Hur ofta kommer en stulen hoj tillbaka???

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Satt å undra lite.
Har själv aldrig fått Hojen Stulen.
Men det verkar ju som om dom flesta bara Försvinner???
E det vanligt att dom hittar den Stulna Hojen???
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Vet faktiskt inte, jag fick då aldrig se min något mer när det blev stulen.

Tänkte lite på det nu när jag var iväg och köpte en ny cross i veckan. Hur fan vet man om den är stulen ?
En vanlig hoj är ju bara kolla regnr på lite snabbt, men på en cross finns ju bara ramnummer och motornummer, och inte fan ställer man sig och ringer in till snuten och ber dom kolla det.

Ringde f.ö försäkringsbolaget precis och skulle teckna en garageförsäkring på crossen. Men det gick inte sa dom, endast en halvförsäkring gick att teckna. När jag frågade varför och sa att det är ju inget registrerat fordon som får framföras på väg, så sa hon ändå att det var det gällde.

Men när jag fick min cross stulen så gick det inte på hemförsäkringen och då sa dom att jag skulle haft en garageförsäkring :va
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Inte så ofta skulle jag gissa på.
Dock fick jag tillbaka min en vecka efter den blivit stulen. Stod på en parkering i en stad/by 3 mil från Båstad.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Ringde f.ö försäkringsbolaget precis och skulle teckna en garageförsäkring på crossen. Men det gick inte sa dom, endast en halvförsäkring gick att teckna. När jag frågade varför och sa att det är ju inget registrerat fordon som får framföras på väg, så sa hon ändå att det var det gällde.

Senast jag hade en cross så hade jag en försäkring hos länsförsäkringar. Man får be om en försäkring för oregistrerat fordon.

Slå dom en signal och kolla :)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Min R1a kom inte tillbaka under den tiden man fick vänta på utbetalning från försäkringsbolaget i alla fall... Va väl 2-3 månader.
Men sen vet man ju inte om den dyker upp senare men då är det ju försäkringsbolaget som äger den. Men jag tippar på att det är högst otroligt att den kommer tillbaka efter 2-3 månader.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nästan lika retarderat som att använda ordet retarderat. Dessutom ska man inte klaga på andras skiljetecken när man inte själv använder punkt i slutet av meningen.

Dessutom kan Man vara Lite mer försiktig Med användandet av Versaler.

Du har vaknat på fel sida va? :D Bara gnäll från dig idag. Är du bakis?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Dessutom kan Man vara Lite mer försiktig Med användandet av Versaler.

Du har vaknat på fel sida va? :D Bara gnäll från dig idag. Är du bakis?

Förutom det här så tror jag inte att jag gnällt på någon idag. Dessutom är det alltid tillåtet att gnälla tillbaks på gnälliga besserschmitters i glashus.
 
Gick med
20 Jul 2009
Ort
åkersberga
Hoj
KTM lc4 prestige
Nästan lika retarderat som att använda ordet retarderat. Dessutom ska man inte klaga på andras skiljetecken när man inte själv använder punkt i slutet av meningen.

Ingick inte ordet retarderat i ditt vokabulär så du blev grinig när du var tvungen att googla.:va

Sen ang punkter så tror Jag inte ens du behöver en i slutet av ett inlägg för att fatta att det inte finns något mer att läsa.

/Robin som blev grinig på Messerschmitten.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Ingick inte ordet retarderat i ditt vokabulär så du blev grinig när du var tvungen att googla.:va

Sen ang punkter så tror Jag inte ens du behöver en i slutet av ett inlägg för att fatta att det inte finns något mer att läsa.

/Robin som blev grinig på Messerschmitten.
Försök inte få det att verka som att det var jag som började.

Retarderat är ett modeord som främst används av efterblivna människor på internetforum som försöker framstå som bildade. Främst språkpoliser.

Sen ang frågetecken så tror jag inte du behöver exakt ett för att fatta att det var en fråga.

/Håkan som inte tror att Robin ser att jag gör exakt samma sak som han själv gjorde.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Inte själva hojen, men fick självrisken tillbaka då det visade sig flera månader senare att polisen hade hittat min stulna XT600E men läst av ramnumret fel (typ en 2'a istället för en 7'a) och fått fram en XT600E (samma färg) som vart stulen i Växsjö... vad är oddsen!? :va :hihi

Var så att flera månader senare fick farsan för sig att slå upp regnumret på transsportstyrelsen/vägverket för skojs skull, och *poff* helt plötsligt stod den inte som stulen längre utan med en ny ägare, så efter lite telefonsamtal och skit så visade det sig att försäkringsbolaget för den andra hojen hade tagit min hoj (för ca 35000 kr innan den vart stulen och saboterad) och sålt till någon för 18000 kr (ny tändlås och tank var allt som behövdes fixas).

så lite pengar tillbaka iallafall, men inte värt det ändå, var fasen utan hoj i över två månader, Juni-Juli... det var tungt. Men kanske inte helt dumt, XT600'an var en okej hoj, men jag ville sedan länge egentligen ha en KTM, och hade den inte blivit stulen hade jag nog inte sålt och införskaffat en KTM på 2-4 år minst ändå. Om inte annat så får man försöka se det hela positivt i vilket fall som helst :) Vad annars kan man göra? :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Frågan är egentligen om man VILL ha tillbaks hojen sedan Adnan har visat kompisarna att han kan varvstoppsburna.

Försvinner hojen så hoppas jag att hojen begår självmord med tjuven på, typ hoppar av vägen eller så.
 

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6
Jag tror inte att polisen har någon sådan statistik, men jag kan tänka mig att Larmtjänst har siffror...

Tänkte lite på det nu när jag var iväg och köpte en ny cross i veckan. Hur fan vet man om den är stulen ?
En vanlig hoj är ju bara kolla regnr på lite snabbt, men på en cross finns ju bara ramnummer och motornummer, och inte fan ställer man sig och ringer in till snuten och ber dom kolla det.

Det är nog det man ska göra, faktiskt... de har ju ändå rätt bra system att kika i, så slipper man att bli misstänkt för häleri om det senare visar sig att den är stulen.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top