Husqvarna Nuda 900R

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag satt länge och funderade på att beställa den men hade inte tillräckligt med deg på kontot så det blev inte. ABS versionen finns kvar för 79 men det känns inte lika prisvärt då jag helst vill slippa ABS.

Ryktet går dock om att där står totalt 7000 osålda HVA kvar som skall säljas så där lär komma fler billiga cyklar varthän det lider.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Var väldigt nära att impulsköpa en av de där hojarna också. Om jag inte minns helt galet så fanns det ett tag en 900R -12 till salu för 69k, vilket kändes väldigt lockande.

Dock tror jag att jag hade ångrat mig när pengarna inte räckt till köksrenoveringen. :glömdet
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har shoppat.

Har inte kunnat släppa den sedan jag provkörde den i bromölla 2012 (se filmen tidigare i tråden). Då blev det dock en beggad 990SM på grund av kostnaden som då var 119kkr. Jag har vart helnöjd med min SM men den var något mjuk på bana även med så styva dämpare som möjligt. Gick riktigt fint om än något törstigt på 600mil touring i sommras.
Men nu stod de i rätt kurs för en -13 med abs så jag kunde inte hålla mig! :banana
Blir bara fränare för varje gång jag ser den! Har dock inte kört den en meter än :4skrika

Bor i Huskvarna så jag handlade typ "närproducerat".. kan ju försöka lura i miljöpartisterna det iaf

Edit: Är det någon som har en eller känner någon som har orginalpackväskorna? Jag skulle vilja ha några bilder på hur infästningen till väskorna ser ut.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har shoppat.

Har inte kunnat släppa den sedan jag provkörde den i bromölla 2012 (se filmen tidigare i tråden). Då blev det dock en beggad 990SM på grund av kostnaden som då var 119kkr. Jag har vart helnöjd med min SM men den var något mjuk på bana även med så styva dämpare som möjligt. Gick riktigt fint om än något törstigt på 600mil touring i sommras.
Men nu stod de i rätt kurs för en -13 med abs så jag kunde inte hålla mig! :banana
Blir bara fränare för varje gång jag ser den! Har dock inte kört den en meter än :4skrika

Bor i Huskvarna så jag handlade typ "närproducerat".. kan ju försöka lura i miljöpartisterna det iaf

Edit: Är det någon som har en eller känner någon som har orginalpackväskorna? Jag skulle vilja ha några bilder på hur infästningen till väskorna ser ut.

Hah närproducerat - ja det inbillar jag mig också att jag handlar när jag köper Brio-tåg till knodden, deras huvudkontor ligger ju här i stan. Men nog fan sågas skenorna i Kina. :hihi

Varit sugen på Nudan också, men hann aldrig provköra innan MC-huset konkade.
 

GasaGasa

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
Gasgas 300
Jag har shoppat.

Har inte kunnat släppa den sedan jag provkörde den i bromölla 2012 (se filmen tidigare i tråden). Då blev det dock en beggad 990SM på grund av kostnaden som då var 119kkr. Jag har vart helnöjd med min SM men den var något mjuk på bana även med så styva dämpare som möjligt. Gick riktigt fint om än något törstigt på 600mil touring i sommras.
Men nu stod de i rätt kurs för en -13 med abs så jag kunde inte hålla mig! :banana
Blir bara fränare för varje gång jag ser den! Har dock inte kört den en meter än :4skrika

Bor i Huskvarna så jag handlade typ "närproducerat".. kan ju försöka lura i miljöpartisterna det iaf

Edit: Är det någon som har en eller känner någon som har orginalpackväskorna? Jag skulle vilja ha några bilder på hur infästningen till väskorna ser ut.


Köpte du din hos handlare? Billigaste på blocket nu ligger på 85 :( Jag måste ha en!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Köpte du din hos handlare? Billigaste på blocket nu ligger på 85 :( Jag måste ha en!

Jag handlade hos handlare. 2013 har legat som lägst på 85. 2012 med bättre bromsok fram men utan abs har jag för mig jag såg för 70 i slutet av förra året. Den vanliga 900 har legat 10 under.
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Även jag har shoppat en Husky 900! Skoj båge med mycket bus i sig men ändå en fungerande hoj på söndagsturen!husqvarna.jpg
 

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Kalix
Hoj
Såld
Hej era tomtar!

Superkul hoj! Jag har världsrekordet på köra längst sträcka med Nudan, på kortast tid, en svensk måste ha det rekordet såklart när det är en Husqvarna :)

(lånat konto från polarn)

PS. Ni kör som kärringar!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hej era tomtar!

Superkul hoj! Jag har världsrekordet på köra längst sträcka med Nudan, på kortast tid, en svensk måste ha det rekordet såklart när det är en Husqvarna :)

(lånat konto från polarn)

PS. Ni kör som kärringar!
Är det du som är NudaR? Hur har du tid att köra så mycket?? :confused:
Vad använde du för mellanrör till ljuddämparen för du hade väl bytt?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top