Idag är jag förbannad därför att...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ja, fast om man förespråkar att ingen ska ha det bättre än andra oavsett prestation så bör man väl också leva som man lär?

Vänsterpartistiska politiker har ett tak på sin lön. Tro det ligger runt 36000:-/månad. Så hon lever antagligen precis som hon lär. Sen kan man ha åsikter om förslaget i sin helhet. Men att säga att vänsterpartistiska politiker lever i lyx menar jag är fel. Klart, den tjänar ju typ dubbelt så mycket som ett vårdbiträde men de är ju också den i princip mest underbetalda gruppen i samhället.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vänsterpartistiska politiker har ett tak på sin lön. Tro det ligger runt 36000:-/månad. Så hon lever antagligen precis som hon lär. Sen kan man ha åsikter om förslaget i sin helhet. Men att säga att vänsterpartistiska politiker lever i lyx menar jag är fel. Klart, den tjänar ju typ dubbelt så mycket som ett vårdbiträde men de är ju också den i princip mest underbetalda gruppen i samhället.
Vilket måna löser genom att ta ut 36000 i lön och lika mycket i "ersättning", "bidrag" och/eller "förmåner".
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
På Årsta torg bredvid cykelstället, kanske att likställa med handikappsparkering...

Jeeez det är det värsta jag har hört typ. När jag var parkeringsvakt så lappade jag endast motorcyklar inne på gårdar där fastighetsägaren sagt till att vi måste göra det. Parkeringsvakter var från början till för att se till att folk inte stod i vägen på gator och inne på gårdar. Framförallt för brandkår, polis och andra trafikanter. Nu lappar dom fan allt de ser och vissa bolag ger dom betalt efter hur många fordon dom lappar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På Årsta torg bredvid cykelstället, kanske att likställa med handikappsparkering...
Borde ju vara ett rätt bra ställe att ställa en mc, kan jag tycka. Fan ta reglementet, den borde ju vara mer ur vägen där än någon annanstans? Puckat att ta en parkeringsficka med hoj egentligen där en 9-pers familj kan parkera när man får plats helt ur vägen.

Nä, det sunda förnuftet är dött, må det vila i frid.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har stått på samma ställe varje fredag i 4 år utan att bli lappad så det känns lite extra surt... nåja, i-landsproblem...
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag trodde i min enfald att jag fixat sambons moppe... bytt choke, förgasare, stift, bränslekran, rengjort alla filter MEN DEN GÅR FORTFARANDE RYCKIGT OCH NÄSTAN DÖR efter ett tag... denna gången efter ca 20 minuters körning.

Jag blir så trött!!!!!! :huvet :huvet :brinnerup :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag trodde i min enfald att jag fixat sambons moppe... bytt choke, förgasare, stift, bränslekran, rengjort alla filter MEN DEN GÅR FORTFARANDE RYCKIGT OCH NÄSTAN DÖR efter ett tag... denna gången efter ca 20 minuters körning.

Jag blir så trött!!!!!! :huvet :huvet :brinnerup :mad:

Laddar bajs? :va
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lagom tills handleden är återställd så paltar ena gaffelbenet väldans. Nåväl, på torsdag ska det åtgärdas.

Tur att jag har andra aktiviteter som kan stjäla min energi och en hoj till i hushållet. I värsta fall får man vara co-pilot om gumman vill köra själv.

Men förbannad blir man ju.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Du, jag ska kolla på det så att den ventilerar ok. Bra tips

//T

Nä, inte det heller, och svårstartad är skiten också. :mad: :huvet

Får väl ta och plocka isär den för 18:e gången och kolla en sak i taget IGEN!! Fördelen är ju att jag gör det på ca 6-7 minuter nu ...

Löser jag inte detta snart så åker jag till Yamaha Center och köper en fabriksny. :gnissla
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag trodde i min enfald att jag fixat sambons moppe... bytt choke, förgasare, stift, bränslekran, rengjort alla filter MEN DEN GÅR FORTFARANDE RYCKIGT OCH NÄSTAN DÖR efter ett tag... denna gången efter ca 20 minuters körning.

Jag blir så trött!!!!!! :huvet :huvet :brinnerup :mad:

Prova med en annan cdi.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top