Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Buss ner till den Kungliga Hufvudstaden i fredags.
MC upp till Umeå idag.
E4 hela vägen.
Blev nerprejad i diket av en långtradare som tyckte det här med uppsikt bakåt och blinkers var onödiga grejor när han skulle köra om. Mitt framhjul dansade oroväckande vilt i gruset innan jag lyckades ta mej upp på asfalten igen. Chockerande upplevlse trots att det "bara" gick i 120. Så chockerande att jag inte ens kom mej för att tuta eller peka finger åt tradarslusken.

Och appropå blinkers... Passerades av hundratals bilar idag och antalet som blinkar vid någon form av körfältsbyte kan räknas på ena handen. Hur jävla svårt är det att flippa på den lilla spaken vid ratten? Är ni ens medvetna om att man måste använda körriktningsvisare vid körfältsbyte?

Och appropå motorväg... Från både buss och MC-sadel blir man plågsamt medveten om hur jävla mycket skräp det ligger i vägkanten. Drivor av flaskor, plastpåsar, kaffemuggar och andra sopor! Är det verkligen sådant besvär att låta skräpet vara kvar i bilen till ni stannar vid nästa rastplats?

Jag kan bara dra mej till en slutsats:
Trafikanter i Sverige, ni är idioter! :gnissla

Då undrar jag spontant: var hittade du en långtradare som gör 120? :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Då undrar jag spontant: var hittade du en långtradare som gör 120? :)

Du tror inte att Wunder låg i vänstra fältet då och lastbilen svängde ut i hans körfält för att köra om en annan mottrafikant? Så tror jag att det ligger till åtminstone, annars ligger det en hund gravad här någonstans.

Min stilla undran är varför Wunder blev omkörd av bilister, har han köpt fransjacka och tönthoj utan kåpor :va
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Du tror inte att Wunder låg i vänstra fältet då och lastbilen svängde ut i hans körfält för att köra om en annan mottrafikant? Så tror jag att det ligger till åtminstone, annars ligger det en hund gravad här någonstans.

Min stilla undran är varför Wunder blev omkörd av bilister, har han köpt fransjacka och tönthoj utan kåpor :va
Du har helt rätt angående att jag låg i vänsterfil i 120 och körde om tradarn som troligen låg i 90 och tänkte köra om husbilen som troligen låg i 85. Valet var att stå på bromsen eller gasa helvete och pressa sej förbi. Satsade på det senare alternativet men fick ändå använda diket.

Och anledningen till att jag segar motorväg i bara 120 är för att min DR är totalt kåplös och fartvinden börjar bli obehaglig redan i 100.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag förbannad för att jag fick betala 1230 kr för ett slangbyte på hojen.

Var på väg till Knixkörning i Lycksele. Får punka halvvägs. Krypkör till närmsta större ort som är Vindeln. På en mack får jag numret till den lokala däckfirman. Åker dit och möter upp en kille som hjälper mej byta slang. Först efteråt kommer chockbeskedet som gör att jag sitter år surar nu.

Förbannad på mej själv för att jag inte frågade om pris innan bytet.
Förbannad på däckfirman för att de inte nämnde då jag ringde att det skulle räknas som "jourutryckning" och därmed bli rejält dyrt.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hurrudu gubbjävel i den svarta Skodan som körde ut mitt framför mig på Strängnäsvägen! Den där uppochner vända gula triangeln som satt på stolpen betyder att du ska vänta och låta annan trafik passera. Kom för fan inte och säg att du inte såg mig för våra blickar möttes sekunden innan du körde ut och tryckte ut mig i mötande körfält. Och du är tydligen så jävla feg att du inte ens brydde dig om att stanna i parkeringsfickan för att kolla om jag var okey, ditt kräk!

Du är skyldig mig ett par nya kallingar! :död:arsele:mad::huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Puckot i bimmern på E18 på väg in till jobbet idag. Han tyckte INTE om att en motorcykel kom och körde lite för fort, så aset vred över i vänsterfilen utan att blinka (och han hade helt fritt i högerfilen 3-400 meter till) precis innan jag skulle passera, bara att bromsa så in i helvete. Han tyckte visst det var roligt att köra med spolarvätskan också. Länge.

:mad:
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Puckot i bimmern på E18 på väg in till jobbet idag. Han tyckte INTE om att en motorcykel kom och körde lite för fort, så aset vred över i vänsterfilen utan att blinka (och han hade helt fritt i högerfilen 3-400 meter till) precis innan jag skulle passera, bara att bromsa så in i helvete. Han tyckte visst det var roligt att köra med spolarvätskan också. Länge.

:mad:

Jag utgår ifrån att du tog regnumret och nu är på Biltema för att köpa kjeTting! :smasha
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag utgår ifrån att du tog regnumret och nu är på Biltema för att köpa kjeTting! :smasha

Naeh, men jag blev lite sugen på att köpa en lagom mängd paintballkulor, och alltid ha en näve sånt i jackfickan... Så kan man ju dela med sig av en näve sånt mot då bakomvarande bilens vindruta när man väl passerat. :crash
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Motoaction som tog sin lilla tid på 46 dagar att skicka 2 saker när det enligt hemsidan skulle ta 1-2 dagar. Men det fanns inget i lagret, hemsidan visade fel och sen blev leveransen försenad... Efter 36 dagar tog jag upp kompensation för att jag fått vänta, "Vi skickar med något som kompensation" fick jag som svar och nu när man väl fått det så är "kompensationen" 150kr rabbat vid köp över 500kr och går ut om 27 dagar...
Som om jag vill handla hos dem igen, och om jag nu skulle handla så gjorde jag ju precis det så jag har ju inte något behov av det längre :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bättre att alla sitter kvar o väntar tills det stannar o sen blir det kaos när folk ska av och på samtidigt? Duh! ;)

Allra bäst hade det ju varit, om ingen annan tvunget skulle åka samtidigt.
De gör det säkert enbart av ren illvilja de svinen!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top