Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tur det finns macroknappar i moderna bilar i alla fall:

3c4f62eb147e660898455dc9b2ded12dba0a864a9f5f54b474ade218eedf3eef_1.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.

När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.

Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.

När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.

Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.

Lyckligtvis var vi bara 6 personer som skulle rösta i min vallokal när jag kom dit, men det var liknande förvirrad ordning i den lokalen, så dom lyckade skapa en kö av det.

Sedan skulle man gå bakom en skärm och ta valsedlar, och det var som vanligt folk som hade flyttat om valsedlar och ställt sitt partiers valsedlar framför andras osv.

Kuverten man fick var dels nästan för små för valsedlarna och klistret smakade värre än någonsin men fungerade sämre än någonsin (det var säkert mågot miljövänligt klister i år)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi tycker om att köa. Det är sen gammalt. Kolla på gamla Öst-Tyskland. Där köade man och då måste det vara bra, eller?

Ja, och Öst-tyskland var ju en förebild för många av våra politiker.
Många av dom åkte dit på "studieresor" för att lära sig av deras framgång.

Sedan hemligstämplade samma politiker STASI registret så att det aldrig skulle komma fram vad dom egentligen gjorde när dom var där...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ja, och Öst-tyskland var ju en förebild för många av våra politiker.
Många av dom åkte dit på "studieresor" för att lära sig av deras framgång.

Sedan hemligstämplade samma politiker STASI registret så att det aldrig skulle komma fram vad dom egentligen gjorde när dom var där...
Även mpnga av våra nuvarande är nog färgade av John Blund, Drutten och Jena m fl kvalitetsbarnprogram från DDR.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Även mpnga av våra nuvarande är nog färgade av John Blund, Drutten och Jena m fl kvalitetsbarnprogram från DDR.

Jo, jag tillhör ju den generationen, men på mig fungerade den östtyska propagandan dåligt, jag insåg att John Blunds utopiska samhällen bara var sagor.

Men i princip ALLA mina lärare hade varit en sväng till Öst för att lära sig pedagogik, och det lyste igenom kan man säga...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.

När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.

Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.
Detta är ett vanligt problem.
Extrabusschaufförerna får information att vid terminalen där dom ska stå sida vid sida
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö
På terminalen får SJ passagerarna samma(?) information om extrabussarna
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö

Resultat: Många som ska till Halmstad, Helsingborg, Lund sätter sig i direkt Malmö bussen
Och de som ska direkt till Malmö sätter sig i Halmstad, Helsingborg, Lund bussen...
Jag var med. Vi passagerare fick byta buss. Chafförerna ha ju sina uppdrag.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Detta är ett vanligt problem.
Extrabusschaufförerna får information att vid terminalen där dom ska stå sida vid sida
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö
På terminalen får SJ passagerarna samma(?) information om extrabussarna
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö

Resultat: Många som ska till Halmstad, Helsingborg, Lund sätter sig i direkt Malmö bussen
Och de som ska direkt till Malmö sätter sig i Halmstad, Helsingborg, Lund bussen...
Jag var med. Vi passagerare fick byta buss. Chafförerna ha ju sina uppdrag.
Att chaffisarna inte byte rutt med varandra kan mycket väl ha med kör och vilotider att göra, han som skulle köra direkt kanske redan hade jobbat ett par timmar!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
På min dagliga cykelväg finns en tunnel under en väg, med en T-korsning precis utanför, där 99,8% av trafiken svänger höger ut ur tunneln, respektive vänster in i tunneln. Från båda håll är det backar ner till tunneln. 95% av alla tar naturligtvis innerspår när dom svänger vänster in i tunneln, trots den skymda sikten.

I morse mötte jag en kärring i ca 40-årsåldern, som slickade innerspår så pass att hon hade svårt att hålla sig på asfalten. Vis av erfarenheten tar jag det alltid lugnt, har hög situationsmedvetenhet och är beredd, så jag ser henne, saktar in och snudd på lägger upp fötterna, knäcker en kall och tittar på spektaklet när hon, trots att hon stirrar i backen 2m framför sig, anar att något inte är som det ska, och börjar vobbla omkring planlöst, ni vet, målfokuserar på fel sak, vrider styret åt fel håll och kommer närmare och närmare mig. När hon med mycket svettig möda precis missar mig vrålar jag lite svordomar till henne, då skriker hon tillbaka "men du cyklade för fort!!!". Eh, näe, jag hade 25, hade börjat bromsa innan hon såg mig och stod nästan still när vi möttes. Så jag vrålade tillbaka att hon skulle hålla sig på rätt sida, antagligen bortkastat. Jag funderade en kort stund på om jag skulle vända och skälla ut henne och upplysa henne om att hon kanske skulle gå en grundkurs i trafikregler, men det hade antagligen varit väldigt meningslöst och bara slutat i terapibehov.

Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
På min dagliga cykelväg finns en tunnel under en väg, med en T-korsning precis utanför, där 99,8% av trafiken svänger höger ut ur tunneln, respektive vänster in i tunneln. Från båda håll är det backar ner till tunneln. 95% av alla tar naturligtvis innerspår när dom svänger vänster in i tunneln, trots den skymda sikten.

I morse mötte jag en kärring i ca 40-årsåldern, som slickade innerspår så pass att hon hade svårt att hålla sig på asfalten. Vis av erfarenheten tar jag det alltid lugnt, har hög situationsmedvetenhet och är beredd, så jag ser henne, saktar in och snudd på lägger upp fötterna, knäcker en kall och tittar på spektaklet när hon, trots att hon stirrar i backen 2m framför sig, anar att något inte är som det ska, och börjar vobbla omkring planlöst, ni vet, målfokuserar på fel sak, vrider styret åt fel håll och kommer närmare och närmare mig. När hon med mycket svettig möda precis missar mig vrålar jag lite svordomar till henne, då skriker hon tillbaka "men du cyklade för fort!!!". Eh, näe, jag hade 25, hade börjat bromsa innan hon såg mig och stod nästan still när vi möttes. Så jag vrålade tillbaka att hon skulle hålla sig på rätt sida, antagligen bortkastat. Jag funderade en kort stund på om jag skulle vända och skälla ut henne och upplysa henne om att hon kanske skulle gå en grundkurs i trafikregler, men det hade antagligen varit väldigt meningslöst och bara slutat i terapibehov.

Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
Ibland vill man bara vända, cykla ifatt dom och såga av styret.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
På min dagliga cykelväg finns en tunnel under en väg, med en T-korsning precis utanför, där 99,8% av trafiken svänger höger ut ur tunneln, respektive vänster in i tunneln. Från båda håll är det backar ner till tunneln. 95% av alla tar naturligtvis innerspår när dom svänger vänster in i tunneln, trots den skymda sikten.

I morse mötte jag en kärring i ca 40-årsåldern, som slickade innerspår så pass att hon hade svårt att hålla sig på asfalten. Vis av erfarenheten tar jag det alltid lugnt, har hög situationsmedvetenhet och är beredd, så jag ser henne, saktar in och snudd på lägger upp fötterna, knäcker en kall och tittar på spektaklet när hon, trots att hon stirrar i backen 2m framför sig, anar att något inte är som det ska, och börjar vobbla omkring planlöst, ni vet, målfokuserar på fel sak, vrider styret åt fel håll och kommer närmare och närmare mig. När hon med mycket svettig möda precis missar mig vrålar jag lite svordomar till henne, då skriker hon tillbaka "men du cyklade för fort!!!". Eh, näe, jag hade 25, hade börjat bromsa innan hon såg mig och stod nästan still när vi möttes. Så jag vrålade tillbaka att hon skulle hålla sig på rätt sida, antagligen bortkastat. Jag funderade en kort stund på om jag skulle vända och skälla ut henne och upplysa henne om att hon kanske skulle gå en grundkurs i trafikregler, men det hade antagligen varit väldigt meningslöst och bara slutat i terapibehov.

Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
Jag blev utskälld av en cyklist för att jag gick på vägen och inte på trottoaren samtidigt som han cyklade mot enkelriktat. :dummer

VI har en tunnel som är enkelriktad för cyklister på min väg till jobbet. Minst en gång i veckan får jag ändå möte av något jävla stolpskott cyklandes åt fel håll. Givetvis vinglar de fram och tillbaka i mitten av cykelbanan också så att man inte riktigt vet vilken sida man ska välja för att inte krocka med dem.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
VI har en tunnel som är enkelriktad för cyklister på min väg till jobbet. Minst en gång i veckan får jag ändå möte av något jävla stolpskott cyklandes åt fel håll. Givetvis vinglar de fram och tillbaka i mitten av cykelbanan också så att man inte riktigt vet vilken sida man ska välja för att inte krocka med dem.
Börja cykla i crossutrustning och ta sikte rakt på dem. :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
Du är gammal, Tragikvärkets Noll Vision kan inte vara fel. Siffror visar! :7peta

När jag blev motorcyklist för mer än 40 år sedan hade SMC ett förslag att det skulle vara obligatorisk trafikundervisning i skolan så alla som växte upp skulle känna till de mest grundläggande trafikreglerna.
Men det är aktiv säkerhet, att undvika att olyckor sker, och det är gammaldags.
Med Noll Vision är det bara passiv säkerhet, att en olycka inte ska betyda död eller mer än 10% bestående invaliditet, som gäller. Och riskerar du att dö eller få få mer än10% bestående invaliditet? Troligtvis inte. Således är Noll Vision uppnådd. :fakta

Att din, min och många andras frustration, över vad vi skulle kalla felbeteenden i trafiken, ingår inte i Tragikvärkets syn på Noll Vision... :huvet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jätte över jävligt förbannad i morse kl 05-03 ich.

Kommer på acen och jag har verkligen bra helljus bättre än på bilen.

Håller 80-85 på en streck där det är mycket vill, ser en vit Volvo s60 som kommer på en sidoväg i en helvetets mycket högre fart, jag börjar släppa av farten o ca 15 meter framför mej far denna jävla Volvo ut med sådan fart att den är en bit ned i vänster dike innan den vinglar upp på vägen.

Bromsar mej upp bredvid o frågar vad i - - - - - - - - - - ----- sysslar du med?
Jag såg dej ej!

Så du menar att du inte ser 130 watt halogen helljus i ansikts höjd mär det är becksvart?

Nä jag så dej ej, en rivstart på volvon.

Ok tänkte jag så i 3 mil på kurviga vägar i hastigheter långt över normal fart hade denna eminente herre helljus in i bilen konstant, dessutom var jag så förbannad att jag var upp bredvid o tutade o torrvarvade då o då för att påminna arslet om att jag är här ifall han inte ser helljuset.

Jävla blindstyren det sitter i bilhelveten från kina??
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top