Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jävla kromsslädes-pilot-jävel! :mad:

Han har parkerat nära nära och jag står och iakttar det långhårig aset när han ska åka därifrån.

Mycket riktigt, det jävla avskrädet "knogar" min backspegel och bara fortsätter helt oberörd. Jag sprang efter och skrek på han, till ingen nytta. :mad:

Fine att parkera nära, men då får man FAN ha lite koll på vad man sysslar med! :gnissla

Ser jag honom igen ska han få höra några väl valda ord. :kulspruta

Du är nu tvungen att ställa in backspegeln?

Eller blev det flottfläckar av skinnhandsken?
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Dagens +:
*Sol!
*Gammal hojpensionär som kom o snackade med mig när jag meckade

Dagens -:
* Hade sönder mitt glasbord då jag råkade klanta mig o ställa en varm kastrull på den.
* En taklist för el ramlade ner o ser nu förjävlig ut
* Skulle fylla bromsoken efter renovering. Först så är ena paret bromsbelägg spårlöst borta. Fine de kostar inte så mycket. Fyller på iaf på med bromsvätska och luftar hyffsat seriöst så det bara ska vara att trycka dit bromsbeläggen o köra för o sen lufta det absolut sista. Tar ner hojen från depåstödet och vad händer? Jo jag tappar hojjäveln. Självklart så är det inte tomt på den sidan utan min mobil o meckhögtalare ligger där. Kan ni gissa vart kraschpucken träffa?
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Försäkringsbolag...... Efter årets premie revidering så kostar tex KTM 690 SMC-R abs 2014 som billigast 1500:-/månad för halv.

Vad har hänt?? Nog för att jag bor i zon 1 men är ändå 29år
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tröga människor. En kund son frågar en massa och jag har svarat med världens rapport (som han inte läst) och fortsätter ställa samma frågor och vara allmänt dryg!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Värme :mad:

Varför kan det inte vara LAGOM varmt när det väl blir bra väder!? Inte ett jävla dugg kul med 25 grader inne just nu och 30 grader tidigare. Luftkonditioneringsanläggning känns som en vettig investering i detta läge...
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Värme :mad:

Varför kan det inte vara LAGOM varmt när det väl blir bra väder!? Inte ett jävla dugg kul med 25 grader inne just nu och 30 grader tidigare. Luftkonditioneringsanläggning känns som en vettig investering i detta läge...

Samma läge här... jag har fixat korsdrag och nu kommer åska, regn och svalare vindar här nere. Snart på en plats nära dig... håll ut... :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Värme :mad:

Varför kan det inte vara LAGOM varmt när det väl blir bra väder!? Inte ett jävla dugg kul med 25 grader inne just nu och 30 grader tidigare. Luftkonditioneringsanläggning känns som en vettig investering i detta läge...
Jag kör med luft/luft värmepump.
Att kunna köra den som AC på sommaren är ovärderligt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kommer måsta ge upp hojintresset pga boendesituation.
Och att det är så ofantligt dyrt att påverka densamma.
:gråta
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kör med luft/luft värmepump.
Att kunna köra den som AC på sommaren är ovärderligt.

Ja, funderar faktiskt på att installera en för ac-funktionen. Vi brukar flytta ut till sommarstugan i juni någon gång och där har vi luft/luft som kyler ner allt men det är ändå någon månad med olidlig värme hemma i huset :(
Bergvärme med kyla från borrhålet på sommaren är också lockande, speciellt när man har svindyr fjärrvärme (ca 90öre/kWh)...
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Gaaaahh!!:död

Skulle åka och besikta hojen precis nu. Spöregn och +8, så jag byltar på mig extra tjockt går ut i garaget och tar ner den från racestödet. Aj fan, ena klacken fastnade vid kedjan.. Böjer mig ner för att lossa den. Då väljer madam att ramla mot väggen medan jag håller emot allt vad jag orkar. Sakta sakta, nästan graciöst så smulas backspegel, kåpglas och högra sidan av toppkåpan ihop och exploderar i ett fyrverkeri av plastbitar. Allt medan jag vrålar NEJ; NEJ; NEJ; NEJ!!!!!

Har redan gett alla långfingrar jag har åt den eventuella högre makt som sitter och ler åt mig. Nu ska jag gå till spegeln och ge mig själv ett par också.:näsblod

BTW, är det någon som vet om man verkligen måste ha båda backspeglarna vid besiktning?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Gaaaahh!!:död

Skulle åka och besikta hojen precis nu. Spöregn och +8, så jag byltar på mig extra tjockt går ut i garaget och tar ner den från racestödet. Aj fan, ena klacken fastnade vid kedjan.. Böjer mig ner för att lossa den. Då väljer madam att ramla mot väggen medan jag håller emot allt vad jag orkar. Sakta sakta, nästan graciöst så smulas backspegel, kåpglas och högra sidan av toppkåpan ihop och exploderar i ett fyrverkeri av plastbitar. Allt medan jag vrålar NEJ; NEJ; NEJ; NEJ!!!!!

Har redan gett alla långfingrar jag har åt den eventuella högre makt som sitter och ler åt mig. Nu ska jag gå till spegeln och ge mig själv ett par också.:näsblod

BTW, är det någon som vet om man verkligen måste ha båda backspeglarna vid besiktning?

Jag vet inte om man måste men jag vet att jag har besiktat flera hojar med bara en backspegel och dessa har gått igenom u.a.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag vet inte om man måste men jag vet att jag har besiktat flera hojar med bara en backspegel och dessa har gått igenom u.a.

Ryktet säger att om hojen "ska" ha 2 st så ska 2 st sitta på vid besiktning.
Däremot finns hojar med endast 1 backspegel, och då är det givetvis OK.

Lajo, köp en biltemaspegel för nån hundring och dra dit i värsta fall.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top