Husaberg med 700cc 2-takt´s Enstånka

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Han har faktiskt inte varit inne här på nästan en månad... Jag tror han omkom vid provkörningen, han råkade kicka igång den med växel i. Tomgången var så stark att crossen slog runt och slog loss huvudet...

Mina 0,02$

kenny vet hur det är att köra sådana maskiner

[YOUTUBE-ID]vNPscT-IK8E[/YOUTUBE-ID]
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Han har faktiskt inte varit inne här på nästan en månad... Jag tror han omkom vid provkörningen, han råkade kicka igång den med växel i. Tomgången var så stark att crossen slog runt och slog loss huvudet...

Mina 0,02$


Jag tror han fick fick bakslag när han skulle kicka igång den och skickades iväg på omloppsbana runt jorden och han har inte landat ännu men han beräknas dyka upp här före våren.
 

joker_fly

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Arvika
Hoj
Kx 500
En Milstolpe avklarad

En Kvar (Luftburk)

Kul med Intresse =)

Sorry att jag inte uppdaterar mer men tiden är knapp. Men en uppstart är inte långt borta nu. Smäller på de sista grejerna nästa vecka så då lär en provstart bli av, kan även dröja lite till men nu är det nära....

2hi2t89.jpg


21e1c38.jpg


2sb8h7l.jpg


308gjs6.jpg


2duknt3.jpg


m95a3t.jpg


sb26pl.jpg


Endast på två ställen behövde kröken ändras =) (Snusdosan är exakt lika stor som ytterkant förgasare =)
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
WOW WILLKET ÅK!

Vad snällt av dom att sätta kicken på vänstersidan (så man fortfarande kan ta sig fram med bilen när den baktänt i kickögonblicket..)

:tummenupp :D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Snyggt! :tummenupp

Får man vara med när den ska provköras...kanske smaka lite på den...:)

Henrik
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Köttigaste kröken jag sett :)
Biffig förgasare också! Jag är dock rädd att det massiva vridet kommer att göra cykeln ramsned. Att sätta en motor med 35 Nm mer vrid än en R1:a i en mopperam känns riskfyllt.
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Köttigaste kröken jag sett :)
Biffig förgasare också! Jag är dock rädd att det massiva vridet kommer att göra cykeln ramsned. Att sätta en motor med 35 Nm mer vrid än en R1:a i en mopperam känns riskfyllt.

Om den får grepp med bakhjulet kommer ramen vara oigenkännbar!

Jag vill se en film! :tuttar
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag tror jag har sagt detta tidigare men utifall jag blitt senil på senare tid så kommer det igen; Det här kan vara det hårigaste som byggts på mycket lång tid i detta avlånga land.

Tror att kylan och det helvetiska mörkret som omger oss nordbor typ 300 dagar om året har gjort att vårt förstånd för länge sedan lämnat oss vilket leder till diverse fullkomligt vansinniga byggen. 700cc 2-takts stånkor i offroadramar, raketdrivna sparkstöttingar, 2-takts SAAB:ar med snöskoter motorer etc. Här nere "down under" är folk iof ganska bra på detta också men ändå hamnar nordbornas byggen i de största MC-tidningarna på grund av vår tendens att helt sakna förstånd (och smak till viss del...)

Kan bara :Bugar för detta mästerverk. Hoppas ramen håller ett bra tag framöver, vill se film när det steks plastraketer!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top