Hyosung comet gt 650

el stoffo

arehorn
Gick med
21 Jun 2007
Ort
enskede
Hoj
02 Suzuki Bandit
Jo jag funderar på att införskaffa en hyosung 650. Som jag förstod så är det ett ganksa nytt och inte så beprövat fabrikat. Är det någon som har några bra eller dåliga erfarenheter att förmedla om den, t.ex svårt med reservdelar o dyligt?
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Köp den som heter "R" istället, betydligt snyggare! Bra första hoj vad jag har hört. AVA MC är auktoriserad verkstad har jag för mig.
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Kikade själv lite på denna under förra sommaren. Provkörde även Comet 650 (den helnakna) men upplevde den som ganska seg tyvärr. Efter att frågat runt en del så fick jag väl uppfattningen att det var för övrigt en bra hoj, även om den kanske är ganska "otestad" i våra delar av världen. Dock fick jag känslan av att dom var på väg tillbaka från den svenska marknaden. Man hittade flera återförsäljare och reservdelssäljare som tidigare sålt Hyosung men numera inte gjorde det.

Håller med Skydive att "R" varianten är riktigt fräck, letade efter den oxå men fick förklarat för mig att den version inte gick att få tag på i Sverige eftersom de inte valt att regga in den. Kanske om man köper den från utlandet då... Hyosung Comet GT650R på Ebay

Så bäst är nog att hitta nån pålitlig importör av dessa cyklar som man kan få ett ärligt svar ifrån. Om märket är på väg ut från den svenska marknaden så kan det nog kännas lite surt att köpa en sådan cykel nu. Synd när det kommer en cykel som inte behöver kosta så mkt ny.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hyosung har en återförsäljare i sverige, max mc import(maxmc.se). Som jag förstår det så finns maxmc i danmark sedan tidigare, men är nu även åf för hyosung i sverige.

I danmark kommer det i år att köras en rr hyosungcup med gt650r, förutsatt att det finn tillräckligt intresse där. Det lär ju visa om hyosungen är bra skit.

Pratade med en en kille från maxmc på mcmässan i älvsjö i deras monter, han sa att de var lite strul med försäkring på r-modellen, då fbolagen skulle ha betydligt mer för den än den nakna, vet inte hur det har löst sig dock.

Gt 650r:en verkar sjysst, tittade ju på den på mässan. Såg gedigen ut i konstruktionen, dock lite plastig instrumentering o reglage. Från i år så är det ju insprutning på dem me.

R-modellen kostar endast 58998 ny. Det kan ju absolut va en trevlig hoj, förutsatt att försäkringen blir billig. Skulle va kul o provköra en.

Ang. förs: Kollade på bilsport o mc de försäkrar r-modellen. En 2009 gt650r skulle kosta mig 3659, helförs/helår hos dem. (över24, mc mer än 5år) Ganska överkomligt:hihi
 
Last edited:

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Har såg ett reportage om Hyosung och reportrarna va helt eniga... Hojen som var en 2008 års modell hade redan börjat att rosta och kvalitetskänslan var botten... De avrådde alla som var sugna att ens fundera på den hojen...

Tror att reportaget ligger ute på tuben om intresse finns...
 

JonasM

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha SRX 600 årsmod 1986
Har såg ett reportage om Hyosung och reportrarna va helt eniga... Hojen som var en 2008 års modell hade redan börjat att rosta och kvalitetskänslan var botten... De avrådde alla som var sugna att ens fundera på den hojen...

Tror att reportaget ligger ute på tuben om intresse finns...

Intresse finns, var hittade du det reportaget?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Intresse finns, var hittade du det reportaget?

Här finns det en jämförelse mellan GT 650R och SV650. Det är modellen med helkåpa de testat, men det bör inte vara någon större skillnad jämfört med "vanliga" GT650.

http://www.motorcycle.com/shoot-outs/hyosung-gt650-vs-suzuki-sv650-14284.html

Efter att ha kört motard, storoffroad, KTM-twin, 600-street m.m. har jag nu börjat snegla på Hyosungen. Det verkar vara en fin liten maskin som passar utmärkt för dagligt bruk. Ok effekt som bör räcka till i stadstrafik och ruggigt bra pris. Det borde inte vara några större problem att hitta ett fint exemplar för ca 20 000 kr. Man får inte mycket Honda eller Yamaha för de pengarna...
 

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
VFR 750 F -94
Jag äger en 650 GT comet (den helnakna) -06 och är jättenöjd.
Det är mycket mc för pengarna och det stämmer att Maxmc är importör och det finns några återförsäljare i sverige.
Göteborg så är det ATV-huset som man både kan köpa delar av och dom lagar o servar.
Stibix i Borås mekar med dom.

Jag har haft diverse mc innan typ Yamaha R1, Fazer1000, Husaberg650, DR 650R och en del annat och jag tycker inte att Hyosung är skit för det men visst är det skillnad men man får nog ha klart för sig vad man ska ha den till.

Jag har den till tur o retur jobbet, lite roligt körning med klubben och någon enstaka bandag och då är det mycket mc för pengarna.

Man bör nog kunna meka lite då något litet enkelt fel kan uppstå som på min när den hade gått 50mil och varvräknaren la av men det visade sig vara kontakt fel.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
När lönechecken trillar ner i brevlådan på fredag funderar jag på att investera i en Hyosung GT650. Som sagt verkar det vara en helt ok hoj för pengarna.

Är det något särskilt man bör kolla upp på dessa hojar vid ett ev köp? Eller är det mest de vanliga slitdelarna (drivpaket, hjullager, bromsar m.m.)? Någon som vet om det finns några typfel?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top