Hyrt hoj i Phuket

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
De kör betydligt bättre än sitt rykte där nere och satsar mer på att komma fram än att följa regler. Jag varit i TL många gånger och aldrig sett Thailändare i trafikolyckor, men många svenskar som är skrapade efter att ha kört omkull i fyllan på moppe.

En stor fördel med att köra hoj är att man har bra runt-om-sikt och att det finns mer plats än när man kör bil. Nackdelar med hoj är att det kan bli tokvarmt så att man t.ex. bränner insidan på benen på tanken :gnissla

Grattulerar till din Goa resa:tummenupp Jag och sonen planerar en resa
nu, :)blir i feb mars,
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
jag ska vara på koh samui några dagar, sen blir det koh phangan drygt en vecka runt nyår och sen över till koh tao ett tag, en månad totalt. kommer bli grymt. vart ska du någonstans?
Första gången i Thailand både för mig o tjejen så vi har hotell bokat i Karon, men rastlös som jag är kommer vi säkert att resa runt lite i området. Huvudsaken är att vi slipper vara hemma på jul:banana
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Ett litet tillägg till de som känner befogad/obefogad (stryk det som ej önskas) oro... Genom att det finns så många 2-hjulingar i trafiken i Thailand som kör nästan precis vart och hur de vill är bilförarna där mycket mer medvetna dessa. I många områden är det mycket fler 2-hjulingar i trafik än bilar. Här hemma är det inte ovanligt att bilförare kör rakt på hojar genom att de helt enkelt inte existerar i medvetandet till skillnad från i TL.
 

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Ett litet tillägg till de som känner befogad/obefogad (stryk det som ej önskas) oro... Genom att det finns så många 2-hjulingar i trafiken i Thailand som kör nästan precis vart och hur de vill är bilförarna där mycket mer medvetna dessa. I många områden är det mycket fler 2-hjulingar i trafik än bilar. Här hemma är det inte ovanligt att bilförare kör rakt på hojar genom att de helt enkelt inte existerar i medvetandet till skillnad från i TL.

Så sant som det var sagt.. men det är inte så roligt att smälla med en scooter heller;) Dessutom kan du komma körande på vad du tror är en fin väg och helt plöstligt befinner du dig halvvägs över styret - Det var ett halvmetershål i körfältet. Lokalbefolkningen vet ju redan om hålet, så det finns ingen anledning att fylla upp det..

Jag själv kör en zx-10r i Bangkok varje dag.. man får in rytmen relativt snabbt. Det är inte som att köra på svenska vägar och man gör bäst i att vara lite extra försiktig- förbannat roligt året runt likväl!

Tips från coachen.. skippa litercyklarna i Phuket och egentligen i hela södra Thailand. Vägarna är i snitt skit. Vill ni bränna av er finns det alternativ. Åk till Pattaya och hyr en 1000kubikare.. åk sedan till Bira racing circuit (någon hade en länk här ovan) som håller helt ok klass.. Annars flyger ni upp till Chiang Mai, hyr en Versys/ninja650/klx för att sedan avnjuta några av de bästa vägar jag någonsin åkt på. Gudomligt! Tjoho
 
Last edited:

vulgopervot

kör så skiten ryker
Gick med
13 Jan 2006
Ort
i byn som gud glömde
Hoj
Såld
Den bästa är enligt mig Big Bike Rental som drivs av en mkt schysst tysk kille i utkanten av patong på vägen mot Karon. Han har R1or, ninjor, versys, cbr 1000/600RR, mindre saker som CBR150R och Ninja 250R med mera... hojjarna har även bra försäkringar så man inte själv behöver punga ut en halv förmögenhet om det händer något.

tjena du råkar inte ha koll på nån uthyare i pattaya ska dit över jul/nyår tänkte ta mig lite ut med kusten
 

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
tjena du råkar inte ha koll på nån uthyare i pattaya ska dit över jul/nyår tänkte ta mig lite ut med kusten

Det e beach road som gäller vad jag förstår.. Räkna inte med ngn försäkring. De kanske säger att du e försäkrad men det e bara standard trafikförsäkring och det kommer bli dyrt om du smäller. Peppar peppar.. I Bangkok (om du orkar ta dig dit) finns det ett nytt företag som hyr ut större hojar. Har tyvärr inte namnet men du borde finna det på samma sida som i nedanstående länk... Cheers

http://www.thaivisa.com/forum/topic...ke+rental+pattaya__fromsearch__1#entry2488147
 

bloom

Guest
åker till karon beach phuket nästa vecka och tänkte höra om någon har koll på en bra uthyrare för offroad/enduro cyklar däromkring?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du är en tuffing.
Det räckte med att se trafiken på vägen från flygplatsen till hotellet för att jag skulle avstå från att hyra någon form av fordon. :rodnar
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top