Detta skitet kommer att bli helt sjukt, sånt gillar vi
Att dom bara kan få för sig att bygga en sån motor ....
Är det en dekomp i nacken på cylindern ? , typ motorsågfunktion: tryck in och veva runt så hoppar pysen ut när motorn snurrar igång ?
Du kan ju återanvända Husas ljuddämpare , passar säkert fint till Zabel´n
Hur högt kompad är 700:an egentligen.
Jämför vridmomentet med en enliters sporthoj
dum fråga men varför har man två stift på en encylindrig motor? hur funkar det?
Problemt är att det var äver 10mm fel från början nu är vi nere på 2mm
men för att kunna ta mer så måste jag flytta det bakre drevet (Alltså fräsa på drevets infästing i bakhjulet,vilket jag tycker är overkill)
Vad tror ni klarar kedjan 2mm ?
Och var köper jag swinglager ? husaberg 03 550
Kedjan kommer inte ryckas av för att du har 2mm fel linjering men du kommer slita dreven på väldigt kort tid.
Även risk för att kedjan klättrar över drevet och du får dumma följdskador.
DET SKA linjera, BASTA.
Såg att du hade drev tillverkning ?
Kanske det går att få några custom drev med ändrat offset ?
Alltså framdrev
Kontakta mig på mail info@nikasilproffsen.se eller ring 073 999 65 28 då det brukar vara forumförbud på affärer.
Kan någon hjälp mig räkna ut vilken drevning som kan bli lyckad ?
siktar på ca:120 vid 3000varv på 4a
Gear Shifting:
1.Gear: 1,529 (26/17)
2.Gear: 1,263 (24/19)
3.Gear: 1,047 (22/21)
4.Gear: 0,869 (20/23)
Secondary: 4,31 (65/13)
Någon som sitter på en fin calc till detta ?
Du har glömt att skriva in den kanske viktigaste informationen, däcksdimension! Alternativt rullomkrets för det däcket.
Utväxlingsförhållande på 1-3 spelar mindre roll.
Originalutväxling är smutt då man får en ide om vad för framdrev tex som får plats på motorn utan att ta i.
13 taggar fram orginal
däck kommer vara 130/80-18 ? vad sitter orginal bak på husaberg ?
Ska du ha den i motardutförande brukar det 99% vara 17" både fram och bak.
120/60 -17
160/60 -17 (165/60-17 är även vanligt förekommande)
Numera börjar det ju även bli vanligt med 16,5" bak av nån anledning.
18" lät inge vidare? 80cc konverteringskit som finns att köpa för motard brukar ha 18" och de ser inte klokt ut, och finns ingen marknad för däck för det heller.
Ja det va ju inte riktigkt motard jag tänkte på =) Is och skog i första hand
Mycket fräckt bygge, ska bli skoj att se slutprodukten!
Låter vågat med 700cc 2takt i skogen, men respektingivande
Kan du kanske pm:a om vart du hittade den där calcen =)
Vet någon hur litet drev man kan ha bak på en Husa ?
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |