Idag är jag förbannad därför att...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Fick veta det igår 16:45 att jag skulle hålla utbildning. Roligt när jag inte har något som helst material... Tack för att jag fick ett par timmar på mig att förbereda mig IAF.
Skönt att företaget håller en jämn nivå och ger mig sömnlösa nätter in i det sista. 12:00 imorgon när jag går ut genom dörrarna som en anställd för sista gången kommer jag ha ett brett flin på läpparna :D

Slå på den här inne i fikarummet innan du går ut.

http://www.youtube.com/watch?v=MhWhy2VGaY8
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Bara ett drygt år men har mina papper.

Ja de finns massa jobb, på stammbyten, service är bara att glömma tyvärr.

Jobb har jag men de ändrar inte det faktum att det är ett underbetalt skitjobb.
89 kr/h för att se livet passera sekund för sekund.. det bästa är att det är mer än jag borde ha enligt facket som är mer intresserade av att man inte jobbar över än att man överlever på lönen.

Vet inte hur svårt det är att bli fartygselektriker.
Vet att de får bra betalt och har jobb i mängder.

Men det är väl som i alla andra branscher, ett helvete att ta sig in men sedan rullar det på.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vet inte hur svårt det är att bli fartygselektriker.
Vet att de får bra betalt och har jobb i mängder.

Men det är väl som i alla andra branscher, ett helvete att ta sig in men sedan rullar det på.

Mönstra på en båtjävel är kanon om man är ung nog och kan låta bli att supa/knarka ner sig.
En eftertraktad yrkeslivserfarenhet.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Mitt hår är åt helvete, och får ingen fason på det...

Fan.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Ett gäng överskattade, överbetalda och överdoserade tomtar kallar sig chefer men tamejfan inte duger något till öht!:huvet
 

Fes-Gr1s

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Linköping
Hoj
Hynda
Ett gäng överskattade, överbetalda och överdoserade tomtar kallar sig chefer men tamejfan inte duger något till öht!:huvet

Det är därför de är chefer.

Jag är förbannad för att lacken på avgasröret inte håller! :mad: :huvet

Har varit utan hoj i två veckor nu! Klart man blir tjurig när man inte fått gasa något !
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bli industrielektriker, inriktning mot tung och skitig sådan.
För såna finns fan inte att få tag på!
Är sjukt rastlös av min natur och har fått för mig att industri elektriker är 70 procent rulla tummar 30% stressa arslet av sig

Annars är det två saker jag inte är rädd för och som bör höja lönen så..

Idag e jag pist för att jag inte får tag i folk för att styra upp helgen och jag fan måste få ligga i helgen annars döööööör jag.

och för att jag har 500 miljoner saker jag borde göra, dygnet bara 24 timmar och jag är halvsjuk så kan bara utnytja 18 av dem konstruktivt :(

Vet inte hur svårt det är att bli fartygselektriker.
Vet att de får bra betalt och har jobb i mängder.

Men det är väl som i alla andra branscher, ett helvete att ta sig in men sedan rullar det på.
enkelt att bli men att det finns jobb i mängder tvivlar jag på hela svensk sjöfart är påvägatt flaggas ut.

Va fakiskt påväg in å plugga det förra hösten men de sket sig lite och enligt polare som jobbar på båt är det nog bra för jag skulle blivigt galen av uttråkning, men jag tror fortfarande jag skulle passa som det, gillar iden med jobba intensivt i 2 veckor ledig 2 veckor
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag blir förbannad på alla idioter som har handsfree inkopplat på mobilen men likt förbannat ska hålla micken och telefonen vid munnen när dom snackar. Och ja, jag borde inte bry mig, men idag var en gnälldag.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
enkelt att bli men att det finns jobb i mängder tvivlar jag på hela svensk sjöfart är påvägatt flaggas ut.

Va fakiskt påväg in å plugga det förra hösten men de sket sig lite och enligt polare som jobbar på båt är det nog bra för jag skulle blivigt galen av uttråkning, men jag tror fortfarande jag skulle passa som det, gillar iden med jobba intensivt i 2 veckor ledig 2 veckor

Det är ju ganska långt ifrån sanningen.

Dessutom är det väl bara silja som kör 2veckors törnar?
Brukar väl vara 1-3månader annars.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Folks skambud, man kan pruta ett par tusen liksom det kan ja ta men när dom skriver halva värdet på grejen man ska sälja så börjar jag fundera. Tror inte de finns nån som går med på ett sånt bud!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Fick sms från en gammal polare som tydligen blivit misshandlad av sin pojkvän. Vad är det för jävla sopor till killar som slår tjejer? Mycket omanligare än så går det fan inte att bli.
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
Att mina nycklar ligger på havets botten, bägge nycklarna till hojjen, (eftersom orginalet krånglar ibland hade jag bägge) låsnyckel ( ej nån reserv) bilnyckeln, (eftersom jag måste åka till garaget) och hemnyckeln.. jackpot!

Desutom var de inte ens mitt fel för en gångs skull!!!!! en vänlig person tog ut min väska från båten.. dock uppoch ner...plums!

Ringer husvärden för att få hjälp att komma in, de vägrar eftersom jag inte har legg på mig, anser att jag måste ha polisen med mig om de ska öppna... tillslut visar de sig att de inte ens har nycklar in...får ringa securitas (elle hur fan de stavas) istället

Efter 4 samtal senare och 1h väntan får jag äntligen nån som kommer och öppnar dock 500 spänn fattigare... ja kontant betalning så ingick letandes av en nån vänlig själ som ville låna ut pengarna också, som sagt legg och kort ligger inlåst hemma i lägenheten.....

Bara att försöka få tag på nån med släp och bil eftersom min inte har nån nyckel, (reservnyckel ligger 20 mil ifrån hos päronen) vägra ha hojjen stående vid en obevakad kaj...

När vi ska lassa på hojen lyckas jag få olja på mina skitsnygga VITA NYA fox skor... jackpot igen...

och nån råtta har ätit upp tröst chokladen i skåpet...
ja.. därför är jag jävligt PISSST!.. eller rent av förbannat leeeeeeeesssssss!!!!!!!

:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Att mina nycklar ligger på havets botten, bägge nycklarna till hojjen, (eftersom orginalet krånglar ibland hade jag bägge) låsnyckel ( ej nån reserv) bilnyckeln, (eftersom jag måste åka till garaget) och hemnyckeln.. jackpot!

Desutom var de inte ens mitt fel för en gångs skull!!!!! en vänlig person tog ut min väska från båten.. dock uppoch ner...plums!

Ringer husvärden för att få hjälp att komma in, de vägrar eftersom jag inte har legg på mig, anser att jag måste ha polisen med mig om de ska öppna... tillslut visar de sig att de inte ens har nycklar in...får ringa securitas (elle hur fan de stavas) istället

Efter 4 samtal senare och 1h väntan får jag äntligen nån som kommer och öppnar dock 500 spänn fattigare... ja kontant betalning så ingick letandes av en nån vänlig själ som ville låna ut pengarna också, som sagt legg och kort ligger inlåst hemma i lägenheten.....

Bara att försöka få tag på nån med släp och bil eftersom min inte har nån nyckel, (reservnyckel ligger 20 mil ifrån hos päronen) vägra ha hojjen stående vid en obevakad kaj...

När vi ska lassa på hojen lyckas jag få olja på mina skitsnygga VITA NYA fox skor... jackpot igen...

och nån råtta har ätit upp tröst chokladen i skåpet...
ja.. därför är jag jävligt PISSST!.. eller rent av förbannat leeeeeeeesssssss!!!!!!!

:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Surt, skaffa magnet och snöre så kan du fiska upp dom med lite tur. Antar att det var vid hamn?

En polare med dykkunskaper kan funkar oxå.
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
Surt, skaffa magnet och snöre så kan du fiska upp dom med lite tur. Antar att det var vid hamn?

En polare med dykkunskaper kan funkar oxå.


ja vår ambulanskille på jobbet skall göra ett försök i morgon med att dyka... e 4.5m ner..

får hoppas på de bästa, men är dy och strömt...
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
ja vår ambulanskille på jobbet skall göra ett försök i morgon med att dyka... e 4.5m ner..

får hoppas på de bästa, men är dy och strömt...

Ta med en magnet från tex en gammal högtalare, sätt den i ett snöre och sänk ner. Kommer att funka fint.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick sms från en gammal polare som tydligen blivit misshandlad av sin pojkvän. Vad är det för jävla sopor till killar som slår tjejer? Mycket omanligare än så går det fan inte att bli.

Det är bara omanligt för att föräldrar inte lär sina döttrar att slåss som folk.
Sedan håller jag väl med om att det är ett jävla sätt att ge den man är ihop med stryk.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top