Hur valde ni hoj?

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Ort
Norrköping,Falun,Thailand
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Hur valde ni hoj och varför? För att den var snyggast? Gillade den bäst? Billigast att äga? Eller hur det nu var :confused:


Berätta varför ni valde den ni valde :tummenupp
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Du kanske bara vill ha svar från de med "värstinghojjar" men jag svarar ändå.. Köpte min Kawa GPZ500 -91 för att den var billig att köpa, billig att äga, och skulle jag lägga ner den har jag inte förlorat så mycket pengar. Skulle främst ha den för att öva o ta mc-kort. Vilket jag lyckades med, men den räcker nog ett tag för mig.

Visst måste den va lite snygg också, får inte se ut som en gigantisk moppe :)
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Gsxr 750 -98

Vuxit upp med idén om hur en motorcykel skulle se ut: bullrumpa och är clean med vit grund och blå dekaler. :)

Sen när man väl provkörde en var det klart.. :rolleyes:
 

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Ort
Norrköping,Falun,Thailand
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
scud skrev:
Du kanske bara vill ha svar från de med "värstinghojjar" men jag svarar ändå.. Köpte min Kawa GPZ500 -91 för att den var billig att köpa, billig att äga, och skulle jag lägga ner den har jag inte förlorat så mycket pengar. Skulle främst ha den för att öva o ta mc-kort. Vilket jag lyckades med, men den räcker nog ett tag för mig.

Visst måste den va lite snygg också, får inte se ut som en gigantisk moppe :)



Nej nej alla ska svara ! Kul att veta hur folk väljer och kul ska det bli att se vad alla har att säga om Yamaha R och Gsxr hojarna som är de vanligaste..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag har kört tillräckligt med effektmonster i mina dagar och tycker inte att jag behöver det längre.

Jag ville ha en hoj med RIKTGT bra chassie men behövde inte allt pulver som är i moderna sporthojar och SZR660 passar som handen i handsken på den beskrivningen.
Fantastisk väghållning, underbart ljud, helt otroligt kul hoj att köra och jag älskar den av hela mitt hjärta och hela min skäl!
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Köpte min Honda VFR 750 F -88 för att det var min allra första drömhoj.
Ducatin köpte jag för att det är den snyggaste maskin jag sett och ljudet är underbart.

Jag brydde mig inte om maskinerna var lämpliga som första maskin eller lättkörda.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
har blivit förälskad i de hojar jag haft! Det har varit den stora anledningen till att jag köpt dem. Att den första, som var en supermotard, också var grymt lättkörd gjorde det hela bara bättre!
men jag har egentligen bara haft tur....Det finns hojar som jag älskar, men som jag får vänta med till jag har råd att äga, försäkra, etc. Men jag har aldrig satt mig ned och räknat ut vilka jag skulle ha råd med och sedan funderat på vilken jag gillar bäst av dem. Utan jag har fallit för hojen först och sedan haft turen att det vart en hoj jag haft råd att köpa/äga.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag valde 1100R -86 p.g.a. det är lite av en kulthoj, har kanonfin motor och är mycket trimvänlig :tummenupp Första riktiga R-hojen över litern
 

Danne 24

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
På Jakt!!
Valde min R6:a pga lättkörd,kulkörd, :tummenupp design, färg, Billig att köpa
Pengarna fick komma i andrahand. Känns tungt nu men det e det värt. :D
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Min ända anledning va kärlek vi första ögonkastet
 

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
RF900R
Köpte min RF900 -98 mycket på känsla! Tycker helt enkelt att det är en oerhört snygg hoj! Dessutom börjar de bli hyggliga i pris (även om jag tycker Bike skriver ner den allt för mycket i sin senaste begagnatprislista)...

Den funkar liksom till allt, snabbåka då den kan gå undan ordenligt, touringåka (med passagerare) då sittställningen är helt OK, och jag har till och med kört på gocart-bana med den utan att det blev för bökigt, så lite smidig är den allt, fast den är stor.

Att den sen faktiskt gick att försäkra till hygglig kostnad, trots sin effekt, är ju inget som sitter ivägen!
 

marolo

Socio: 2806
Gick med
5 Sep 2004
Ort
I lägenhet
Hoj
748 Bip
Hade en Monster först, den valde jag mycket utifrån utsendet. Det var min första hoj. Fastnade då för ducati. Vägegenskaperna, ljudet samt det stilrena utsendet på ducatis hojar! Och det är roligt att äga en ducati! Tänker då på samanhållningen bland ducatister och på klubbens aktiviteter! :fyllisar
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Namnet, så klart!
Finns det nå'n häftigare modellbeteckning än "fajjerblejjd"?!
Nä! :tungan
/B)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Först hade jag en 00'a R1 den köpte jag bara för jag hade hört att dom var snabba + att kompisen har en sån.Sen köpte jag en RSVR 2002 bara för att dom såg så feta ut samt hade en skön motor.Nu har jag en TLR 1998 bara för jag är såld på twinnar.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Gixxern fick jag genom ett byte. Det var kärlek så fort jag fick se den på bild och hade mer eller mindre bestämt mig innan jag sett den.
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Jag valde en så "ny" hoj som möjligt som kvalade in i classicaförsäkringen.
Har haft några 600:eek:r tidigare och ville dessutom upp ett snäpp i kubik

Men när jag samlat ihop lite cash och fixat ett garage så blir det troligen en SV650S -03-05.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top