Hur gör man en fuckyou-burnout?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Fan nu måste jag lära mig att göra fuck-you-burnouter. Tänk att jag skulle lära mig ett sådant coolt hojuttryck av en mc-hatare :tummenupp
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Jag har precis mailat henne, det blev dock lite för mycket för att allt skulle kunna postas här :gnissla, nedan följer en bit av mailet
Migael skrev:
Vi har hastighetsbegränsningar och bilbälteslagar. Hjälmtvång för cyklister debatteras ideligen och vi låser in folk i finkan om de är för fulla för sitt eget bästa.............................I Sverige. År 2007.
Vem har sagt att man inte skall ha skyddsutrustning? Utan bälte? Logiken borde tala om för dig att det är rätt så svårt med ett fungerande bil-bälte på en motorcykel??
Ja, vi har hastighetsbegränsningar, bilbälteslagar, hjälmtvång för cyklister! Och jag kan även berätta att vi har hjälmtvång för alla tvåhjuliga motordrivna fordon =)! I Sverige. År 2007.


Om du inte är medveten om fakta, så kan jag gärna dela med mig av den: den absoluta majoriteten av alla motorcyklister är övergripande överrens om att man skall använda rätt skyddsutrustning. Sen att det finns en minoritet, som jämt och ständigt förstör för den stora gruppen, och åker utan rätt typ av skydd är bara sorgligt. Det hela skulle kunna jämföras med att jag anser att samtliga skribenter/krönikörer i hela världen är idioter, endast pga din artikel, vilket naturligtvis vore en total orättvis uppfattning från min sida.

Suck, suck, suck.
Jag skulle vilja säga, att jag inte på något sätt försöker försvara och/eller förneka sanningen om motorcyklar. Men att läsa denna oseriösa gegga gör mig rentav förbannad men även ledsen.
Detta är en krönika, vilket ofta innebär att krönikören uttrycker sina personliga åsikter. Självklart. Men ska du komma med kritik, så är du så hjärtligt välkommen att göra det på ett konkret och faktabaserat vis, inte något lull-lullande som bara vilseleder folkets generella uppfattning av vad innebörden att åka motorcykel är.
Med ödjmukaste samt vänliga hälsningar/ Mikael P.
 
Last edited:

Lactox

LactoX
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Örebro
Hoj
Såld MC = ingen MC
har mejlat tidningen och kritiserat vissa bitar i krönikan.... men publicera inte namn eller liknande här... det finns mejladresser som är avsedda för kommentarer till tidningen... lite mer rumsrent enligt mig!

// LactoX
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Ja ja! bra synd om tanten som förmodligen inte har fått nått på länge och inte har mer verklighets förankring än en syltburk, men tänk då på prussiluskans stackars man som av någon outgrundlig anledning sexvägrar med öket, Menar är det inte honom vi i grund och botten borde hacka på.
Nä ge moralkärringen det hon tål, rakt upp i mumindalen så ska ni se att det blir människa av henne med.
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Back to topic!!

Hur gör man en såndaera fukc-yuo-burnout??!! :tungan
 

offa

Guest
Hon är ju född 1974, så att värst kärringgammal är hon ju inte. Fast hon verkar ju ha samma mentalitet som en gammal sur fittkärring :p
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Det där var bland det dummaste jag läst på länge.... Om vi nu ska "stänga lekstugan för gott" så kan vi ju lika gärna även göra det för glidflygare,golfspelare,rallyförare osv osv osv..... Eller vi kanske skulle stänga in oss i varsin låda och sitta där tills vi dör.. det är väl säkrast ?!

Finns faror med allt och det finns och kommer alltid finnas folk som tänjer på gränser oavsett om det är lagligt eller inte tyvärr .. men det gäller långt ifrån alla.

Säger som det flesta i denna tråden.. Hon har inte fått sig något på ett tag :)
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
fredrika har tydligen inte några problem med att man ger sig ut i naturen och stressar vilda djur och sedan dödar dem (http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/article65104.ece)...

edit> Kanske inte så förvånande med tanke på att hon tycker det är okej att jaga motorcyklister med hagelbössa...

edit2> hmm denna tråden kommer nog låsas snart..
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Har ni ingen självkritik? Det enda ni uppnår med det här är precis det ni försöker kämpa mot. Skärp till er förfan, ni beter er likt dagisbarn som bråkar över en hink och spade.

Bara för att ni inte håller med henne betyder det inte att ni inte kan respektera henne och visa värdighet. Det enda som är pinsamt i den här debatten är er oförmåga att bete er som vuxna människor.

Mvh och kramar
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag skrev till Fredrika, debattör som man är..

"Det är inte 100 hk, det är närmare 200 hk i dagens litershojar, och 250 knyck, ja du får nog lägga på 30 knyck..
Ja varför finns det Bilar? Båtar, Bussar, Tunnelbanor, Knivar, Hagelbössor, varför får folk slåss på Hockyrinken? Varför går psykfall lösa ute? Varför är det så liberala vapenlagar i världen.
Varför flyttar vi inte ut i skogen i kojor igen och bär bastkjol?

Varför skriver tråkiga totalt oinsatta i ämnet och har synpunkter på andras människors livsstil, om fuck You burnouter, när inte ens mc-folket vet vad det är…

Livet är fullt av gåtor Fredrika.

Mvh sporTlovEr, mc profil i sverige.
:D
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Har ni ingen självkritik? Det enda ni uppnår med det här är precis det ni försöker kämpa mot. Skärp till er förfan, ni beter er likt dagisbarn som bråkar över en hink och spade.

Bara för att ni inte håller med henne betyder det inte att ni inte kan respektera henne och visa värdighet. Det enda som är pinsamt i den här debatten är er oförmåga att bete er som vuxna människor.

Mvh och kramar

Har inte du heller fått något på länge???:arsele
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
En krönikörs säkting har besvär av motorcyklister som gör en sån där fuck-you-burnout på gatan bredvid.
Det låter fränt som fan tycker jag och skulle gärna vilja lära mej att göra såna. Hur gör man?

Fantastisk krönika, späckad med godbitar: http://www.dalarnastidningar.se/noje/article187159.ece

Läs och begrunda.


Fuck you! brumm bum!

Tack duckie att du la upp den här skiten på sh jag vart så matt när jag läste den i onsdagsmorse fan jag får ju snart flytta till borlänge i falun börjar ju psykjonen stå på rad mattias flink:kulspruta tomas qvik:död fredrika hillervik:3freak militärligan:machinegu ääää jag går o lägger mig
 
Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Om hon skriver nån ny krönika med svar på tal på alla mail hon fått måste ni posta det här! Ok?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top