Hypermotard Bra eller Anus ??

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Sitter o funderar på denna hoj.. men kan inget om den är det slö ??
går det att trycka lite fart ur den ??
Hur är den på kurviga vägar?
hur är den på motorväg?
Hur är vibrationerna?
är den tråkig som hoj ?

ja kan någon nått om denna hoj skriv ner vad du tycker

Det hojarna jag har idag är cbr 1000 rr -08, KTM 640 -05
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
[YOUTUBE-ID]yL9pV0TMa2Q[/YOUTUBE-ID]Vill oxå ha en :yoparty

Tror varken den är slö eller tråkig.
 
Last edited:

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Det är en härlig hoj som har riktigt bra vrid och fin gång i motorn. Den är snabb upp mot 200 km/h men efter det händer inte så mkt. Å andra sidan kör man inte en sån hoj för att ligga o pressa rakt fram på en motorväg heller. Dock är det inga problem att marcha i 160-170 km/h i alla fall tycker jag. På mindre och kurviga vägar är den underbar att köra, hade en husa 650 -06 innan denna och det är så klart skillnad men husan ska ju egentligen gå bana där smidigheten värderas högt. Men på gata så är det ett helt annant drag i HM:n måste jag säga - i och för sig skiljer det 25-30 hk och ca 500 cc men det märks tydligt. Jag har dock bara kört med helsystem i titan utan kat osv.. så det kan hända att den känns betydligt slöare orginal kanske - det skiljer mest på vikten systemen emellan + att utséende och ljud är mkt snyggare. Men HM:n känns väldigt lätt och smidig måste jag säga (ca 177kg torrvikt med helsystem), ktm 950/990 känns mkt tyngre även om frambromsen och växellådan är fin. Fjädringen vinner HM:n klart på tycker jag - ktm:n är MKT mjukare och känns mer som en enduro.
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
[YOUTUBE-ID]yL9pV0TMa2Q[/YOUTUBE-ID]Vill oxå ha en :yoparty

Tror varken den är slö eller tråkig.

Nja jag vet inte ja ... den verkar ju riktigt cool

jag får leta reda på lite mer info om den :)
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Har möjlighet att byta min r6 mot en sånhär. Men det jag är ute efter är faktiskt en 690 smc. Hur skiljer dom sej? Nån som kört båda? Jag vill ha en lätt och stark hoj som låter och gärna tål lite stryk också.. Är HM nått för mej eller ska jag hålla mej till KTM? Körde en 625 innan och den gillade jag skarpt.

Issue
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Har möjlighet att byta min r6 mot en sånhär. Men det jag är ute efter är faktiskt en 690 smc. Hur skiljer dom sej? Nån som kört båda? Jag vill ha en lätt och stark hoj som låter och gärna tål lite stryk också.. Är HM nått för mej eller ska jag hålla mej till KTM? Körde en 625 innan och den gillade jag skarpt.

Issue

Hypermotarden är på 1100 cc, men vet inte vad den väger.
 

sportbike

Guest
Roligaste hoj jag nånsin haft,rekommenderas starkt.
Den väger 177kg original.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Hypermotarden är på 1100 cc, men vet inte vad den väger.

Jepp, men om vi glömmer siffrorna. Hur känns dom att köra? Är rädd att jag får en för osmidig hoj om jag byter till mej en HM.. Iof känns lönlöst o sitta här o tugga, bäst är väl att testa själv. ¤#%& vinter!!! :rolleyes:
 

sportbike

Guest
Jepp, men om vi glömmer siffrorna. Hur känns dom att köra? Är rädd att jag får en för osmidig hoj om jag byter till mej en HM.. Iof känns lönlöst o sitta här o tugga, bäst är väl att testa själv. ¤#%& vinter!!! :rolleyes:

Det minsta den är e osmidig.
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Har möjlighet att byta min r6 mot en sånhär. Men det jag är ute efter är faktiskt en 690 smc. Hur skiljer dom sej? Nån som kört båda? Jag vill ha en lätt och stark hoj som låter och gärna tål lite stryk också.. Är HM nått för mej eller ska jag hålla mej till KTM? Körde en 625 innan och den gillade jag skarpt.

Issue

Jag skulle påstå att Duccen är mera "gat anpassad", lite större och den känns lättare att dosera vid gaspådrag. Båda hojjarna är grymt underhållande! KTM:n känns mer, enligt mig,, som en ombygd offroad.
Och jag skulle (såklart) välja Duccen framför ktm:n. Men av tre skäl framförallt (sen finns det ett par hundra till;)
1. HM har ett bredare andvändningsområde
2. den lär stå sig betydligt bättre i värde...
3. du kan gå med i ducceklubben och åka bana

Men som sagt KTMn är ingalunda tråkig, dålig eller så - jag föreslår en
provtur med båda då de, enligt mig, är två olika hojjar :näsblod
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Jag skulle påstå att Duccen är mera "gat anpassad", lite större och den känns lättare att dosera vid gaspådrag. Båda hojjarna är grymt underhållande! KTM:n känns mer, enligt mig,, som en ombygd offroad.
Och jag skulle (såklart) välja Duccen framför ktm:n. Men av tre skäl framförallt (sen finns det ett par hundra till;)
1. HM har ett bredare andvändningsområde
2. den lär stå sig betydligt bättre i värde...
3. du kan gå med i ducceklubben och åka bana

Men som sagt KTMn är ingalunda tråkig, dålig eller så - jag föreslår en
provtur med båda då de, enligt mig, är två olika hojjar :näsblod

Tack för det svaret! Låter som det är en grym hoj. Borde testa båda men vill helst byta tidigt i vår eller kanske nu i vinter. Båda hojarna jag haft har jag inte åkt en meter på innan avslutat affär och dom har varit precis vad jag väntat mej. Så det borde inte vara några problem att köpa grisen i säcken. Även om det skulle va skönt att prova..
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
¤#%& vinter!!! :rolleyes:

Haha, själv var jag och kolla på en hoj förra vintern, kör med min hoj på vintern så länge det inte är alltför mycket is och snö, kliver in på mc-butiken och kollar på nyinkomna hojar, snackar lite med en säljare, han säger "det är väl bra väder idag? ta och testa den här hojen", jag höll inte på att lägga den sprillans hojen mer än 2 ggr på isfläckar så med en lätt hoj som HM lär det vara en lätt match så ut och testa nu!:tummenupp
 
Last edited:

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stortorp
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Luddemannen.....kolla med Alex955 på PMC.
Han säljer ju sin! Om inte annat så kan du ju ta en testrepa
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top