Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Var just och la handpenning på en 701a :banana

Men då får det bli Arrow slipon och en fueldongel till att börja med.

Tips på ställen att köpa dongel och slipon?
Nåt mer man inte ska missa på en gång? :unsure:
Köpte dongel direkt från rottweiler. Det var dyrare än firman i Nederländerna jag hittade den på ett par år senare. Men jäklar vad bra support de har.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Jag gav 3 400 kr/år för halvförsäkring hos Gjensidige. Svedea var några hundra dyrare. Helförsäkring hade blivit ca dubbla priset, d v s knappt 7 000 kr/år. 30 år i kranskommun till Tokholm.
Fyllde 40 det året jag köpte. Kranskommun.
Jäkligt märkligt att jag landar på över 10 000 halvförsäkrat helår, 3 ggr er kostnad. Då måste det bero på geografi och/eller årsmodell. Lär väl inte få nåt vettigt svar men nyfiken på vad de säger.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Köpte dongel direkt från rottweiler. Det var dyrare än firman i Nederländerna jag hittade den på ett par år senare. Men jäklar vad bra support de har.
Nice. Sånt är trevligt att premiera. Har du behöver ändra på inställningarna eller är den plug n play?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nice. Sånt är trevligt att premiera. Har du behöver ändra på inställningarna eller är den plug n play?
Plug and play. Köpte till blindplugg till grenröret för att kunna lägga lambdan åt sidan utan att ha ett hål där. Bättre gång på låga växlar i låg fart var resultatet.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Är den här ABS:en av eller på?

701_SUPERMOTO_Static.518.jpg


Det är inte min hoj men så ser min ABS-lampa ut och jag tolkar den som att den lyser dvs är urkopplad vilket jag inte får ihop med att min är ny (demo). Eller ska den lysa ännu mer då?

För övrigt så händer inget när jag håller den inne 3-5 sek enligt manual. Nåt mer trick?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är den här ABS:en av eller på?

701_SUPERMOTO_Static.518.jpg


Det är inte min hoj men så ser min ABS-lampa ut och jag tolkar den som att den lyser dvs är urkopplad vilket jag inte får ihop med att min är ny (demo). Eller ska den lysa ännu mer då?

För övrigt så händer inget när jag håller den inne 3-5 sek enligt manual. Nåt mer trick?
Rulla några meter då ska den slockna. Lyser=avaktiverad.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Har Husqvarna motorcyklar nån representant i Sverige? Letat men inte hittat. Tycker de borde få lite skit för att de säljer hojjar de vet har problem men låter bli att fixa.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har Husqvarna motorcyklar nån representant i Sverige? Letat men inte hittat. Tycker de borde få lite skit för att de säljer hojjar de vet har problem men låter bli att fixa.
Det är väll samma representant som KTM då det är samma företag. Har du inget att göra så finns det oändligt många trådar och inlägg på olika forum om hur KTM tar hand om kunder/goodwill/garanti/reklamationer....
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Har Husqvarna motorcyklar nån representant i Sverige? Letat men inte hittat. Tycker de borde få lite skit för att de säljer hojjar de vet har problem men låter bli att fixa.
Har du bekräftat att det är slavcylindern som har gått? Har du provat lufta?

Givet den korta filmsnutten så ser det ut som om du har lite tryck ändå. Hade slavcylindern packat ihop helt skulle allt tryck vara borta i o m att vätskan smiter in i motorn. Det skulle kunna vara ett litet läckage, men då verkar det konstigt att handtaget fjädrar tillbaka så kraftigt.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Har du bekräftat att det är slavcylindern som har gått? Har du provat lufta?

Givet den korta filmsnutten så ser det ut som om du har lite tryck ändå. Hade slavcylindern packat ihop helt skulle allt tryck vara borta i o m att vätskan smiter in i motorn. Det skulle kunna vara ett litet läckage, men då verkar det konstigt att handtaget fjädrar tillbaka så kraftigt.
Nä gick inte att köra med, hade inget friläge. Inlämnad på garanti och ny slavcylinder från 2021. Låt oss hoppas på att den faktiskt är bättre än tidigare års...
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Tjenare! Jag är en ny ägare till en Husqvarna 701 -17 med helsystem, kn luftfilter och pcv! Dock så skulle jag vilja byta ut mitt kn konfilter till ett skumfilter av någon modell då oftast fiberfilter släpper igenom mer damm och skit? Tänkte köpa Rottweiler luftfilterkitt med det blir 5100kr med frakt och tull (känns lite väl saftigt för ett luftfilter)
Även ett sätesöverdrag med bättre grepp skulle vara skönt då dehär känns väldigt halt när man tex kör wheelie. Så länka gärna förslag på varifrån jag kan beställa.
Sen om någon vet på ett ungefär vad det skulle kosta att bänka + mappa hojen? Jag bor på Åland men när det blir aktuellt (om det blir) Så utgår jag från sthlm/uppsala + en radie på ca 20mil för att bänka hojen.
Mvh Alexander

236442912_2944724165782789_3760473655344861932_n.jpg
 

Bifogat

  • 239532840_3781552235277811_3253928019751083685_n.jpg
    239532840_3781552235277811_3253928019751083685_n.jpg
    379.8 KB · Visningar: 24

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Ska du köra grusväg med den? Annars ha kvar K&N!

De kommer nog bli väldigt lite grusväg, Mest när man transporterar sig till stugan eller liknande isåfall. Värt att köpa en prefilter påse till K&N filtret och dra över om jag har kvar det? Filtret är alltid inoljat med filterolja för fiberfilter också.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
De kommer nog bli väldigt lite grusväg, Mest när man transporterar sig till stugan eller liknande isåfall. Värt att köpa en prefilter påse till K&N filtret och dra över om jag har kvar det? Filtret är alltid inoljat med filterolja för fiberfilter också.
Jag har inte läst på om just 701/690 men har den inget känt fel med luftburken (som 1190) hade jag inte oroat mig över huvud taget. Kör några månader och kolla i luftburken om du är orolig!
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Jag har inte läst på om just 701/690 men har den inget känt fel med luftburken (som 1190) hade jag inte oroat mig över huvud taget. Kör några månader och kolla i luftburken om du är orolig!

Original luftburken är bortplockad och det sitter ett kn konfilter dirrekt på spjället. Eftersom hojen har helsystem och powercommander så vill jag ha ett luftfilter som flödar så bra som möjligt :) Tänkte eventuellt köra den i bänk nästa vår/sommar. Skulle dock vilja veta vad en sån grej kan kosta? De är ju flera som har gjort de här så skriv gärna vad ni fick ge för bänkning/mappning
 
Last edited:

mcwessyoung

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Bollnäs
Hoj
Ingen just nu
Tjenare! Jag är en ny ägare till en Husqvarna 701 -17 med helsystem, kn luftfilter och pcv! Dock så skulle jag vilja byta ut mitt kn konfilter till ett skumfilter av någon modell då oftast fiberfilter släpper igenom mer damm och skit? Tänkte köpa Rottweiler luftfilterkitt med det blir 5100kr med frakt och tull (känns lite väl saftigt för ett luftfilter)
Även ett sätesöverdrag med bättre grepp skulle vara skönt då dehär känns väldigt halt när man tex kör wheelie. Så länka gärna förslag på varifrån jag kan beställa.
Sen om någon vet på ett ungefär vad det skulle kosta att bänka + mappa hojen? Jag bor på Åland men när det blir aktuellt (om det blir) Så utgår jag från sthlm/uppsala + en radie på ca 20mil för att bänka hojen.
Mvh Alexander

View attachment 463396
Andersson Turbo systems i Upplands Väsby har mappat min 701a. Det gick på 2500 SEK.

Han nås lättast på sin facebook. https://www.facebook.com/peter.andersson.3152
 

640k

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Hoj,
Ingen bryr sig men man får ändå skit på en del forum om man inte först kortfattat presenterar sig innan man ger sig in i debatten...
Jag klotade på "Bulten" för 6 år sedan och bröt bland mycket annat nacken. Nacken fixades med lite skruv och några bleck men efter det så blev det svårt att komma in i kåpan på sporthojar.

I år blev dock avsaknaden va hoj / abstinensen för stor så nu står det en Husky 701 SM, med 54 mil på mätaren, bredvid mig här i vardagsrummet.

Min första fråga i denna tråd är: Hur gör ni med era lås, dvs vart har ni dom när ni kör?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top