Idag är jag förbannad därför att...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Ser ut som små blåsor i områden, ofta runt midjan.

Och nu trillade polletten ner för mig.

Det är alltså därför det heter BÄLTros, för att det ofta sätter sig runt midjan/där man har bältet. Smart.

Själv har jag aldrig haft bältros. Använder iofs heller aldrig bälte så...

Edit. OnT.
Förbannad för att det är så jävla kallt. Känns som minus 745 grader men termometern visar strax över nollan.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Men, lyckligtvis är det ju under min nervskada, så jag känner det nästan inte alls, och upptäckte det bara för att jag kliade mig lite på röven imorse och kände något som kändes som sårskorpor på röven. Nåja, sårtvätt och storplåster över skiten och sen kör jag på som vanligt. Ingen feber vad jag kan känna iaf, och eftesom att jag bara känner smärtan som en mild hetta, och ingen klåda alls så eh, kunde ju vara värre.
Har haft, inte kul. Tur du inte känner av det något överdrivet för det gör ont satan... Tänk på att du eventuellt kan smitta de som inte haft vattkoppor med just detta vid fysisk kontakt.
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Men, lyckligtvis är det ju under min nervskada, så jag känner det nästan inte alls, och upptäckte det bara för att jag kliade mig lite på röven imorse och kände något som kändes som sårskorpor på röven. Nåja, sårtvätt och storplåster över skiten och sen kör jag på som vanligt. Ingen feber vad jag kan känna iaf, och eftesom att jag bara känner smärtan som en mild hetta, och ingen klåda alls så eh, kunde ju vara värre.
Tycker inte du ska nonchalera det, utan kontakta vården!
IMG_3176.jpeg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker inte du ska nonchalera det, utan kontakta vården!
View attachment 497635
Mjah, det är ungefär samma risk för svåra komplikationer som vattkoppor har jag för mig, och drygt 1/10 får smärta i längre tid. Och smärtan är ju inte ett problem för mig.
Och antivirala är bara relevanta inom 3 dagar efter första blåsorna, och jag har ingen aning om när jag fick blåsorna. Upptäckte dem igår, och de var fortfarande vita då så inte jättelängesen iaf.
Men visst, jag ska ringa vården och prata med dem, men chansen att få en tid idag eller imorgon för antivirala är ju ganska försvinnande liten då jag inte är någon riskgrupp.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mjah, det är ungefär samma risk för svåra komplikationer som vattkoppor har jag för mig, och drygt 1/10 får smärta i längre tid. Och smärtan är ju inte ett problem för mig.
Och antivirala är bara relevanta inom 3 dagar efter första blåsorna, och jag har ingen aning om när jag fick blåsorna. Upptäckte dem igår, och de var fortfarande vita då så inte jättelängesen iaf.
Men visst, jag ska ringa vården och prata med dem, men chansen att få en tid idag eller imorgon för antivirala är ju ganska försvinnande liten då jag inte är någon riskgrupp.
Jag "ringde" kry via appen direkt frun såg blåsorna, visade upp eländet, och fick antivirala utskrivna direkt som hämtades ut på morgonen efter.
Fick dessutom en del andra bra råd om hur jag skulle tvätta resp hålla blåsorna under kompresser för att de skulle torka ut istället för att spricka.
Funkade bra för mig så hade ganska lindrigt med klåda och inga kvarvarande ärr.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Håll koll i backspegeln och öka för din överlevnad!!!

 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Håll koll i backspegeln och öka för din överlevnad!!!

Det har iofs alltid varit så. Och händelsen med den överkörda tysken som SMC skrev om, visar på att man inte kan lita på att folk kör sina fordon på rätt sätt. Stödsystem ökar dock chansen att det går bra, så länge folk inte börjar vänja sig vid att bilen hanterar allt och de sitter och sover bakom ratten.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det har iofs alltid varit så. Och händelsen med den överkörda tysken som SMC skrev om, visar på att man inte kan lita på att folk kör sina fordon på rätt sätt. Stödsystem ökar dock chansen att det går bra, så länge folk inte börjar vänja sig vid att bilen hanterar allt och de sitter och sover bakom ratten.
Huvudet på spiken!
förarSTÖD.

Påminner mig om en reklam för Audis förarstödssystem med en slogan, "Audi, för att du inte alltid kör" (Audi, för att du är en idiot.)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Är detta storleksrelaterat så kan det underlätta om man pröjsar en gsa och alltid har alla korvlådorna monterade plus att man alltid utför körningen stående.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är detta storleksrelaterat så kan det underlätta om man pröjsar en gsa och alltid har alla korvlådorna monterade plus att man alltid utför körningen stående.
Inte om bilen bakom har en kamera för att tolka omgivningen. Den enda röda ljuspunkten i bakljuset kommer då tolkas som en bil låååångt bort. Du blir påkörd av en tvittrande lagledarfarsa i träningsoverall på väg till en cup i sin SUV.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min hoj känns för stark för mej och det är lite svårt att få i neutral.
Resultat. Hade parkerat hojen å skulle lyssna hur mycket den lät för framtida besiktningen
Men ettan var i å hojen åkte fram nån halvmeter å jag tappa den å klämde foten.
Fick hjälp att resa hojen för foten var vrickad.
Det enda som hände med hojen var att ena backspegeln gick sönder.
Har ingen lust byta hoj nu igen
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Min hoj känns för stark för mej och det är lite svårt att få i neutral.
Resultat. Hade parkerat hojen å skulle lyssna hur mycket den lät för framtida besiktningen
Men ettan var i å hojen åkte fram nån halvmeter å jag tappa den å klämde foten.
Fick hjälp att resa hojen för foten var vrickad.
Det enda som hände med hojen var att ena backspegeln gick sönder.
Har ingen lust byta hoj nu igen
Kolla neutral lampan nästa gång! ;)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Att Din Mc visar höger sida på ALLA hojar i ALLA annonser och har ALLTID gjort.

Och Ava viar inga bilder alls.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top