Hur tänker ni börja säsongen 2013?

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Puttrade hem från nyårfirande vid kl 02, passade på att ta en sväng längs en grusväg och några extra snövallar :yoparty :)
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Ja, tyvärr. :(

Nä, faktiskt så körde jag första turen 28:e Mars förra året.
2007 lyckades jag starta säsongen redan 12 mars men jag bor i.o.f.s. lite sydligare än du. Men 2012 blev det inte förrän alldeles i början av april så där slog du inlandet även om jag är söder om dig :tungan
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Få hem gasvajer så man kan få fart på grejerna, sen blir de o hämta ut motarden när motpartens försäkringsbolag tittat klart på den :mad:
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Iskörning med kotten i helgen om det bara vill frysa på lite... =)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ser både gött och läskigt ut! Jag börjar säsongen lite över +10 med sporthoj i alla fall... =)
 

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Hästveda
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Nej jag måste köra i 2 km/t och läraaren skriker om det går fortare, för han går bredvid, ska byta skola för att se hur de gör, men bara det att man får köra skit mycket längre till en annan Mc skola grrr... Undrar om det är bara för jag är tjej, han gör likadant med min kompis Annika..Men annikas kille tog sitt kort på 2 mån, och hade aldrig sutit på en moppe ens...:huvet
2km/h är väldigt sakta... Räcker inte ca 4?
 

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Nykvarn
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Ser både gött och läskigt ut! Jag börjar säsongen lite över +10 med sporthoj i alla fall... =)

Ja gött va det :D Läskigt tja när man vant sig vid att saltet bildat ett slemmigt lager på asfalten gick det fint.
Jag vågade inte direkt lägga ner i kurvorna rakt fram gick fint :rock
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Va så där att köra häromdagen, gick bra dagtid 5+ men framåt kvällen blev det halt som såpa när allt frös vid 2+.

Men blir gött när värmen kommit över 15-20+, just nu blir det små korta svängar, man fryser ju.
 
Last edited:

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Slip-on och handtagsvärmare plus lite annat smått beställt. Plockar nog fram hojen ur dvalan till påsk...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Börjar tyvärr med att avsluta den :(

Ska sälja av en himla massa grejer till CBR600RR -06 som blev över, hojen är redan borta. Resten av garageutrustningar hamstrar jag till -14 och räknar med att komma tillbaka med kraft då.

I år håller ekonomin på sin höjd till lite sporadiskt mesåka och då skiter jag hellre i det helt. Blir bara arg om jag inte kan ge mig själv förutsättningarna.

Köp mina grejer och ge till mig din peng istället ;). Måste köpa ny lya!
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Nej jag måste köra i 2 km/t och läraaren skriker om det går fortare, för han går bredvid, ska byta skola för att se hur de gör, men bara det att man får köra skit mycket längre till en annan Mc skola grrr... Undrar om det är bara för jag är tjej, han gör likadant med min kompis Annika..Men annikas kille tog sitt kort på 2 mån, och hade aldrig sutit på en moppe ens...:huvet

Ajdå, infon jag har fått är att det är gånghastighet som gäller =ca4km/h, men å andra sidan är det ju bra att kunna köra saktare för då klarar man ju defintivt uppkörningen.. Om det har att göra med att du är tjej låter väldigt konstigt, då borde du verkligen byta skola... Själv kör jag 3 mil till min. Finns fler i närheten men de är dyra.
 

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Hästveda
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Jo min bror tog sitt kort och de sa inget om någon hastighet, likaså har jag pratat med SMC det finns inga föreskrifter om fart, bara att man ska styra farten med kopplingen, jag har 2 mil till min skola, och sen om jag byter blir det 4 mil fram och 4 mil tillbaka, inte kul alls, betalar redan 800 pr lektion, tycker man skulle ställa lite krav! Han har inget att anmärka på vad gäller min körning annars, så han måste ju hitta på nåt för att tjäna pengar på mig, så tar han ner farten till det omöjliga på banan är det ju klart han kan hålla kvar mig o min kompis där tills han pumpat oss på pengar... Tror han, för vi tänker byta skola båda två! Sen vet inte jag hur han tänker göra då jag ska ha "tungt" kort och den Bandit jag kör är strypt och sänkt, den andra når jag inte ner på, en likadan fast ostrypt..Jag är inte så lång :huvet
Ajdå, infon jag har fått är att det är gånghastighet som gäller =ca4km/h, men å andra sidan är det ju bra att kunna köra saktare för då klarar man ju defintivt uppkörningen.. Om det har att göra med att du är tjej låter väldigt konstigt, då borde du verkligen byta skola... Själv kör jag 3 mil till min. Finns fler i närheten men de är dyra.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Jag upplevde med att läraren klagade att jag körde för fort på krypkörningen,övade 3-4 gånger på det sen funkade det,men sen på uppkörnings dagen när vi skulle öva innan uppkörningsläraren kom, så var jag nervig att jag körde för fort, men då sa trafikläraren att du kan lugna dig det funkar fin fint, blev oxå rätt iriterad på att han hade tjatat på lågfarten att det gick för fort, men han ville nog bara att man skulle kuna behärska hojen ordentligt den dagen man hade uppkörning, iallafall så tog jag kortet på första försöket, så då spelade dom där extra körningarna inte så stor roll, när man hade kortet samt kan krypköra fint nu i köer mm så det var ändå en bra läxa när man börjar köra själv :banana
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
:) Ska skruva ihop Duccen från scratch... Blir jag färdig innan säsongen är slut är det en prestation:banana
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top