Hur skickar man lämpligast in regskylt?

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Godkväller! :krama
Helknäppt val av forumsdel, men då jag inte hittade något lämpligare och statliga ting trots allt är rätt mecking (mekhörnan:gnissla) Så... blev det så :tuttar

Är det någon som vet lite bättre hur man lämpligast skickar in en regplåt? Har precis sålt hojen till Danmark, och då vill ts ha plåten :)
Är det helt enkelt ett vanligt kuvert som gäller? Kan det skickas i samma kuvert som det danska regbeviset samt avregistreringshandling? Eller är det olika avdelningar som har hand om saker och ting? :tungan

Ja... en aning muppig fråga vågar jag nog själv erkänna, men då deras hemsida är iallafall för mig väldigt luddig, och när jag ringde för att fråga fick jag bara till svars: ''Det är bara att skicka in den'' -Aa, men hur vill ni att jag skickar in den? I ett brev? ''Det är bara att skicka in den''. Det sades nog 3-4 gånger innan jag gav upp :tungan Men vad bra, jag slickar på ett frimärke på skylten och lägger det på lådan, så är allt löst :D

Antagligen så är det ju så simpelt att allting bara ska mölas ner i ett kuvert och skickas in allt på samma gång... Men då jag ogärna hamnar i olika fack på transportstyrelsen och det bollas fram och tillbaks i deras ''bevisrum'' för export så gör jag gärna rätt ifrån början och hör med er ERFARNA hjältar :krama:tuttar
smorpuff


Långt jävla inlägg för en så simpel fråga :huvet

Ska plåten skickas i ett kuvert?

Tack på förhand ni fina!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...eller gör det enkelt för dig, anmäl skylten som borttappad/saknad/whatever efter att du (naturligtvis, miljövän som du är) lämnat den till återvinningen som metallskrot.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
...med rfid-tracking.

Eller tejpa den på baksidan av en iPad och aktivera "Hitta min iPad"
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hade gått in på postens utlämningställe och valt ett kuvert med porto betalt som regskylten går in i. Sedan skriva på adressen. Stoppa in skylten. Tejpa igen kuvertet (tycker postens eget klister känns opålitligt och ta ett foto av kuvertet och slänga i postlådan. Och övriga papper i samma kuvert.
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag hade ålagt lämplig postiljon uppdraget att ledsaga min för fordonet unika skylt från mitt humbla pörte till trafikverkets mottagningsadress.

Vid ankomsten hade jag ombett postiljonen att medelst rörlig telefoni meddela mig status på försändelsen.

Låt ingenting stoppa dig!

Lycka till!
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag hade gått in på postens utlämningställe och valt ett kuvert med porto betalt som regskylten går in i. Sedan skriva på adressen. Stoppa in skylten. Tejpa igen kuvertet (tycker postens eget klister känns opålitligt och ta ett foto av kuvertet och slänga i postlådan. Och övriga papper i samma kuvert.

Kopierar din text eftersom vi tänker lika sånär som på att jag vill veta vart den hamnar :)

Jag hade gått in på postens utlämningställe och valt ett kuvert med porto betalt som regskylten går in i. Sedan skriva på adressen. Stoppa in skylten. Tejpa igen kuvertet (tycker postens eget klister känns opålitligt och ta ett foto av kuvertet och slänga i sopcontainer. Och övriga papper i samma kuvert.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top