av och jag kastade lite saker i golvet o sopade ner lite skit från skrivbordet. Kollegorna gillade underhållningen och håller sig ur vägen för mig nu.
Det blev alldeles tyst och folk lyssnar helt plötsligt. Vet dock att det kommer hålla i en månad max och sen är lekstugan tillbaka. Suck.

Får nästan hoppas det! Stackars satte annars! Alla på fyra hjul har varigt på tom landsväg som en dålig terapi.. har lärt mig hantera känslor och diagnoser bättre sista åren.. (dock inte bilister som genar utan att tita först..)

Förstår va du menar chefer glömmer snabbt vad dem lovat att ändra och att man till 99% inte väljer att göra saker som e dåligt för dem, jag jobbar på bemaningsfirma, pröjs som Skanska men mindre byråkrati och mer frihet till tjänstledighet. Fram tills mina halsmandlar gav upp har blivit diagnoser halsflush 6 gånger i år och varje gång har de varit ett jävla tjafs om att jag är sjuk trotts intyg från dagen byggledningen tvinga mig till läkaren, så nu ska benet läka så ska mandlarna bort och sen när jag är drömanstäld 2.0 igen så bytte jag firma för jag tar inte sån skit jag är bättre än så.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Den där taktiken är en vinnare vid många tillfällen! De och att senare vid ett neutralt tillfälle ta initiativ till de där alvaliga snacket som han hotade med. Osäkra chefer blir rädda av att deras hackkycklingar inte fruktar att ta en saklig diskussion med dem.

Jag jobbade 2 år för en chef som är den största loserna jag träffat. jag va väldigt lågt i livet på många plan och han utnyttjade det men jobbet lärde mig att de va stor skillnad på vad som va mitt fel och va jag fick skit för. Ett par "highlights" finns oändliga mer arbetsuppgifts relaterade men dem här är bland de populistiskaste

jag har jobbat över 2h snickarna låste verktygskontainern när dem gick jag har ingen nyckel. varken snickare eller chef svarar i telefon. jag gömmer mina verktyg i vårt materialförråd på bygget som vi inte låst på dem 2 månader jag jobbat där, inget har nånsin försvunnit.
- de heter till dem andra att jag ställde dem i trapphuset, och gick

Jag råkar volta med min bil på en söndag kväll. jag har våra ända nycklar till ett stambyte i bilen, eftersom jag klarat mig utan direkta skador och ambulanshellikoptern som kom behövdes mer på en annan olycka så tjatar jag till mig att jag ska övernatta hos en tjejkompis som jobbar på sjukhus så hon kan hålla koll på mig istället för att åka in. Detta för att jag ska kunna låsa upp bygget. dagen efter lämnar jag över nycklarna jobbar min dag och åker till sjukan vilket tar sån tid att jag är hemma 4, drar ett sms till kolegorna över läget och säger att jag kommer 9.
- Blir väckt av en skogstokig chef kl 8 som säger att de inte är acceptabelt med sovmorgnar på eget bevåg.

Krashar en annan bil- polarn ringer chefen från ambulansen och sa bara snabbt att jag totalförstört min bil och va på väg till sjukhus och inte skule kunna jobba imorgon, han ringde aldrig tillbaka

Chefen skickar mig "ta den här bilen, åk dit, gör de här" "dit" va fel adress och chefen stängde av mobilen.. hittar att de är runt kvarteret. öppnar bilen inser att den är hel tom.. går upp kollar va jag ska göra åker tillbaka till firman hämtar de jag behöver men hittar inga soppåsar, gör jobbet vilket är riktigt piss göra, försöka fästa slang i den mest porösa av väggar. när jag är klar efter 2h övertid konstaterar jag att de fan är 4 cm sågspån överallt så om jag soppar ihop mitt i en hög och förklarar med en lapp så e de lugnt.
- får en utskällning så högljud att jag kan lägga från mig telefonen i en minut och fortsätta jobba innan de blir lite tystare och de är värt att lyssna. för att jag inte soppat upp och för att jag inte pluggat innan jag satte skruven? har fortfarande inte träffat någon annan som tycker man ska plugga. allt skruven gör är att hålla slangen rätt så man ser att den inte kommer sticka ut. tills spackel eller fix läggs över den. sen håller de den på plats..

Tappa bort vår ena lärling på en bordell i tyskland, går och sätter sig på stripkluben på andra sidan gatan och skiter i det. jag och en annan anställd får gå och leta och när vi hittat honom så va de mitt ansvar då jag redan tagit plånboken av honom för att han inte ska dricka mer.

lovar att betala alla middagar på samma resa sista midagen minns han dock inte koden på kortet- alla får skramla kontanter. Blir förbanad när jag bjuder några anställda men inte han på öl sen..

hans fru hade för övrigt cancer under den resan.
Äckel är va han är. Efter den resan bytte jag jobb, på ett år dubblade jag min lön och får inte skit för andras misstag och mår bra mycket bättre.

när jag läser om sånt som bushidos situation så påminns jag av att ALDRIG låta nån manipulera och äga en på sånt sätt igen.
Du verkar vara en jävel på att mosa bilar iaf! Jobbar du som kraschtestdocka nu eller? :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Han är död. Han bryr sig inte ett skit längre, om något. Det är ju det som är hela poängen.

Tankar till hans familj, dock. Det är dom som står kvar med skiten att bära.

Precis, han slipper må dåligt nu. Det är det enda positiva. Det tragiska är väl att människor kan drivas så djupt ner i skiten att de inte ser någon annan utväg... Extra tragiskt när det handlar om en människa som skänkt andra så mycket glädje och skratt, honom hade jag verkligen unnat all lycka och glädje själv i gengäld.
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Inte ledsen direkt men jag orkar bara inte bo i Örebro längre, efter att ha träffat folk från stockholm har jag insett att jag vill se nåt nytt men det är svårt att göra nåt åt det när man inte ens gått ut gymnasiet än.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Precis, han slipper må dåligt nu. Det är det enda positiva. Det tragiska är väl att människor kan drivas så djupt ner i skiten att de inte ser någon annan utväg... Extra tragiskt när det handlar om en människa som skänkt andra så mycket glädje och skratt, honom hade jag verkligen unnat all lycka och glädje själv i gengäld.

Jag tror att med den depression och ångest han hade blev det bara för mycket när han även fick reda på att han hade Parkinsons. :/
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
jag är ledsen för att min tjej bestämde sig för att göra slut
efter att jag snackat med min chef om att flytta upp till henne 60 mil bort för att hon fick ett bra jobberbjudande , så nu sitter jag här med en väldigt tafatt anledning till varför hon helt plötsligt
tyckte att vi skulle gå skilda vägar.. och via telefon dessutom, :död
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
jag är ledsen för att min tjej bestämde sig för att göra slut
efter att jag snackat med min chef om att flytta upp till henne 60 mil bort för att hon fick ett bra jobberbjudande , så nu sitter jag här med en väldigt tafatt anledning till varför hon helt plötsligt
tyckte att vi skulle gå skilda vägar.. och via telefon dessutom, :död

Mycket tråkigt att höra.
Bryt ihop och börja om på nytt. :fyllisar:gråta

Vi finns här om det skulle behövas.

(Passa på att köpa den där hojen du alltid velat ha)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
jag är ledsen för att min tjej bestämde sig för att göra slut
efter att jag snackat med min chef om att flytta upp till henne 60 mil bort för att hon fick ett bra jobberbjudande , så nu sitter jag här med en väldigt tafatt anledning till varför hon helt plötsligt
tyckte att vi skulle gå skilda vägar.. och via telefon dessutom, :död

Fy fan säger jag bara. Sånt vet man fan innan man planerar. Klappa'na på keften.
Skämt åsido, troligen är du värd nåt bättre så ryck upp dig och kom in i singeltråden. Kanske inte så många singlar därinne längre men folk blir iallafall på bra humör av att hänga där. :)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
jag är ledsen för att min tjej bestämde sig för att göra slut
efter att jag snackat med min chef om att flytta upp till henne 60 mil bort för att hon fick ett bra jobberbjudande , så nu sitter jag här med en väldigt tafatt anledning till varför hon helt plötsligt
tyckte att vi skulle gå skilda vägar.. och via telefon dessutom, :död

Skit oxå :(

Innebär detta att jobbet sket sig eller kan du vara kvar ändå?

Jag hade INTE köpt den där hojen jag alltid velat ha, för då hade man bara sett exxet i lackens glans.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag ledsen för att jag inte fick jobbet jag trodde jag skulle få. :(
Det betyder också att jag måste flytta från Umeå.
Förutom att jag hatar att flytta, så känner jag mej inte riktigt färdig med den här staden.

Känns inte bra.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top