Hur går det på Cartagena?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det är skönt väder iaf. Försöker fixa så man är brun när man kommer hem. Har fått låna hojar. Det ska jag aldrig göra igen. punkt punkt punkt

Min aprilia gick inte sönder av sig själv eller av mig. Det finns en orsak... men den tas inte upp här.

Och för att rädda aprilia lite så kan jag säga att hojen kändes sjuuukt skön! Vridet ut ur kurvorna mot min 04 r1 jag hade är helt otroligt skönt! Mjukheten i hästkrafterna gör att man helt klart känner greppet mycket mer. I like och ser fram emot att köra aprilian igen med ny motor.
Edit: chassit kändes oxå snabbstyrt och bra. Det behövdes lite inställningar såsom fotpinneposition och sadelhöjd osv. Men annars helnice!

Den motorn som är i nu kommer lagas och användas som reservmotor om något händre.
Känns bara som en ordentligt onödig utgift. Det värsta är nertiden som tyvärr kommer ha mycket negativ påverkan på min körning.

Ny motor är beställd och jag hoppas verkligen den kommer innan första tävlingen.
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Lycka till ,, kul att det du han testa var till det positiva,, med tanka på att du har god erfarenhet av din förra racer så låter ju detta som om du kommer få det trivsamt med Aprilia framöver.

mvh Jocke i köping
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Det är skönt väder iaf. Försöker fixa så man är brun när man kommer hem. Har fått låna hojar. Det ska jag aldrig göra igen. punkt punkt punkt

Min aprilia gick inte sönder av sig själv eller av mig. Det finns en orsak... men den tas inte upp här.

Och för att rädda aprilia lite så kan jag säga att hojen kändes sjuuukt skön! Vridet ut ur kurvorna mot min 04 r1 jag hade är helt otroligt skönt! Mjukheten i hästkrafterna gör att man helt klart känner greppet mycket mer. I like och ser fram emot att köra aprilian igen med ny motor.
Edit: chassit kändes oxå snabbstyrt och bra. Det behövdes lite inställningar såsom fotpinneposition och sadelhöjd osv. Men annars helnice!

Den motorn som är i nu kommer lagas och användas som reservmotor om något händre.
Känns bara som en ordentligt onödig utgift. Det värsta är nertiden som tyvärr kommer ha mycket negativ påverkan på min körning.

Ny motor är beställd och jag hoppas verkligen den kommer innan första tävlingen.

Tråkigt o höra...
Men du har lånat motor då och satt i din? Eller lånat hel hoj som du kör med?

Inga andra nyheter därifrån? Inte att det är fint väder, för det vill jag
inte höra längre.... tänk på oss här hemma, som får stå ut i detta..
Hur många boxar är det nu som är renoverade där?

/Benny
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
2819850 Tråkigt o höra...
Men du har lånat motor då och satt i din? Eller lånat hel hoj som du kör med?

Inga andra nyheter därifrån? Inte att det är fint väder, för det vill jag
inte höra längre.... tänk på oss här hemma, som får stå ut i detta..
Hur många boxar är det nu som är renoverade där?

/Benny
Vad andra säger så verkar banan uppfräshad. Jag tycker den verkar skitnice. Lite hal utanför normalspår. Kurbsen är platta och inte hala = användbara... i motsats mot svenska varianterna. Vakt som skyddar området. Snabba funktionärer. Dåliga toaletter (inget lås och sällan toalettpapper). Käket är OK. Iaf pastan.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2818489 Vad jag förstod det som svarade montören i andra tråden och han skrev att han inte gjort något fel... fast det va väl inte så otippat :D
Nu har jag fått en mindre novell skriven till mig via pm om vilken hemsk människa jag är som smutskastar firmor när jag egentligen inte vet hur det ligger till. Med röda ögon kan man ev. tolka mitt inlägg ovan som det och därför ber jag nu om ursäkt. Jag har som sagt ingen aning om hur duktig denna trimmaren är och vill självklart inte smutskasta hans rykte genom att spekulera vems felet är för Johnnys ras.

/ Hannes
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Vad andra säger så verkar banan uppfräshad. Jag tycker den verkar skitnice. Lite hal utanför normalspår. Kurbsen är platta och inte hala = användbara... i motsats mot svenska varianterna. Vakt som skyddar området. Snabba funktionärer. Dåliga toaletter (inget lås och sällan toalettpapper). Käket är OK. Iaf pastan.

Vakt? Gött... det var där inte innan.. När jag var där 2005 så försvann
2 skinnställ. Men det e ju bra där e vakt nu.

Dåliga toaletter känner jag igen.. och inte va duscharna bättre då jag
var där heller.

Vi hade även gamla depåboxar, men jag hörde att det hade byggts lite
nya sen..

/Benny
 

Gard

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Oslo
Hoj
Ehh...
Så KBA hadde vært en tur på Cartagena også. Lå på ca 1.35 med beste 1.35.2. Hvordan er dette mot andre SB tider?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Så KBA hadde vært en tur på Cartagena også. Lå på ca 1.35 med beste 1.35.2. Hvordan er dette mot andre SB tider?

Skulle tippa på att det är väldigt bra, Folkesson körde väl runt 1.37 med sin Supersport för ett par år sen och Watz hade varvrekordet där ett tag med 1.36.6.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Glömde faktiskt bort honom, men det skulle vara han isf. Frågan är hur många varv han har lagt där för att kapa den sista biten?!

Det finns nog en handfull svenskar som på en bra dag skulle kunna slå KBA, Fredrik Watz, Jimmy Lindström, Jan Hanson är väl de jag först tänker på.

Sen har vi ju Robert Gull, fan vet om han inte är, eller i alla fall på god väg att bli den snabbaste vi har just nu när Stiggy pensionerat sig....
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top