Hypermotard 1100S -07, bra eller anus?

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Hej!

Jag står i valet och kvalet att köpa en Ducati Hypermotard 1100S från 2007 och vill gärna höra lite från er andra med synpunkter på vad som är bra och dåligt.

Den är tänkt att användas på fina asfaltsvägar i fjällen där jag bor samt lite generell pendling till jobb och kanske även någon längre tur som hem till Sverige eller upp till Lofoten.
Så hur den är att åka på under längre turer vore kul om någon vet. :)

Tacksam för jEtesnaBba svar.! :arsele
 

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
kolsva
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
tja !

köpte min 09 förra året och har avlagt en hel del mil, är riktigt nöjd med min. grym på den mesta och man tar sig fram överallt. köp :) sitter det någe lull lull på den du kollar ?

daniel///
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
En kompis köpte sin 1100 för ett par årsedan, det ända problemet han har är att framlampan inte stängs av när du klickar på startknappen, utan lyser konstant när du startar den, och har han då haft igång något elektriskt för länge, 5min eller så, så blir hojen direkt svårstartad och ibland laddas hela batteriet ur efter bara ett par startförsök. Ok ja han har nytt batteri, samt att hans pappa är Mc-mek, dom löste det med ett relä på styret som är kopplat till halvljusrelät under sadlen på vänster sida. Annars är han hel nöjd! Och jag med som får lyssna på hans Leo Vince rör utan DB-killers!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag var helt inställd på att köpa en Hymo för ett par år sedan, men när jag provsatt en för första gången kändes det bara fel. Jag tyckte att jag hade styret för nära kroppen och jag kände mig alldeles för stor för hojen. Detta är säkert mycket en vanesak, men den gången blev det en SMR 990 istället och jag känner att den hojen är mer rätt i storlek och mått för mig.

Annars är det för jäkla fina hojar. Jag fick starta upp hojen jag provsatt på Funbike i Västerås, den var utrustad med Termignoni helsystem och öppen kopplingskåpa och det var svårt att inte dra på smilbanden när den mullrade igång.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om du redan ägt ducati så är det värsta avklarat...

Den är som alla nakna högre hojar inte speciellt skoj i 140+ men skall du nöjesåka på småvägarna till sälen blir den utmärkt!
 

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
malmö
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Har haft min HYM i ett par veckor nu,, och är super nöjd. Tänk på att ett avgassystem med ecu inte är billigt. Finns massor med bra info på ett amerikansk forum. Finns ju såklart lite kända småfel som tex, färgsläpp på cylindrar, skrikande brembo belägg, mjuka fjädrar i framgaffeln.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
DSC00286.jpg

Jag har haft två, absolut den roligaste hoj jag haft.
 
Last edited:

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Tack för inputen från er samtliga!

Har ju tidigare haft Ducatis men fick något ryck och köpte en Honda RR och ja.. Det är fan tomt utan en koppling som dundrar och brakar samt en nervös V-twin som är i det närmaste livsfarlig på blöt kullersten.

Sen tror jag precis som en del av er påpekar att hojen blir underbar på fjällvägarna där jag bor!
Här i Bergen är snutarna hemska på hojåkare och att köra för fort i Norge är inte särskilt genialt så sporthoj är inte jättebra att åka här. :fakta

Har bestämt mig för att se på hojen imorgon och testa så får vi se. :tuttar :banana

Och Sportbike, fan så fin din är! Har du den kvar?
 

Ucp

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Monster 1100
Grattis! Brukar vara en o annan Ducati nere på fisketorget på kvällarna. Såg faktiskt en 1199r där förra sommarn, de är inte billiga i Norge:)

Är i byn av o till, men tyvärr utan hoj där!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Fin hoj, men liten tank för Touring
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Grattis! Brukar vara en o annan Ducati nere på fisketorget på kvällarna. Såg faktiskt en 1199r där förra sommarn, de är inte billiga i Norge:)

Är i byn av o till, men tyvärr utan hoj där!

Tack! :krama

Ja, jag bodde på Danmarksplass tidigare och där brukade det stå en ute på gatan ibland. Även över nätterna!
Men det var aldrig någon som rörde den, det är det fina med Norge :)

Det är en fantastisk by att vara i! Sen finns det en lokal Ducati klubb som brukar anordna samkörningar på fjällen.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top