Hur många av er åker utan körkort här inne?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ducati for life

Guest
...resonomanget att köra utan körkort är ju lika dumt som att ta bort alla trafikregler. Det finns ju en anledning till varför man ska ha körkort, tex för att slippa idioter som inte har nån koll på vägarna och som orsakar olyckor med dödlig utgång. Visst så länge det "bara drabbar" det puckot som åker utan körkort, fine I don't give a fuck, men det är när oskyldiga blir inblandade som det är fel. Visst jag tvivlar inte en sekund på att det går alldeles utmärkt att köra utan körkort, har ett par bekanta som gör det (kör både bil och mc utan), men hur fan skulle det se ut på vägarna om alla sket i regler och lagar (moral & etik)? "Nä fan jag tar vänster sväng i den här rondellen idag" Det är väl tillräckligt farligt redan nu, trots alla "idioter" MED körkort.

Uppenbarligen gör ju dessa indivder redan som dom vill, inte bara i trafiken utan säkert överallt i samhället också, det gör jag med. Det är väl det vi kallar för frihet - men ska man då inte fråga sig om vi skulle tex neka dessa körkortslösa tex ambulans när (jo för det är bara en tidsfråga) dom hamnar i en olycka? Jag kan se det framför mig, snubben behöver vård vid avkörning och ambulans personalen packar in sin bår igen när dom har upptäckt att den skadade inte har körkort...usch hemska tanke... nä så kan det ju inte se ut i ett samhälle med struktur och medmänsklighet.

Lycka till oooo ni smarta individer som inte vill ta körkort.
Jag hoppas verkligen samhället kommer hjälpa er den dagen ni behöver hjälp och inte liksom ni, skita i regler, moral och etik.

PS Erik_g - varför har du hjälm när du kan köra utan, e du en fegis eller? DS
 
Last edited:

Tasteless

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Lindesberg
Hoj
Gsx1100r
Det bästa är att ha körkort men att köra som om man inte hade KK.
ERIK G resonerar som ett barn för att få uppmärksamhet kanske fick han en grön brandbil när alla andra fick röda?
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag orkar inte läsa hela tråden men blir ändå sugen på att skriva.

själv ångrar jag att jag tog körkort för mc.
om man kör svinit så får man tokfeta straff ifall man blir haffad och har körkort. har själv fått fängelsestraff tex för grov vårdslöshet i trafik.
om man svinkör men inte har något körkort får man inte alls lika feta straff. jag hade aldrig fått finkan om jag inte haft körkort. dom verkar resonera lite som att har man inget körkort så förstår man inte hur farligt det är att svinköra.

när jag tog hojkort köpte jag en hoj och sen körde jag själv utan kk för att lära mig köra. det var ekonomiskt och bra :D
 

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Söder
Hoj
Daytona 955i
bmwjohan skrev:
2513202 jag orkar inte läsa hela tråden men blir ändå sugen på att skriva.

själv ångrar jag att jag tog körkort för mc.
om man kör svinit så får man tokfeta straff ifall man blir haffad och har körkort. har själv fått fängelsestraff tex för grov vårdslöshet i trafik......


En tung auktoritet beslöt sig för att höja nivån på debatten!
 

258

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
sweden/skövde
Hoj
ingen alls nu
Jag kör alltid utan körkort både bil o mc mitt brukar alltid ligga i plånboken.
Vet ingen som kör med körkortet:)
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Gabor skrev:
2512823

Ingen ide, han skulle ändå inte grejja uppkörningen, alldeles för kass på att köra..samt för dum för att lära sig. "OKEY"



Nej det är förmodligen sant:D
 
Last edited:

Ducati for life

Guest
bmwjohan skrev:
2513202 men inte har något körkort får man inte alls lika feta straff. jag hade aldrig fått finkan om jag inte haft körkort.

...ja det är helt skruvat att det är så - men men nu är det så :näsblod

Och det uppmanar ju dessvärre dessutom till att köra utan körkort.
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Helt otroligt...

Att trådskaparen inte tycks vara någon raketforskare står väl rätt klart men att det har skrivits över 200 svar på hans dumheter är skrämmande..

Uttalanden som hans förtjänar enbart att ignoreras. En eld brinner inte vidare utan syre.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Maciej EVO VI skrev:
2513088 Nja skyll inte på att det är för att han är från zatzy. Är moderator på det forumet och hade han skrivit inlägg som han gör här så hade hans trådar blivit låsta för länge sen och han hade blivit varnad eller avstängd. Att han skriver som han gör har nog mindre med att han har varit på zatzy och göra och mer med ålder/mognad.


Inget fel på varken SH eller Zatzy utan felet ligger hos personen som alltid hamnar i trubbel vilket forum han än hänger på :mattias

Skrutten skrev:
2513221 Helt otroligt...

Att trådskaparen inte tycks vara någon raketforskare står väl rätt klart men att det har skrivits över 200 svar på hans dumheter är skrämmande..

Uttalanden som hans förtjänar enbart att ignoreras. En eld brinner inte vidare utan syre.



Typiskt tjejer att vara kloka :tungan
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Är man så fattig/lat så man inte tar körkort kan man väl resonera likadant med motorcykeln ifråga. Varför inte sno en hoj då? Mycket lättare, ingen övertid på jobbet för att ha råd osv. Och försäkring? Nej tuffare utan!
Tänk så mycket billigare och bättre sverige vore utan såna som tar varenda genväg de hittar på. Jobba? Nä jag klarar mig bra på a-kassa. Fifan.
 

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
Backblade skrev:
2511963 Umm.. klassfråga? Jag jobbar som kassabiträde på bensinstation och bor i en egen lägenhet. 24 år.

Jag har 0:- i sparade tillgångar. Jag fick ett lån på banken (70.000) köpte min Suzuki GSX-R 750 -02 för en del av pengarna, resten utrustning och annat skoj.

Jag betalade min halvförsäkring på 13.000 per år själv och den stod på mig.

Utöver det har jag bil och mc kort (som jag förövrigt betalade själv) fick dock hjälp med bilkörkortet men det tog jag vid 18 års ålder och hojkortet vid 23.

Så det är ren skär b-u-l-l-s-h-i-t om att det är en sk. klassfråga. Handlar bara om vad man vill lägga pengarna på. När jag körde hoj gick det mesta till lånet, försäkringen och bensin men då gick jag inte ut och annat grejs. Handlar bara om vart man lägger pengarna.

Glömde jag säga att varken jag eller mina föräldrar är adliga?

:rolleyes:

kan ju säga att hans far är död, samt att hans mor ringer och tigger pengar av honnom som han inte har, han kunde inte avsluta sin elektriker utbildning för han skadade handen alvarligt pga en trasig maskin på skolan. dessutom har han betalnings anmärkning och får inga lån, han får inte änns en egen lägenhet. Utan bor som inneboende hos folk. denna killen sitter ensam på julafton. Så du har det nog bättre än du tror min vän. han köpte en crashad hojj som han med mycket vilja och möda lagat...

lorkan skrev:
2511743 Känns det inte lite krystat att försvara dom som kör utan hojkort?

Inte ett dugg... eftersom jag vet att många av dom som kör utan körkort kör bättre, vettigare, klokare än dom som har... har ju själv varit med på sporthoj körningarna. och vissa är inte riktigt kloka....
 
Last edited:

Ducati for life

Guest
Captain_Insane skrev:
2513390



Inte ett dugg... eftersom jag vet att många av dom som kör utan körkort kör bättre, vettigare, klokare än dom som har... har ju själv varit med på sporthoj körningarna. och vissa är inte riktigt kloka....

har svårt att tro att man är vettig om man kör utan körkort, det är liksom paradoxalt.
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Erik_G skrev:
2511674 Jag är endast intresserad av er (oss) som åker hojj utan körkort här inne, så ni andra kan klicka på [Bakåt] och läsa en annan tråd. :D
*klipp*
Ni då? Orkar ni engagera er och ta kortet?

Jag skulle inte vid något tillfälle vilja ha dig i ens i närheten när jag är ute och kör.

Har man landsvägshoj så SKA man ha hojkort.

Captain_Insane skrev:
2511736 har en kompis som kör utan kk, men det är deffenetivt inte för att han vill vara cool, snarare att det är en klassfråga idag om man ska ha råd att ta ett. först måste han ha bil kk, sen mc kk, och har man inte pengarna är det inte lätt alla gånger

Altså. Att köpa en hoj är inte speciellt billigt. Hur har han råd med det? Man kan ta körkort för 1300:- idag. Tog mitt själv för 1500:-
Vilken samhällsklass som helst som har råd med en hoj har råd med ett körkort för ovanstående summa.
 

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Erik_G skrev:
2511674 Jag är endast intresserad av er (oss) som åker hojj utan körkort här inne, så ni andra kan klicka på [Bakåt] och läsa en annan tråd. :D

Jag åker utan kortet. Kanske tar jag det till sommaren, men troligen inte! Vem ska ta mig? Snutarna på en rutten Africa Twin -92? :yoparty

Ni då? Orkar ni engagera er och ta kortet?

Fan va ballt:yoparty , du rockar verkligen Erik:corn !
Va sa du att du hade för moppe?:D
 

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawa
Snart kommer många hojåkare att vara utan körkort. Polisens övervakning slår nya rekord varje dag. Se upp, snart är hastighetsveckan här!
Få hade nog varit intresserade av att köra hoj om man hade hållt sig till lagar och regler hela tiden, åtminstone sporthoj...

Bekämpa övervakningssamhället!

...eller tillhör du dom som brukar säga "om man inte har något att dölja så behöver man inte känna sig kränkt"...
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Erik_G skrev:
2511674 Jag är endast intresserad av er (oss) som åker hojj utan körkort här inne, så ni andra kan klicka på [Bakåt] och läsa en annan tråd. :D

Jag åker utan kortet. Kanske tar jag det till sommaren, men troligen inte! Vem ska ta mig? Snutarna på en rutten Africa Twin -92? :yoparty

Ni då? Orkar ni engagera er och ta kortet?

Hoppas att det inte är alltför många dumjävlar härinne som kör utan kort...TÄNK om du skulle råka ut för en allvarlig olycka?
Kanske skada någon till invaliditet för resten av livet?
Undrar om det vore lika coolt då att ha kört utan kort?
Nä fy fan..SKÄRPNING:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top