Husaberg med 700cc 2-takt´s Enstånka

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Till kylaren misstänker jag?
Ska det vara en 90° böj?
Sitter ju sånna på många kylare, så om man kan hitta en kasserad kylare som man kan slakta borde man kulle få tag på det den vägen. Brukar vara utformade med kort radie dessutom.
 

joker_fly

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Arvika
Hoj
Kx 500
Japp en 90 graders någon som har en liggande =) har inte tid att springa runt på skrotar
eller tipsa om var man hittar en
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kan kolla imorrn har en skrotad huskykyl.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
äntligen har du återuppstått igen, ruskigt fränt projekt. säg till om du tröttnar, då kan jag ta över ;)
sen undrar jag hur många år sen du sa "3 dagars jobb kvar" hehe :glömdet
KEEP IT UP! :tummenupp
 

joker_fly

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Arvika
Hoj
Kx 500
Kan kolla imorrn har en skrotad huskykyl.

ja tack =) stora problem med att hitta en böj jävel folk kan ta hem men då måste dom ta hem 20 st och jag vill bara ha en =(

Ska se om jag hinner rulla up hojen på altanen och ta lite kort ikväll
 
Last edited:

joker_fly

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Arvika
Hoj
Kx 500
Bilder ?

2ptcnjt.jpg


1pjn9t.jpg


345il5j.jpg


ab2due.jpg


Japp den står på altanen så nu måste jag skruva på den

Förgasare samt el på plats (äntligen)dock behöver insuget planas något, skev efter svetsen

Hur kopplar man dödar knappen ? misstänker att de 2 kablar som ej är inkopplade på cdi boken har något med det att göra

Tror jag löst alu böjen med =)

Ska se om jag kan få tag i en alu block ca: 25mm x 25mm x 25mm och borra den så den blir en 90böj och sen sveta fast den
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Sorry höll på att glömma dig. 90 grader är den men bara 17mm ytter dia 20mm över kragen (glidstoppet).
Intressant?
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Pm:a adress så skickar jag kylet. Du får betala frakten kylet får du. Vill ju se denna igång.
 

joker_fly

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Arvika
Hoj
Kx 500
3 cl levererade en perfekt böj =) (Men vad hade du gjort med resten av kylaren.. såg ut som den blivit bestraffad =)
Kylaren och böjen åker till södertälje på måndag och med lite tur så är dom tillbaka på torsdag nästa vecka och då sitter dom ihop=)

Var det någon som hade en ide på de 2 kontakter från cdi boxen ? vad är dom till ?
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Vilket elsystem sitter på Hojen? Är det husas? Isof kan jag försöka kolla det ihelgen. Mja kylet har ju fått lite extra hantering efter själva skrotningen. Käpp genom cellpaketet + sten i bottendelen. Men du har den bättre delen:rolleyes:
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Grymt! Updates please!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top