Hur mycket tid spar man på en QS?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varva ur på sexan??? :eek:

Så stora bakdrev finns inte att jag skulle våga det, går ju jetEfoRrt då jue :3freak

Stuntdrevning min käre kamrat stuntdrevning. Då kommer även du att uppleva hur det är att varva ur sista växeln....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fast har du en drevning anpassad efter banan så kommer du ju aldrig komma dit? När den väl börjar närma sig att varva ur på 6'an så är det ju dags att bromsa iaf?

ja visst, men nu har ju inte alla så bra drevning, och innan man provat ut rätt drevning så kan man leta efter sjuan, mfl tillfällen..
Det jag belyste är att man lätt tappar det lilla man vunnit om boxen inte är smart.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Äh , dreva hojen så den går runt hela banan på 3an då slipper man bry sig :)


Största fördelen med Qs är ljudet när man växlar :banana ..Och smidigheten .
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Enl Mattias Gustafsson, mannen bakom Cordona så finns det mer än några tiondelar att tjäna på QS.
Intressant intervjuv på Highsider

Vi brukar se ungefär 0.2 sekunders förbättring på dragstrippen, cirka 1,5 sekund runt en RR-bana. Tvåfaldige Nordic BoTT-mästaren Rickard Larsson förbättrade sin varvtid runt Ring Knutstorp med 1,5 sekund mellan torsdagsträningen och söndagens race vid ett tillfälle 2008; enda maskinella skillnaden var att vi monterat en PQ8 Combo på hans nya Ducati 1098S.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Enl Mattias Gustafsson, mannen bakom Cordona så finns det mer än några tiondelar att tjäna på QS.
Intressant intervjuv på Highsider

Vi brukar se ungefär 0.2 sekunders förbättring på dragstrippen, cirka 1,5 sekund runt en RR-bana. Tvåfaldige Nordic BoTT-mästaren Rickard Larsson förbättrade sin varvtid runt Ring Knutstorp med 1,5 sekund mellan torsdagsträningen och söndagens race vid ett tillfälle 2008; enda maskinella skillnaden var att vi monterat en PQ8 Combo på hans nya Ducati 1098S.

Ja fast det där får man ju ta med en nypa salt.

Att jämföra torsdagsträningen med söndagens race (när man fått 2 kval och 1 race i kroppen) blir ju ganska skevt. Man laddar ju mycket hårdare på ett race när det gäller något. Antagligen har man nya däck på o.s.v. Sedan så kan det nog skilja lite, men inte 1,5 sekunder.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top