Hur vilar man en KTM 690?

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Om d bara bakhjulet du vill åka på, så får du skruva loss d från hojen först:fakta
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Glöm inte att ta på kåLitchtröja ovanpå stället...annars klotar du DirEckt.
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Uppdaterar tråden lite! Vilandet har gått helt okej! Jag kommer inte en halv km, men lyckas jag bra kommer jag 10 meter i alla fall :banana

Hur i hela blåbärsskogen lyckas ni få upp den (hojen) i treans/fyrans växel? Kan ju inte vara originalkittad? Om ej original, vilka modifikationer har gjorts?
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Uppdaterar tråden lite! Vilandet har gått helt okej! Jag kommer inte en halv km, men lyckas jag bra kommer jag 10 meter i alla fall :banana

Hur i hela blåbärsskogen lyckas ni få upp den (hojen) i treans/fyrans växel? Kan ju inte vara originalkittad? Om ej original, vilka modifikationer har gjorts?

Sådär känns det innan man börjar få koll på grejerna. När jag var ny med min hoj och bara kunde vila den på tvåans växel så trodde jag motardgrabbarna ljög för mig när de sa att jag med lätthet skulle kunna vila upp hojen på treans växel.

Men efter ett tags övande så insåg jag att även om jag lyckades få upp framhjulet på tvåans växel så hade jag inte perfekt teknik. Så jag slipade satan på att slita upp framhjulet med olika tekniker tills jag kände att både jag och hojen inte behövde jobba lika hårt för att ta oss till balanspunkten. Efter det tränade jag samma teknik på trean och innan jag visste ordet av så vilade jag och hojen nästan hela åkturerna.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag får alltid upp min men inte längre än 4 sek :rodnar

Det gäller att öva å öva så blir uthålligheten bättre och att hitta punkten där hela universum möts också kallad för vissa punkten G ;-)

Lyckades få i varvstoppet i 2an ca 80-90 km/h
För tjocka cross stövlar att växla med skyller jag på :rolleyes:
 
Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
fick mitt kort nu i sommar så har inte haft så mycket tid att lära mig åka bakhjul men övar och blir bättre o bättre. kanske kan köra 100 meter och endast rakt fram xD

när ja började så var det bara gasres på 1an o 2an och det är kanske bäst i början men måste säga att öva på att koppla upp den istället, mycket säkrare och lättare om du frågar mig. tänk på var och hur du sitter och var du lägger tyngden. jag försöker ha den i mitten, asså inte hänga över styret eller luta mig bakåt som en tok.
kläm åt tanken med benen och lägg foten på bromsen, jag har aldrig använt bromsen men den dagen kmr den med. jag föredrar 3an men kopplar upp på 2an ibland med ifall ja inte tänk köra så fort.
3an som sagt, ja ligger i 45-50 vrider på gasen och klämmer till lite snabbt på kopplingen med ett finger, sen är det bara att jobba sig högre för varje gång.
vart lite förvånad hur lätt det var att balansera bara med gasen när man väl vågat sig upp dit :)

leta raksträckor utan trafik o träna träna träna :p
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Tanken är där bak på KTM:en, så det blir svårt att klämma. Fast du kanske vill att jag ska ztajla lite? :D

:yoparty

fick mitt kort nu i sommar så har inte haft så mycket tid att lära mig åka bakhjul men övar och blir bättre o bättre. kanske kan köra 100 meter och endast rakt fram xD

när ja började så var det bara gasres på 1an o 2an och det är kanske bäst i början men måste säga att öva på att koppla upp den istället, mycket säkrare och lättare om du frågar mig. tänk på var och hur du sitter och var du lägger tyngden. jag försöker ha den i mitten, asså inte hänga över styret eller luta mig bakåt som en tok.
kläm åt tanken med benen och lägg foten på bromsen, jag har aldrig använt bromsen men den dagen kmr den med. jag föredrar 3an men kopplar upp på 2an ibland med ifall ja inte tänk köra så fort.
3an som sagt, ja ligger i 45-50 vrider på gasen och klämmer till lite snabbt på kopplingen med ett finger, sen är det bara att jobba sig högre för varje gång.
vart lite förvånad hur lätt det var att balansera bara med gasen när man väl vågat sig upp dit :)

leta raksträckor utan trafik o träna träna träna :p
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Finns det ingen snäll moderator på sidan som kan gå in och ändra på trådskaparens felstavning i rubriken eftersom vederbörande verkar sakna den kunskapen själv. :va
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Tanken är där bak på KTM:en, så det blir svårt att klämma. Fast du kanske vill att jag ska ztajla lite? :D

:yoparty

lägg huvudet mellan benen och dra i avgasningsryckarsnöret och luta dig frammåt så ska du säkert ta en vänsterkurva med bredställ rakt fram.

ja ztajlar lite jag med med irrelevanta och konstiga svar :) :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
vila varför vill du vila för? när du kan dra en WTF burnout istället
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top