Hur många gånger har ni vurpat?

Hur många gånger har du vurpat på allmän väg?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
5 gånger på 29 säsonger varav 4 inte räknas eftersom jag aldrig släppte styret;)
 

fisken2

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2013
Ort
Oskarshamn
Hoj
Italienare + R6
Cross/enduro: ???
Allmän väg: Tre

Samtliga på moped.. Första nitade på rullgrus och bet i asfalten. Andra var när man skulle stilla lite framför skolbussen, skulle köra över ett litet hopp men framdäcket sa ifrån och jag fölg över styret. Tredje gången blev jag påkörd bakifrån av något mopefucko som inte kunde hålla ögona framåt.

Annars har jag klarat mig väldigt bra efter det även om det har varit extremt nära ett flertal gånger bara i år.. :tummenupp
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Räknas väl kanske inte men i Älvdalen, på isig väg la sig hojen ner. Den ville sova och jag försökte få upp den på hjulen igen. Gick inte så bra men så kom räcket! Tjong sa det bara så var jag uppe igen och åt rätt håll. Bucklade till skidan bara, annars både jag och hoj hela.

:)

Får tillägga att jag + hoj hasade på sidan hela tiden fram till räcket.
 
Last edited:

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
Söder om ekvatorn
Hoj
Honda CBR600RR -06
En gång hittills. Lowsider på grustäckt asfalt. Jävlar va snabbt de går, hade inte kunnat kasta hojen i backen snabbare!
Lite öm i foten och ett litet skrapsår på svingen som fixades efter en timme i garaget. :tummenupp
Känner på mig att nästa vurpa kommer göra ondare :gnissla
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Otur kan alla ha ....men mer än 10ggr :confused: Själv har jag haft lappen i 33år och turligt nog aldrig vurpat eller lagt hoj.

Jag kör väldigt sällan fort på vägar jag inte känner till och även om jag känner till en väg bra som tex bulten kör jag gärna en sväng och kikar lite efter tex grus innan det ska gasas .

Sedan så rekommenderas Smc knix på tex gokartbanan för er som inte kört där så får man mkt mer marginal i trafiken och blir mindre stressad då man möter en buss i en kurva på en smal väg tex :)

Så nu är jag klar hehe .
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Aldrig klotat än, har kört bara supersporthojjar sedan 2007. Gick under nicket MarkisAvMagi här tidigare. Men mailtrubbel raderade kontot. Men det har varit oändligt antal Close calls, alltfrån klassiskt vänstersvängande bilar till missbedömda kurvor där diket varit mm bort..
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
1 gång.

I sidan på vänstersvängande lastbil i ca 90-100 blås på 90 -väg. Jag passerade 20cm framför framhjulen och landade tryggt i diket utan skador(mirakulöst nog inget räcke just där, fast det var räcke överjävlarallt på den vägen). Hojen träffade andra hjulparet på lastbilen och blev totalskrot.

Sedan dess kör jag heller aldrig om ifall det ens finns en avtagsväg, och jag gillar inte lastbilar. :crash


Aldrig klotat än, har kört bara supersporthojjar sedan 2007. Gick under nicket MarkisAvMagi här tidigare. Men mailtrubbel raderade kontot. Men det har varit oändligt antal Close calls, alltfrån klassiskt vänstersvängande bilar till missbedömda kurvor där diket varit mm bort..

Ahh, jag undrade vart du tog vägen! :)

Även jag är omreggad. Fick ta en paus p.g.a förstoppade pretton. Men vi provar igen!
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
2 gånger på allmän väg (fast första gången hade jag inte körkort så det räknas ju såklart inte då!), 5 gånger på bana. Klickade dock i 7 gånger i pollen för jag är inte läskunnig. :död
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Cross/enduro: ???
Allmän väg: Tre

Samtliga på moped.. Första nitade på rullgrus och bet i asfalten. Andra var när man skulle stilla lite framför skolbussen, skulle köra över ett litet hopp men framdäcket sa ifrån och jag fölg över styret. Tredje gången blev jag påkörd bakifrån av något mopefucko som inte kunde hålla ögona framåt.

Annars har jag klarat mig väldigt bra efter det även om det har varit extremt nära ett flertal gånger bara i år.. :tummenupp

Räknas moped så har jag kraschat mer än vad jag orkar räkna. :D Hade två mopeder för att alltid ha en som var i körbart skick medan den senaste kraschen blev fixad, men inte ens det hjälpte och ibland fick man cykla. Eller ja, hänka på cykel med polare som hade fungerande moped. :crash
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Har vurpat 3 gånger, varav en vurpa var rätt allvarlig. Körde rätt ut i skogen med en GSX-400 gjorde kullerbytta och landade i mjuk mossa. Hade det varit en bit åt höger hade jag inte gått idag missade en stor spetsig sten med ca 40 cm. Detta var 1990 (3 månader nytaget körkort) men etsade sig fast i minnet och kommer ihåg det än idag. De andra två gångerna lade jag ner hojen, en gång pga dåligt sopad gata och den andra orsakades av ett spårvagnsspår.

Efter den första vurpan har jag alltid varit lite defensiv i min körning och planerat körningen mycket bättre samt gått avrostningskurser regelbundet.

//T
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Om man bortser från att välta hojen i krypfart så är det 3. Första gången inga skador, andra gången ett mindre benbrott i vänster fot, tredje gången krossat höger smalben med permanenta skador. Får en känsla av att jag förbrukat mina tre liv så jag ska försöka hålla mig på hjulen framöver :)
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Förvånad:confused: när jag ser att en del klarat av att vurpa 10 ggr på allmän väg och fortfarande lever.
Med tanke på allt skit man kan göra sig illa på som alla sorts fordon, berg, sten och träd.
Grattis!!
Änglavakt? eller så är det helt enkelt inte er tur än.
Jag? 0 ggr mer tur än skicklighet.
 
Last edited:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Moppe.. MÅNGA
Hoj: 1

Eftersom jag bara kan svänga och är totalt talanglös på bakhjulet var det ju där olyckan skedde:crash:yoparty:banana

Smurfarsle i en vecka men inget mer än så:arsele
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
1 gång på 6 år, hade väldigt bråttom in i en rondell som en senil gammal gubbe inte såg och körde in i rondellen framför mig....pang sa det in i vänstra bakdörren och jag slog klockspelet i tanken och jag fick fruktansvärt ont. :rock
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Nästan 60% har alltså vurpat minst en gång. Ganska många får man säga. Antagliigen är de som svarat lite mer "galna" än gemeneman med hojkort men ändå väldigt många.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Återigen så inser jag behovet av att kontakta min lokala riksdagsrepresentant (som egentligen inte existerar eftersom jag kommer från Norrland) och be om att det ska införas stränga straff för den som startar poll-underökningar med absolut noll statistiskt värde och därigenom är totalt meningslösa.

Jag föreslår att kölhalning runt en guldvinge införs på straffskalan.

Tyck vad du vill men jag kan tycka det är intressant när så pass många olyckor sker. Sen om det är på grund av dumhet eller olycklig omständighet är ju en sak.

Nu vill jag ha en poll undersökning från dig med stort statisktsikt värde på Sh:krama
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Klotar man så är man kass, så är det bara.

klotar man mer än 1 gång så har man haft tur.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Är inne på min andra säsong, första vurpan för två månader sen. Bombar på rätt bra, så antar att jag gör det på rätt sätt :hihi
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top