I det stora landet...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad tjock bäddmadrass man måste ha. :(
Tacka vet jag ett hederligt gatstensrack, det kan bestå av sådan där nätkasse som man köpte apelsiner i förr i tiden.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Heliga helvete.. De är inte lite galna därborta

"The back-up is not intended for use in homes with children"
NO SHIT!:rolleyes:
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Klart som fan man ska ha hagelsprakaren redo när man vaknar upp mitt i natten yrvaken, möjligen fortfarande påverkad av kvällens intag av alkohol/droger och man hör något smyga i korridåren, är det en inbrottstjuv? är det min dotters pojkvän? är det dottern själv som varit ute utan lov? vem vet och vem bryr sig? skjut först o fråga sen!! :yoparty :machinegu :huvet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är i och för sig ganska rubbat att ha vapen hemma men inte tillgängligt, det hade ju varit mer korkat.

Men den här FAQ-avdelningen var lite kul:

I sleep on the right side of the bed. Can I use it there?
Because of the our unique patented design, you can adjust to fit on either side of the bed and place it where it is handy for you. If fact, we suggest you have Back-Ups on both sides of the bed.
 

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Tomt
Klart som fan man ska ha hagelsprakaren redo när man vaknar upp mitt i natten yrvaken, möjligen fortfarande påverkad av kvällens intag av alkohol/droger och man hör något smyga i korridåren, är det en inbrottstjuv? är det min dotters pojkvän? är det dottern själv som varit ute utan lov? vem vet och vem bryr sig? skjut först o fråga sen!! :yoparty :machinegu :huvet


Ja, va ska man säga :rofl :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så skottlossning blir en del av vardagen?

Jag är övertygad om att det inte är bilar, gasspisar, älgar, fallande träd som måste utrotas, förbudas eller regleras utan att samhället kan lära sig anpassa sig till potentiellt farliga objekt. Samma sak med vapen. Det är så oerhört konservativt att vilja gå tillbaka till grottlivet där man på sin höjd får ha en pinne i sin sänghållare.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det vore väl bättre om alla hade så det blev en naturlig del av vardagen?

så här?

Tony Larsson åkte hem till sin fas-tighet i Kangis där han beväpnade sig med en revolver, av märket Smith & Wesson kaliber 357 Magnus - ett av marknadens kraftigaste revolvrar.

Hemma i Kangis väntade han, med revolvern i handen, på den 29-årige mannen från Töre.

Vid sextiden lades sig Tony Larsson för att sova i en husvagn som stod uppställd intill boningshuset.Han hann bara slumra till en halvtimme innan han hörde Törebons bil kom inkörande på gården.


http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=73366&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

Det är så oerhört konservativt att vilja gå tillbaka till grottlivet där man på sin höjd får ha en pinne i sin sänghållare.

Så då är det OK för Iran och Nordkorea att ha kärnvapen?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, vad ska man säga, vid aktiv sex kan innebörden i att "få sig ett skjut" helt plötsligt ändras...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är övertygad om att det inte är bilar, gasspisar, älgar, fallande träd som måste utrotas, förbudas eller regleras utan att samhället kan lära sig anpassa sig till potentiellt farliga objekt. Samma sak med vapen. Det är så oerhört konservativt att vilja gå tillbaka till grottlivet där man på sin höjd får ha en pinne i sin sänghållare.

Enkel fråga. Vad gör man med skjutvapen? (för utom prickytte på ölburker). Vill, behöver vi skjuta folk? Ska vi ha möjligheten att skjuta folk? dvs vara judge dredd och dömma alla själva samt stå för avrättning? Du, Jag och kanske många andra har säkert förmågan att avgöra vad vi har för folk men samhället består till 80% a idioter. Ska alla dessa få ha skjutvapen och avgöra om någon lagöverträtt så pass att denne från ovan hand ska få sig en salva?

Jag tycker bara inte det.

Tja, vad ska man säga, vid aktiv sex kan innebörden i att "få sig ett skjut" helt plötsligt ändras...

höhöhö:hihi
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top