Idag är jag förbannad därför att...

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På vår andra bil så har vi samma bultar till både alu och plåtfälgarna men det är orginal alufälgar så det är möjligt de har samma kona.

Jo, det är väl ofta det som ställer till det, att man ofta med orginal alufälgar får med en bult som funkar till både alu och plåt, vilket gör att folk tror att det alltid är så.
 

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Ort
Piteå
Hoj
ZF6N
I början av veckan såg det bra ut och våren var verkligen på ingående. Såg t.om 2st glidare vara ute å köra i onsdags.
Nu då det börjar närma sig helg och man blir ledig så kommer det 5cm nysnö och -10°C. Kan ingen ta bort det "vita kräkmedlet" permanent?
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
För att jag vaknar klockan 0600 efter 5 timmars sömn. Hade haft någon konstig dröm så kunde inte somna om, kollar på lite serier på datorn, börjar känna mig avslappnad sen börjar något gatuarbete hålla på utanför och gör det omöjligt att somna om. Nu är jag fortfarande vaken och tänkte att jag kunde väl gå ner till stan och handla lite. Men butikerna öppnar ju fan inte fören klockan 10 :mad:
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
För att jag vaknar klockan 0600 efter 5 timmars sömn. Hade haft någon konstig dröm så kunde inte somna om, kollar på lite serier på datorn, börjar känna mig avslappnad sen börjar något gatuarbete hålla på utanför och gör det omöjligt att somna om. Nu är jag fortfarande vaken och tänkte att jag kunde väl gå ner till stan och handla lite. Men butikerna öppnar ju fan inte fören klockan 10 :mad:

5h sömn är normalt för mig. :tungan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En skruv är en skruv. :fakta

...och ett vedertaget uttryck är, hör och häpna, just ett vedertaget uttryck.

Tror aldrig det kommer uppstå några frågetecken om man nu skulle trampa i klaveret med benämningar såsom hjulbult, bultmönster, bultcirkel eller pinnbult, t o m topplocksbult får passera, för att ta några exempel. Strebrarna i petimäterfalangen må ligga sömnlösa, men jag tror de skruvade benämningarna förbryllar mer än de mer frekvent använda. Aldrig att jag stött på några missförstånd därvidlag. Det är först på detta forum där behovet att profilera och positionera sig gentemot de man betraktar som mindre vetande jag uppmärksammats om vikten av att i tid och otid kliva fram och förnumstigt påpeka det orimliga i dessa petitesser.

Borde vara förbjudet att slösa med utrymmet i cyberrymden med slikt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, det är väl ofta det som ställer till det, att man ofta med orginal alufälgar får med en bult som funkar till både alu och plåt, vilket gör att folk tror att det alltid är så.

Det har skiftat fram och tillbaka.
Tidiga lättmetallfälgar hade ofta en insatskona i brons (tror jag att det var) som hade samma kona som plåtfälg.
Skulle förhindra galvaniska strömmar också.
Sedan blev tillverkarna snåla och slopade bronset.
Även fast konan passade, så funkade det dåligt.
Konan korroderade fast, skar eller båda delarna.
Då utvecklades en speciell kona för lättmetallfälgar.
Efter det har det varit lite djungel, ety en del tillverkare anser att deras material inte behöver lättmetallkona.
En del tillverkare kör lättmetallkonan på både stål och lättmetallfälgar.
Onödigt komplicerat.

Men det är bara hörsägen.
Jag tror dock på det.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Dagen läkare "ta en ipren så löser det sig"

Fy fan säger jag, JAG SKA SKJUTA DIG I FOTEN JÄVLA LÄKARJÄVEL OCH SE OM DU TYCKER EN IPREN HJÄLPER! :mad:
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det har skiftat fram och tillbaka.
Tidiga lättmetallfälgar hade ofta en insatskona i brons (tror jag att det var) som hade samma kona som plåtfälg.
Skulle förhindra galvaniska strömmar också.
Sedan blev tillverkarna snåla och slopade bronset.
Även fast konan passade, så funkade det dåligt.
Konan korroderade fast, skar eller båda delarna.
Då utvecklades en speciell kona för lättmetallfälgar.
Efter det har det varit lite djungel, ety en del tillverkare anser att deras material inte behöver lättmetallkona.
En del tillverkare kör lättmetallkonan på både stål och lättmetallfälgar.
Onödigt komplicerat.

Men det är bara hörsägen.
Jag tror dock på det.

Fast tidiga lättmetallmhjul väl hade inte ens konor, dom förlitade väl sig på hylsa och stor bricka?

Ja, eller gigantisk slagmutter då.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900686-offret-svavar-mellan-liv-och-dod

Äldre man får sin hund trakasserad utanför affären, frågar ett gäng invandrare om vad som hänt. Blir såklart nedslagen och ska enligt obekräftade uppgifter ha avlidit på sjukhuset. Skönt att se att dom som kommer hit sköter sig! :huvet

Jag blir verkligen äcklad, vad är det för uppfostran man får med sig, om man är kapabel till något sådant?
Och varför skall det tystas ned så fort det råkar vara invandrarrelaterat? Är det inte rätt övertydligt att det är betydligt råare klimat därute på rätt kort tid?
Ta bara gruppvåldtäkten i Mariannelund, man blir förbannad på riktigt.

Man kan tycka, att om familjerna är så illa utsatta i sitt hemland, att de måste fly pga rädsla för sina liv, och blir omhändertagna i weshallovercome-andans förlovade hemland, och att man sedan ens är kapabel till att utsätta andra för något dylikt...? :huvet

Vad är det för människor vi tar in? Är det de som verkligen behöver hjälp, eller är det precis tamigfan bottenskrapet? Man lär ju stilla undra?

...eller är de bara missförstådda och behöver en treveckors ABF-kurs i blockflöjt på någon varm medelhavsseglats? :huvet


Är det inte bara att skeppa ut de som visar att de inte förstår vikten av att sköta sig (direkt, inte efter 2 års malande i rättssystemet), och göra plats för de som verkligen behöver hjälp istället?


Man tappar verkligen tron på sina medmänniskor.
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Mina beyerdynamic lurar åkte ner från skrivbordet rakt ner i golvet och nu låter dom som en plåtburk med inbyggda högtalare på 1w :gråta:gråta:huvet
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag trampade snett och ramlade nerför en trappa på krogen igår. Idag haltar jag, känns som jag har stukat foten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att chefen tycker att det är roligt att pressa ihop större delen av stängningsrutinerna och lägga dem på den sista timmen innan stängning. Jag hinner fan inte ens ut inom betald tid om jag så sprider uppgifterna över hela kvällen och gör saker i god tid, hur fan ska jag nu hinna tänkte hon?:va :huvet givetvis får jag inte mer betalt heller.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top