Sant, kostnader hojskadorna är säkert peanuts jämfört med personskadorna. Men resonemanget att sporthojar kraschar ofta och därför bör ha dyra premier håller troligen ändå; många krascher = höga premier. Man kan dessutom anta att en sporthojskrasch slutar mer illa för föraren än en glidarkrasch eftersom sporthojskraschen troligen sker från en högre hastighet….
Man kan ju också vända på det -
I en brottningsmatch mellan dig, 400 kg nordamerikanskt gjutjärn och asfalten är det du som går förlorande ur striden, alltid...
..och de där jeansshortsen, kåvbåjsar-bootsen, vargtrycks-t-shirten och kromade nazihjälmen var ju inte en så bra skyddsutrustning som det först verkade. Alls. Inte ens tribaltatueringarna, hur tuffa de än såg ut när de införskaffades, med hjälp av nytagna Finax- och/eller sms-lån, hjälpte tydligen mot att delar av dina armar och ben lämnades kvar längs dikeskanten...
De flesta på sporthoj har ju, trots allt snack om extremt beteende hit och fuck-you-burn-out dit, faktiskt vett att skydda sig med, för uppgiften, korrekt utstyrsel...
(Jaja, nu blir det ett jävla liv om att man i Orten, minsann, promt ska sladda omkring på en nystulen Ninja iförd endast KVV-tofflor och Adidaslinne, men, det är vinter så vi tar väl den diskussionen en gång till då'rå...
)