Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Telenor har skickat räkningar till fel adress, sedan gick det till inkasso, som skickade till fel adress... Sedan gick det till fogden... Som lyckligtvis skickade till rätt adress. Hurra för den starten på långhelgen. Självklart har alla gått hem för helgen med.
Det riktigt pikanta? Telenor har skickat några räkningar rätt. Jävla praktpuckon.
För att inte tala om det andra kontot som de skickat *alla* räkningar rätt till.
Bara att ge sig på att försöka bestrida.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
-Butiken

-Hej har ni det batteriet jag behöver?

-Japp finns på hyllan.

-Ok, torrladdat antar jag så följer det med syra?

-Njae, det måste vi fylla på här.. kostar 25:- o tar en kvart.

-Tjöpt!

"Kö, koppla koppla koppla, kö, koppla koppla, vägarbete, vägtull, vägarbete, kö, koppla, buss, kö, koppla, taxi, kö, koppla koppla -visst fan hill holder aaaaahhh, kö, taxi, vägarebete, fritt, 30km/h/hastighetsvecka, kö, rödljus, Land Rover som kan gå sönder När som helst med en stackars mc bakom, gratis parkering!!"

"Ingen kölapp till reservdelar"

-Sweet

-Hej, ringde om ett batteri tidigare.

-Då pratade du med reservdelar.

-Ja.. var har dom flyttat då?

-Runda fyrhjulingarna, 3 dörrar.

-(Man) Ok.

*En dörr.. ???*

En pålitlig biker stövlar förbi.

-Hrmm, reservdelar?

-Japp *en dörr senare* ja man kan ju undra var fan man e påväg men här så.

-Tack tack.

-Tjena, ringde om ett batteri.

*letar letar*

-Du kollegan, han ringde om ett batteri förut.

-Just det, ja du vet 756 kolon 18 typ.

*letar letar*

-Nä du det verkar vi inte ha hemma...

Tittar på personen jag uppenbarligen talat med tidigare, stämmer det?

*knapp knapp'

-Eh jag måste ha sett fel, ber så mycket om ursäkt för det men vi kan beställa hem ett om du vill.

-Mmm men de är restade tyvärr. Fakk! Ok men Butik två har ett vet jag men de stänger väl också 16 idag kan jag tänka mig så det blir ju lite tight eftersom mitt efternamn inte är Rider.

-Jo de har de i lager, men de har nog öppet på lördag precis som vi.

-Ok, har ni en ologisk lampa då -25W/25W?

-Det har vi.

-Då tar jag en sådan.

Framöver ska jag kräva att de kontrollerar saldo fysiskt/skickar ett mms med validering!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Igår var det ju skärtorsdag och vi stängde verkstan kl 15.
Stannade kvar och tvättade bilen och runt fyratiden dök det upp en utlandsregistrerad bil med tre ungdomar i som undrade om jag kunde lufta däcken på bilen.
Självklart, tog ju bara fem minuter och sen sa dom hej och åkte.
En stund senare körde jag ut bilen, dags att göra helg, och vad ser jag, på parkeringen utaför huset har dom slängt ut resterna av en donkenmiddag för tre, på den helt tomma parkeringen.

Vad säger man nästa gång nån vill ha hjälp?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Igår var det ju skärtorsdag och vi stängde verkstan kl 15.
Stannade kvar och tvättade bilen och runt fyratiden dök det upp en utlandsregistrerad bil med tre ungdomar i som undrade om jag kunde lufta däcken på bilen.
Självklart, tog ju bara fem minuter och sen sa dom hej och åkte.
En stund senare körde jag ut bilen, dags att göra helg, och vad ser jag, på parkeringen utaför huset har dom slängt ut resterna av en donkenmiddag för tre, på den helt tomma parkeringen.

Vad säger man nästa gång nån vill ha hjälp?

Såklart, det tar ju bara fem minuter.

Man får aldrig förlora hoppet :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vad säger man nästa gång nån vill ha hjälp?

Jag hjälper er, men bara om ni lovar inte slänga skräp där det inte hör hemma. Man måste börja någonstans inte sant?

Vilket land var bilen registrerad i? Ett med samma mentalitet som fostrat många svenska ungdomar kanske?

Strax börjar den säsong då folk flockas nere vid havet utanför där jag bor på en stor öppen gräsmatta. De som är allra bäst att plocka upp efter sig är faktiskt de med utländsk härkomst. Svenska ungdomar lämnar bara skiten och går. Våra skattefinansierade städgubbar får röja upp efter dem på morgonkvisten om inte någon drar ihop frivilliga som här om året när PEAB som har uppdrag av kommunen inte schemalagt städpersonal en helg med strålande väder.

Att vi anses ha ett rent land fritt från skräp jämfört med andra länder är inte på grund av att vi är bättre att plocka upp efter oss. Det beror bara på att vi har lejt folk som städar efter oss och plockar upp våran skit.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Igår var det ju skärtorsdag och vi stängde verkstan kl 15.
Stannade kvar och tvättade bilen och runt fyratiden dök det upp en utlandsregistrerad bil med tre ungdomar i som undrade om jag kunde lufta däcken på bilen.
Självklart, tog ju bara fem minuter och sen sa dom hej och åkte.
En stund senare körde jag ut bilen, dags att göra helg, och vad ser jag, på parkeringen utaför huset har dom slängt ut resterna av en donkenmiddag för tre, på den helt tomma parkeringen.

Vad säger man nästa gång nån vill ha hjälp?

De trodde självklart att det var skräptorsdag. :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har dragits med en envis hosta i över två veckor nu och det börjar bli jävligt tjatigt :mad:
Huvudvärken som kommer med hostan är inte att leka med och inga av mina piller verkar hjälpa heller och Cocillanan är lika verksam som ett glas vatten.
Och envis som jag är så bokade jag ingen tid på vårdcentralen för att kolla upp det denna vecka då det givetvis måste ge med sig men nu blir det vara värre och värre :(

Dagisbarn, livsfarligt för den egna hälsan har jag insett...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har dragits med en envis hosta i över två veckor nu och det börjar bli jävligt tjatigt :mad:
Huvudvärken som kommer med hostan är inte att leka med och inga av mina piller verkar hjälpa heller och Cocillanan är lika verksam som ett glas vatten.
Och envis som jag är så bokade jag ingen tid på vårdcentralen för att kolla upp det denna vecka då det givetvis måste ge med sig men nu blir det vara värre och värre :(

Dagisbarn, livsfarligt för den egna hälsan har jag insett...
min har suttit i runt 2 mån.

:tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har dragits med en envis hosta i över två veckor nu och det börjar bli jävligt tjatigt :mad:
Huvudvärken som kommer med hostan är inte att leka med och inga av mina piller verkar hjälpa heller och Cocillanan är lika verksam som ett glas vatten.
Och envis som jag är så bokade jag ingen tid på vårdcentralen för att kolla upp det denna vecka då det givetvis måste ge med sig men nu blir det vara värre och värre :(

Dagisbarn, livsfarligt för den egna hälsan har jag insett...

Skiva färsk ingefära i tjocka skivor i vatten, låt sjuda så att det blir riktigt starkt och drick avkoket med honung så kommer det garanterat att kännas bättre. Trodde inte heller på det första gången men det är klockrent.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skiva färsk ingefära i tjocka skivor i vatten, låt sjuda så att det blir riktigt starkt och drick avkoket med honung så kommer det garanterat att kännas bättre. Trodde inte heller på det första gången men det är klockrent.

Vad händer om jag skivar den på en skärbräda?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skiva färsk ingefära i tjocka skivor i vatten, låt sjuda så att det blir riktigt starkt och drick avkoket med honung så kommer det garanterat att kännas bättre. Trodde inte heller på det första gången men det är klockrent.

Jag blev bjuden på liknande avkok i början av min hostkarriär men det hjälper lika mycket/litet som allt annat, sen smaka det pyton också.
Det är varken rethosta eller slemhosta och det enda som jag vet med säkerhet framkallar det är hastiga luftombyten men det kan komma när som helst annars också.
Hostfri inatt fram till tidig morgon då den dök upp igen och nu sitter jag och andas korta andetag för att undvika hostande.

Snart ska jag ut och cykla med ungarna så då får vi se om jag hostar upp inälvorna eller inte :näsblod
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag blev bjuden på liknande avkok i början av min hostkarriär men det hjälper lika mycket/litet som allt annat, sen smaka det pyton också.
Det är varken rethosta eller slemhosta och det enda som jag vet med säkerhet framkallar det är hastiga luftombyten men det kan komma när som helst annars också.
Hostfri inatt fram till tidig morgon då den dök upp igen och nu sitter jag och andas korta andetag för att undvika hostande.

Snart ska jag ut och cykla med ungarna så då får vi se om jag hostar upp inälvorna eller inte :näsblod

Det är sååååå gott. Blir fan sugen på det nu.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Jahopp...
Kommer hem efter ett 12tim nattpass imorse och möts av en glad lite son samt sambo som vill ha frallor. Yes, jag fixar och tar på mig mc-stället och drar till hojen. Ställer mig utanför och kickar....som en blådåre. Börjar lugnt och sansat för jag har precis fått in tekniken för att starta ett gammalt as till XR600R.... ''Vafan, den startade på andra kicken när jag skulle köra från jobbet!!!''

Nåja, jag gör om proceduren med att hitta kompressionen, skiten vill inte.....AAHHHH:mad:
Just vid detta tillfälle känner jag att jag börjar koka inombords, ställer hojen och sätter mig 1-2min för att lugna mig och fortsätter. Efter 25min så tar jag hjälmsatan och skrotar den i backen så fästena till visiret flyger åt ett håll samt hjälm o visir åt ett annat håll:mad::huvet

Då så...Hjälmen är officiellt skrotad, vilket den egentligen har varit ett ex antal år...

Svetten rinner och går in...Möts av en liten son igen o han frågar mig,
Milo: Frallor slut, pappa?
Jag: Ja, Milo. Frallorna var slut:(
Milo: Milo äta yoghurt o kuddar istället.

Jag var sååå jäkla arg men när jag kom in till min son så bara släppte det och han lugnade ner mig...

Dagens händelse:tummenupp
(Tog bilen till jobbet idag:gnissla)
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Har en ilsken Blåmes som har förklarat Jihad mot våra bilar på parkeringen. Flyger in i sin egna spegelbild och bajsar friskt ner allt som finns i vägen. Jefla blåmes.
Man blir förbannad.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har en ilsken Blåmes som har förklarat Jihad mot våra bilar på parkeringen. Flyger in i sin egna spegelbild och bajsar friskt ner allt som finns i vägen. Jefla blåmes.
Man blir förbannad.

Tjacka en sådan här => problem solved :tummenupp

luftv%C3%A4rn.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top