Hyra hoj i södra Turkiet

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Är det någon här som har hyrt hoj i Alanya eller Antalya? Ska ta en sista minuten dit på lördag. Om man nu hinner se mer än kroginteriörer, så vad är det man inte bör missa där nere?
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
LameViffer skrev:
Är det någon här som har hyrt hoj i Alanya eller Antalya? Ska ta en sista minuten dit på lördag. Om man nu hinner se mer än kroginteriörer, så vad är det man inte bör missa där nere?

Har hyrt hoj i Marmaris (måååånga år sedan), då var det inte så noga med KK osv. Varmt som s-tan dock, så korkad som man var så var det badtofflor / shorts / linne som var skyddsutrustning för mig och tjejen. Vägarna var helt ok, mycket fint att kolla på när man stack upp i bergen och besökte småbyarna utanför turisthålorna. Dock så kör folk som kaktjuvar där nere så ta det soft.

//D
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
LameViffer skrev:
Är det någon här som har hyrt hoj i Alanya eller Antalya? Ska ta en sista minuten dit på lördag. Om man nu hinner se mer än kroginteriörer, så vad är det man inte bör missa där nere?

Körkort e numer ett krav!
Kan starkt rekomendera just hyrandet av en hoj/scooter.
Har själv varit i Alanya, och just den dagen jag hyrde scooter va den bästa av alla dagar där. Som killen ovan sa, finns en massa att se bara man tar sig ur staden och upp i bergen. Grymt sköna vyer och man kan hitta små smultronställen att ta en fika på. om du bor i Alanya så e ett hett tips att åka upp efter Dimriver, åk typ 2 mil upp, där hittar du flodcafén. En lunch där är hur skön som helst.
Hyr man inte hoj så får man gå en jevla massa = trist.
Men, en liten sak e att det kan vara ganska dyrt att hyra just en hoj, däremot billigt att hyra en EU-moppe. Dessutom räcker det med en moppe... dom brukar gå rätt bra. Den jag hade gjorde lätt 110... och som tidigare sagts så räcker det i den turkiska trafiken... galenpannor i stort sätt varenda en som kör bil där! :död :4skrika :fyllisar :fatta!

:tummenupp
 

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Tack för tipsen. Det blev Alanya.

Får hyra mig en mc/moppe och turnera runt i byarna. Är det nån annan som har diverse resetips om området så var inte blyga, det är bara att lägga ut texten. :)

Ska googla lite och se om nån uthyrare har hunnit ut på nätet.

EDIT:
Googlefynd: Martin Turkay

Honda SLR 650 50 euro/dygn
Vespa Typhoon 125 28 euro/dygn
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag var i Södra Turkiet förra året, men tyckte det var läskigt nog att bara gå på trotoaren där. Köra hoj uppe i bergen på grusvägarna är nog inte fel dock. Såg att man kunde åka på guidad tur med små fyrhjulingar oxo, såg görkul ut. :)
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
PacMan skrev:
Jag var i Södra Turkiet förra året, men tyckte det var läskigt nog att bara gå på trotoaren där. Köra hoj uppe i bergen på grusvägarna är nog inte fel dock. Såg att man kunde åka på guidad tur med små fyrhjulingar oxo, såg görkul ut. :)

Åkte en sån tur föra sommaren i tunisien (norra afrika) det var bland det roligaste jag gjort! Åkte ut till en struttsfarm där personalen sprutade vatten på min sambo för att försöka se hennes tuttar under den vita tröjan. Hon uppskattade inte resan lika mycket :tuttar
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har varit i alanya och det finns många som driver uthyrning av moppar/mc. Har inte provat sjalv for dom kjør ju som galna der nere...
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
demo1 skrev:
Åkte en sån tur föra sommaren i tunisien (norra afrika) det var bland det roligaste jag gjort! Åkte ut till en struttsfarm där personalen sprutade vatten på min sambo för att försöka se hennes tuttar under den vita tröjan. Hon uppskattade inte resan lika mycket :tuttar

Hahaha, tjejer har ingen humor, det kan vi konstatera.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Hehe väcker denna tråden till liv igen då jag tycker den har sovit länge nog.

Hur är det att hyra Scooter/MC i Alanya nu 2015? något man skall tänka på eller är det bara att hyra och se jävligt glad ut i bergen? :)
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Nja det är lite överdrivet hade vänner som var där förra veckan och det var inga problem då, jag skall ner om 2 veckor och hoppas inget händer tills dess.

Resorna bilr ju väldigt biliiga :tummenupp

Men det är ingen Scootermaffia i alla fall som i thailand som man behöver tänka på ? :glömdet
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Hyrde en Suzuki 125:a i Marmaris för länge sedan. Körde vilse, i bergen, vägen blev smalare och smalare. En gammal farbror med barnbarn sa att det bara var att fortsätta. Till sist blev vägen en stig i en mörk skog. kom ut i en dal med en by, lättnaden blev kortvarig då det uppenbarligen var en spökby, Blev jagad därifrån av en arg hund (vem som nu ägde den för människor fanns det inte), 125:an var helt slut så hunden höll på att hinna upp mig i uppförsbacke. Voff! Groff! Möööööh!
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Rekommenderar en 125:a eller 250 hellre än scooter, dom är mycket bättre på grusvägar uppe i bergen. Vi åkte 2 st på en Kawa 250 offroad och det funkade bra.
Det finns mycket kul vägar o småbyar att botanisera i. Var där med frugan och det blev kallt som f-n uppe i bergen så vi fick ekipera oss i en liten by, utbudet var inte så stort så Turkarna skrattade åt frugan som åkte med ett par vida "turkbyxor" utanpå. Varmare kläder kan alltså vara ett tips :)
Kartorna stämmer dj-ligt taskigt och vägskyltar är det ont om, men det gör bara det hela lite mer spännande. Blev både tipsade om vägar och lotsade till grottor o andra sevärdheter uppe i bergen :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top