Husaberg 650 startar inte

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Den där decompen är jag lite osäker på. Förstår inte riktigt när vajern ska vara slak och när den inte ska vara det...
Och fjädern som sitter på armen till decompen, hur ska den sitta?
Han som satte ihop motorn ställde spelet genom att lägga an och sen släppa 1/6 varv. Har läst om det också på SOE att folk gör så.

Ska prova flytta kicken ett splines också!

Tackar för tipsen!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Den lever!!!!! :yoparty Hur faaaan kan ett splines fel på kicken göra sån skillnad? Från heeeelt död till ett jävla liv genom att flytta kicken ett snäpp...
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Grattis!
Se bara till att kicka rätt, det kan göra riktigt ont annars :hihi
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tackartackar! :) Hehe, ja, jag har fått stryk av hojar så det räcker. Särskilt från en KTM 500 jag hade innan. Tyson kallades den.

Men Husan startar så lätt så nu. Inga problem ens i gympadojjor. Men jag skulle bara prova (visa grannen). Kör naturligtvis i riktiga mc-stövlar.
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Fan det måste jag oxå prova, omjag nu hade en hel kickaxel förståss....Har sparkat mig gul o blå på min djävel. Mest agerat klädhängare i garaget.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag startar lätt mina husor sittande. En 01 med SEM och en 06a.

Hur orkar man kicka sittande? Jag får ju hoppa på kicken :hihi Kan man starta den med dragen dekomp, eller är den bara till för att leta upp rätt läge att kicka från?

Fan det måste jag oxå prova, omjag nu hade en hel kickaxel förståss....Har sparkat mig gul o blå på min djävel. Mest agerat klädhängare i garaget.

Ja, gör det. Det är fan skrattretande att det kan hänga på en sån sak som att flytta kicken ETT splines. Att det lilla kan göra att den helt plötsligt startar...
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Hur orkar man kicka sittande? Jag får ju hoppa på kicken :hihi Kan man starta den med dragen dekomp, eller är den bara till för att leta upp rätt läge att kicka från?

Dekompen använder jag bara för att "lufta" motorn, spola in lite friskluft.
Se bara till att släppa upp kicken så auto dekompen "klickar" innan du trampar till.
På mina behövs inte mycket kraft, bara att man kickar bestämt och fullföljer rörelsen ända ner.

Jag tycker att min CR 500 är värre då jag behöver leta lite efter ett bra läge innan jag kickar.
Kul att det funkar, roliga hojar att köra!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hur orkar man kicka sittande? Jag får ju hoppa på kicken :hihi Kan man starta den med dragen dekomp, eller är den bara till för att leta upp rätt läge att kicka från?



Ja, gör det. Det är fan skrattretande att det kan hänga på en sån sak som att flytta kicken ETT splines. Att det lilla kan göra att den helt plötsligt startar...

Ett hack gör mer i färdväg för kicken än man tror. Hur många hack har den? Prova att få igång den genom att bara kicka halvvägs..
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top